• شماره سراسری ۹۱۰۰۰۰۰۰
  • English
  • تست سرعت
  • شارژ مجدد اینترنت
  • ارتباط با ما
  • همکاری با شاتل
  • راهکارهای سازمانی

مای‌شاتل شاتل کلاب
  • صفحه نخست
  • خدمات شاتل
    • +ADSL2
    • VDSL
    • FMC
    • شاتل‌تاک سازمانی
    • شاتل موبایل
    • نماوا
    • شاتل‌تاک
    • پهنای باند
    • خدمات اتصال نقطه به نقطه
    • خدمات ویژه برج‌ها و مجتمع‌ها
    • خدمات مرکز داده‌ها
    • راهکار امنیتی شاتل برای اندروید
    • سوالات متداول
    • موارد بیشتر
  • شاتل در استان‌ها
  • پشتیبانی فنی
    • راهنمای استفاده از خدمات پشتیبانی
    • سیستم هوشمند پشتیبانی فنی
    • مدیریت ترافیک مصرفی
    • MyShatel App
    • تست سرعت دانلود
    • درخواست جبران خسارت (SLA)
    • فیلم های آموزشی آنلاین
    • محتوای آموزشی
    • پرسش و پاسخ
    • نکات امنیتی
    • مرکز دانلود
    • موارد بیشتر
  • درباره شاتل
    • شاتل در یک نگاه
    • بیانیه ماموریت و چشم‌انداز
    • شاتل در مسیر تعالی
    • فراسوی کسب و کار
    • شاتل ایمن
    • آشنایی با رگولاتوری
    • آکادمی شاتل
    • موارد بیشتر
جستجو ...
صفحه نخست » پشتیبانی فنی » محتوای آموزشی » اتصال مودم به خط تلفن
اطلاعات بیشتر

اتصال مودم به خط تلفن

بازگشت

اتصال مودم  به خط تلفن

سیم تلفن مربوط به مودم را از طریق دوشاخه و یا سوکت تلفن می توانید به پریز تلفن مربوط به خط رانژه تان متصل کنید.

  • به این نکته دقت داشته باشید که استفاده از دوشاخه ضد برق برای انجام این کار به هیچ عنوان توصیه نمیشود! چرا که دوشاخه های ضد برق باعث ایجاد قطعی بر روی خط ADSL شما خواهد شد.

در صورتی که قصد استفاده از دستگاه دیگری، بر روی خط تلفن مربوط به سرویس ADSL خود را دارید، می بایست برای جلوگیری از ایجاد نویز شنیداری بر روی خط تلفن و اختلال بر روی مودم، پیش از هر دستگاه از قطعه ای به نام اسپلیتر و یا میکرو فیلتر استفاده کنید، تا بدین وسیله از ایجاد نویز شنیداری بر روی خط رانژه جلوگیری فرمایید.

اسپلیتر، دارای یک ورودی Line و دو خروجی (Phone و MODEM (DSL است.

برای قرار دادن اسپلیتر پیش از مودم، ابتدا کابل تلفن خارج شده از پریز را به ورودی Line اسپلیتر متصل کنید.

در مرحله ی بعد؛ یک سر کابل تلفن را به خروجی (MODEM (DSL موجود بر روی اسپلیتر، و سر دیگر آن را به درگاه DSL در پشت مودم متصل کنید.

در صورتی که می خواهید به صورت همزمان، از این پریز برای به کار گیری مودم و تلفن استفاده بفرمایید، در این مرحله از خروجی Phone موجود بر روی اسپلیتر ، یک کابل تلفن به گوشی تلفن خود متصل کنید.

در صورتیکه قصد دارید گوشی تلفن خود را روی پریز دیگرو مجزا از مودم،بر روی خط رانژه قرار دهید ، می توانید قبل از تلفن بجای اسپلیتر، از میکروفیلتر استفاده کنید.

میکروفیلتر ، فقط دارای یک ورودی برای اتصال به پریز تلفن و یک خروجی برای اتصال به تلفن، فکس، سانترال، کارت خوان و …. است. شایان ذکر است به هیچ وجه نمیتوان از میکرو فیلتر برای اتصال مودم به پریز تلفن استفاده نمود.

به این نکته دقت فرمایید که به ازای هر دستگاه به جز مودم  بر روی خط ADSL، می بایست از اسپلیتر و یا میکروفیلتر استفاده کنید.

در صورت اتصال صحیح کابل تلفن مربوط به خط رانژه به مودم، چراغ ADSL بر روی مودم شما روشن و ثابت خواهد شد.

چراغADSL  بر روی مودم برای نشان دادن وجود دیتا بر روی خط و انتقال درست آن به  DSL CPEبوده و برای ارتباط DSL حتما باید روشن و ثابت باشد.

چراغ ADSL بر روی مودم‌هایZyXEL چراغ شماره ۴ است.

این چراغ ممکن است به علت وجود نویز در شبکه داخلی و یا مشکل در تجهیزات مخابراتی خاموش و یا چشمک زن باشد.

نصب-زایکسل

در صورت خاموش بودن چراغ ADSL، برای اطمینان از عدم وجود مشکل در شبکه داخلی شما می بایست کلیه موارد زیر را، به ترتیب، تا برطرف کردن مشکل انجام دهید:

  1. از روشن بودن مودم مطمئن شوید. (در صورت روشن بودن مودم، چراغ Power روشن خواهد بود.)
  2. آداپتور برق مخصوص به مودم را به صورت صحیح به مودم متصل کنید.
  3. از اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم مطمئن شوید.
  4. اطمینان پیدا کنید که کابل تلفن متصل شده به پشت مودم، به خط تلفنی که رانژه شده است متصل باشد.
  5. اطمینان حاصل کنید که خط رانژه بوق داشته باشد و یکطرفه نباشد. (این مورد را می‌توانید با اتصال خط تلفن به یک دستگاه تلفن و همچنین چک کردن روی سایر پریز ها امتحان بفرمایید.)

در صورت نداشتن بوق  با شماره ۲۰۱۱۷ در تماس باشید.

  1. اتصالات اسپلیتر به پشت مودم را به صورت صحیح انجام دهید. (ورودی Line بر روی اسپلیتر به خط ورودی از پریز تلفن، خروجی DSL به کابل متصل شده به پورت DSL در مودم و خروجی Phone به کابل متصل شده به دستگاه تلفن متصل می‌شود). همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که معیوب بودن اسپلیتر نیز می تواند باعث خاموش شدن چراغ ADSL بر روی مودم گردد.
  2. بررسی کنید برای اتصال مودم به پریزتلفن، از پریز دولاین و یا دوشاخه ضدبرق استفاده نشده باشد. (دوشاخه ضدبرق برای جلوگیری از سوختن تلفن در هنگام اتصال اشتباه آن به پریز برق استفاده می گردد.)
  3. تمامی‌دستگاه‌ها از جمله تلفن، Fax، اسپلیتر، دوشاخه ضد برق، صفر بند، Caller ID و Device‌های دیگر را از روی خط برداشته و مودم را مستقیم، بدون اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن متصل بفرمایید.
  4. پریز و کابل تلفن متصل به مودم را تعویض نموده و مودم را به پریز دیگری که مربوط به خط ADSL ‌تان است متصل کنید.
  5. در صورت دولاینه بودن پریز تلفن، پریز مربوطه را تعویض و مودم را به پریز دیگری متصل بفرمایید.

در صورتی که با چک کردن تمامی ‌موارد فوق باز هم مشکل خاموش بودن چراغ ADSL ادامه داشت با پشتیبانی فنی شاتل تماس حاصل بفرمایید.

بازگشت
تماس با پشتیبانی

مشکلات‌تان را برطرف می‌کنیم

خرید آنلاین

خرید خود را اینترنتی انجام دهید

  • درباره شاتل
  • سوالات متداول
  • صدای مشتری
  • گفت‌وگوی آنلاین
  • آشنایی با رگولاتوری
  • اخبار و تازه ها
  • سامانه رضایت‌سنجی
  • تست سرعت
  • مناقصه ها و مزایده ها

کپی‌رایت © ۱۴۰۰. گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل

  • سامانه ۱۹۵
  • شماره پروانه ۱۵-۹۴-۱۰۰
  • رسیدگی به انتقادها و پیشنهادها