تست سرعت دانلود
یکی از شیوههایی که به مشتریان کمک میکند تا از کیفیت سرویس خود اطمینان حاصل کنند، تست سرعت دانلود است.
برای انجام این تست میتوانید به یکی از این دو صفحه ( تست از داخل کشور یا تست از خارج کشور) وارد شوید و سرعت دانلود سیستم خود را در صفحههای وب بسنجید.
لطفا به هنگام انجام این تست به نکات زیر توجه داشته باشید:
- این سامانه امکان بررسی سرعت سرویسهای اشتراکی اینترنت پرسرعت را در اختیار مشتریان میگذارد و مطابق مصوبه ۱۵۲ کمیسیون تنظیم مقررات ایجاد شده است. سامانه تست سرعت کیفیت دسترسی مشترکین به سرویس را در شبکه شاتل میآزماید.
- پیش از انجام تست، از مناسب بودن پارامترهای فیزیکی خط DSL خود شامل نویز و سیگنال اطمینان حاصل کنید. در صفحه محتوای آموزشی سایت شاتل، در بخش “بررسی پارامترهای کیفی سرویس ADSL” توضیحات کاملی در این خصوص ارایه شده است. افزون بر این در صورت ابهام میتوانید با کارشناسان پشتیبانی فنی شاتل تماس برقرار کنید.
- در هنگام تست، اطمینان حاصل کنید هیچ نرمافزار یا سیستم دیگری به اینترنت متصل نیست چرا که در غیر اینصورت نتایج، دقیق و قابل استناد نخواهد بود بلکه پهنای باند آزاد شما به جای مجموع پهنای باند سرویس نمایش داده خواهد شد.
- توصیه میشود به منظور اطمینان خاطر از نتیجه، این تست را از طریق اتصال سیستم به وسیله کابل شبکه به CPE انجام دهید. ممکن است به دلیل نویز محیطی، شبکه wireless استفاده شده در محل شما، تاثیر نامطلوب در نتیجه تست داشته باشد.
- این نکته را به خاطر داشته باشید که سرعت سرویسهای اشتراکی بر اساس “بیت بر ثانیه” اعلام میشود اما سرعتی که بهطور معمول نرمافزارهای دانلود نشان میدهند، بر اساس “بایت بر ثانیه” است. برای مثال، اگر شما سرویس ۱۰۲۴ (کیلو بیت بر ثانیه) دارید، در هنگام دانلود توسط Internet Explorer، سرعت متناسب با سرویس شما حداکثر ۱۲۸ “کیلوبایت بر ثانیه” خواهد بود.
- بیتردید، در صورت مغایرت این سرعت با سرویسی که از شاتل دریافت میکنید، میتوانید برای برطرف ساختن مشکل خود به شیوههای مختلف با بخش پشتیبانی فنی شاتل ارتباط برقرار کنید و یا با استفاده از بخشهای مختلف پشتیبانی در وب سایت شاتل این مشکل را برطرف سازید. بیگمان، ارایه خدمات با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان، همواره یکی از مهمترین اهداف شاتل به شمار میآید.