مشاهده نویز و سیگنال خط در کنسول مودم

در صورتی که می‌خواهید نویز و سیگنال موجود بر روی خط را مشاهده کنید، از صفحه Status مودم گزینه DSL Line Status را انتخاب فرمایید.

بررسی نویز و سیگنال خط

با انتخاب ‌این گزینه صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد.

در‌ این صفحه می‌توانید میزان نویز و سیگنال خط و زمان UP بودن مودم را مشاهده کنید.

بررسی نویز و سیگنال خط

لازم به توضیح است که با بالا رفتن پهنای باند ممکن است میزان SNR و Attenuation دچار تغییر شود چرا که سرعت بالاتر سرویس، نیازمند بستر ارائه مناسب‌تری است.

عواملی که باعث افت SNR و افزایش در Attenuation می‌شود عبارت است از:

  • برروی خط رانژه دستگاه ديگری مانند تلفن و يا فکس بدون اسپيليتر وجود داشته باشد.
  • سيم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد.
  • اسپليتر معيوب بر روی خط وجود داشته باشد.
  • در کنار مودم دستگاهی مانند: تلفن همراه، تلفن بی‌سيم، لامپ مهتابی، دستگاه مايکروويو وجود داشته باشد.
  • سيم کشی داخل ساختمان، قديمی و يا پوسيده باشد.
  • سيم تلفن از پريز تلفن تا مودم مشکل داشته و يا پريز تلفن معيوب باشد.
  • دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.

در صورتی که با بررسی این موارد مشکل شما برطرف نشد می‌توانید با واحد پشتیبانی شاتل، 91000000 در تماس باشید.