راهنمای اتصال تلویزیون‌های LG به اینترنت

تلویزیون­‌های هوش‌مند قادرند سرویس‌های مختلف اینترنتی را از طریق تلویزیون به کاربر ارائه دهند. یعنی تلویزیون هوش‌مند معادل یک تلویزیون معمولی با یک کامپیوتر داخلی است که سرویس‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کاربر می‌تواند در تلویزیون هوش‌مند خود ویدیو و تصاویر آنلاین را مشاهده کند، صفحات وب را مرور کند، بازی اجرا کند و …

تلویزیون­‌های هوش‌مند دارای پورت شبکه Ethernet هستند و از طریق کابل شبکه می‌توانند به اینترنت متصل شوند. علاوه بر این برخی از تلویزیون‌های هوش‌مند قادرند به شبکه‌های بی‌سیم نیز متصل شوند.

توجه داشتید باشید که برخی از تلویزیون‌های هوش‌مند امکان اتصال به شبکه بی‌سیم را به صورت داخلی ندارند ولی می‌توان با خرید یک کارت شبکه دانگل وایرلس، به شبکه بی‌سیم متصل شد.

در این داکیومنت، نحوه اتصال یک نوع از تلویزیون­‌های هوش‌مند به شما آموزش داده خواهد شد.

تلویزیون‌های هوش‌مند LG

اتصال از طریق کابل Ethernet

  • از طریق کابل شبکه، تلویزیون را به صورت زیر به مودم متصل کنید.

ezgif.com gif maker 8

  • دکمه Home را روی کنترل تلویزیون انتخاب کنید.

ezgif.com gif maker 9

  • پس از باز شدن Menu، گزینه Setting و دکمه Enter را انتخاب کنید.

ezgif.com gif maker 2 1

  • از فهرست نمایش داده شده، Network و سپس Network connection را انتخاب کنید.

ezgif.com gif maker 4 1

  • در صفحه باز شده گزینه Start Connection را کلیک کنید.

ezgif.com gif maker 20

پس از انتخاب این گزینه، دستگاه به صورت خودکار، برقراری ارتباط  با شبکه موجود (ابتدا شبکه کابلی) را شروع می‌کند.

ezgif.com gif maker 23

به این ترتیب ارتباط دستگاه با اینترنت برقرار خواهد شد.

  • برای بررسی ارتباط دقیق با اینترنت می‌توانید وارد قسمت Network شوید و سپس Network Status را انتخاب کنید.

ezgif.com gif maker 25 1

در صفحه نمایش داده شده، باید همه ارتباط‌ها تیک خورده باشند. تیک نخوردن هر بخش به این معناست که برای ارتباط با آن قسمت، سیستم دچار مشکل شده است.

ezgif.com gif maker 27

وقتی علامت (تیک) فقط بر روی شکل TV نمایان شود:

ezgif.com gif maker 29

  • وضعیت ارتباط تلویزیون و مودم کابلی را بررسی کنید. دقت کنید کابل شبکه حتما باید به مودم و تلویزیون وصل باشد.
  • تلویزیون و مودم کابلی را خاموش و روشن کنید.
  • در صورت برطرف نشدن مشکل مراحل اتصال به شبکه را بار دیگر بررسی کنید.

وقتی این علامت (تیک) بر روی شکل TV و Gateway نمایان شود:

ezgif.com gif maker 30

  • مودم و تلویزیون را خاموش و روشن کنید.
  • مطمئن شوید اینترنت مودم برقرار است.
  • در صورت برطرف نشدن مشکل با ISP خود تماس بگیرید.

اتصال از طریق Wireless

  • کلید Home روی کنترل تلویزیون را انتخاب کنید.

ezgif.com gif maker 9

  • پس از باز شدن Menu، گزینه Setting و کلید Enter را انتخاب کنید.

ezgif.com gif maker 2 1

  • از فهرست نمایش داده شده، Network و سپس Network connection را انتخاب کنید.

ezgif.com gif maker 4 1

  • روی گزینه Start Connection کلیک کنید.

ezgif.com gif maker 20

  • گزینه Cancel را انتخاب کنید.

ezgif.com gif maker 23

پس از Cancel کردن این مرحله، فهرست همه شبکه‌های وایرلس‌ اطراف نمایش داده خواهد شد.

  • نام شبکه وایرلس خود را انتخاب و پسورد آن را وارد کنید.

ezgif.com gif maker 32

  • اگر پسورد را به درستی وارد کنید، ارتباط شما برقرار خواهد شد.

ezgif.com gif maker 33

  • سپس ارتباط دستگاه و مودم را بررسی کنید.

برای بررسی ارتباط می‌توانید وارد قسمت Network شوید و سپس Network Status را انتخاب کنید.

ezgif.com gif maker 25 1

در صفحه نمایش داده شده، باید همه ارتباط‌ها تیک خورده باشد.

ezgif.com gif maker 27

وقتی این علامت (تیک) فقط بر روی شکل TV نمایان شود:

ezgif.com gif maker 29

  • وضعیت ارتباط تلویزیون و مودم وایرلس را بررسی کنید. مطمئن شوید ارتباط وایرلس بین مودم و تلویزیون به درستی برقرار باشد.
  • تلویزیون و مودم را خاموش و روشن کنید.
  • در صورت برطرف نشدن مشکل مراحل اتصال به شبکه باید دوباره بررسی شود.

وقتی این علامت (تیک) بر روی شکل TV و Gateway نمایان شود:

 

ezgif.com gif maker 30

  • مودم و تلویزیون را خاموش و روشن کنید.
  • مطمئن شوید اینترنت مودم برقرار است.
  • در صورت برطرف نشدن مشکل با ISP خود تماس بگیرید.

در صورت وجود هرگونه مشکل می‌توانید به یکی از روش‌های زیر با پشتیبانی فنی شاتل به صورت ۲۴ ساعته، در تمام روزهای هفته و سال تماس بگیرید.

  • تماس با شماره سراسری ۹۱۰۰۰۰۰۰ در سراسر کشور
  • ارسال ایمیل به نشانی cs[at]shatel[dot]ir
  • گفت‌وگوی آنلاین در وب‌سایت شاتل