تشخیص نوع قطعی پی در پی

در صورتی‌که در استفاده از سرویس اینترنت خود دچار اختلال بوده و در هنگام استفاده از اینترنت با قطعی سرویس مواجه می‌شوید، با توجه به متفاوت بودن روش‌های رفع این مشکل، ابتدایی‌ترین مرحله تشخیص نوع قطعی است.

برای متوجه شدن این مورد که در هنگام قطعی سرویس، اینترنت شما قطع بوده و یا فقط به دلیل مشکلات شبکه داخلی خود شاهد قطعی می‌باشید دو راه حل وجود دارد:

با استفاده از سایت آنلاین

برای بررسی این مورد وارد سایت My.shatel.ir شوید.

در سایت My.shatel.ir، بعد از وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور، وارد صفحه کاربری‌تان شده و در بخش گزارش‌ها سپس اینترنت پرسرعت، گزارش فنی، با انتخاب اتصالات PPPoE، کانکشن خود را در آن بازه بررسی کنید.

تشخیص نوع قطعی پی در پی

 

تشخیص نوع قطعی پی در پی - 1

بازه مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی گزینه نمایش کلیک کنید تا در قسمت پایین صفحه کانکشن‌های مودم برای شما نمایش داده شود.

تشخیص نوع قطعی پی در پی - 2

1. در صورتی‌که با نشان دادن کانکشن‌های مربوطه متوجه این مورد شدید که در زمان قطعی به راستی کانکشن شما نیز قطع و وصل شده است می‌توان نتیجه گرفت که مشکل پیش آمده مربوط به سیستم نبوده و شما می‌بایست مسائل مربوط به خط و مودم را بررسی کنید.

قطعی کانکشن به دو حالت تقسیم خواهد شد:

  • در صورتی‌که در زمان قطعی چراغ ADSL (یا چراغ Link) بر روی مودم (DSL CPE) شما خاموش و روشن می‌شود، قسمت “قطعی پی در پی Status” را مطالعه و مراحل را تا برطرف شدن مشکل انجام دهید.
  • در صورتی‌که چراغ ADSL مودم به صورت ثابت روشن باشد ولی چراغ (اینترنت) PPP بر روی مودم (DSL CPE) شما خاموش و روشن می‌شود، قسمت قطعی پی در پی PPPoE” را مطالعه و مشکل را برطرف کنید.

2. در صورتی‌که با مشاهده کانکشن‌ها متوجه این مورد شدید که در زمانی که شاهد قطعی بوده‌اید مودم شما به اینترنت کانکت بوده است، می‌توان نتیجه گرفت که قطعی شما به دلیل مشکلات سیستمی است.

برای برطرف کردن مشکل می‌بایست موارد داخلی را چک کنید. برای انجام این کار به قسمت قطعی پی در پی شبکه داخلی مراجعه فرمایید.

با استفاده از چراغ‌های روی مودم

در زمان قطعی به چراغ‌های مودم خود دقت فرمایید:

  • در صورتی‌که در زمان قطعی چراغ ADSL (یا چراغ Link) بر روی مودم (DSL CPE) شما خاموش و روشن می‌شود، قسمت “قطعی پی در پی Status” را مطالعه و مراحل را تا برطرف شدن مشکل انجام دهید.
  • در صورتی‌که چراغ ADSL مودم به صورت ثابت روشن باشد ولی چراغ (اینترنت) PPP بر روی مودم (DSL CPE) خاموش و روشن می‌شود، قسمت قطعی پی در پی PPPoE را مطالعه و مشکل را برطرف کنید.
  • در صورتی‌که چراغ ADSL و PPP بر روی مودم (DSL CPE) شما در زمان قطعی روشن باقی بمانند، این بدین معنی ست که مودم شما کانکت بوده و قطعی شما از شبکه داخلی است. برای برطرف کردن مشکل می‌بایست موارد داخلی را چک کنید. برای انجام این کار به قسمت قطعی پی در پی شبکه داخلی مراجعه فرمایید.