• شماره سراسری ۹۱۰۰۰۰۰۰
  • English
  • تست سرعت
  • شارژ مجدد اینترنت
  • ارتباط با ما
  • همکاری با شاتل
  • راهکارهای سازمانی

مای‌شاتل شاتل کلاب
  • صفحه نخست
  • خدمات شاتل
    • +ADSL2
    • VDSL
    • FMC
    • شاتل‌تاک سازمانی
    • شاتل موبایل
    • نماوا
    • شاتل‌تاک
    • پهنای باند
    • خدمات اتصال نقطه به نقطه
    • خدمات ویژه برج‌ها و مجتمع‌ها
    • خدمات مرکز داده‌ها
    • راهکار امنیتی شاتل برای اندروید
    • سوالات متداول
    • موارد بیشتر
  • شاتل در استان‌ها
  • پشتیبانی فنی
    • راهنمای استفاده از خدمات پشتیبانی
    • سیستم هوشمند پشتیبانی فنی
    • مدیریت ترافیک مصرفی
    • MyShatel App
    • تست سرعت دانلود
    • درخواست جبران خسارت (SLA)
    • فیلم های آموزشی آنلاین
    • محتوای آموزشی
    • پرسش و پاسخ
    • نکات امنیتی
    • مرکز دانلود
    • موارد بیشتر
  • درباره شاتل
    • شاتل در یک نگاه
    • بیانیه ماموریت و چشم‌انداز
    • شاتل در مسیر تعالی
    • فراسوی کسب و کار
    • شاتل ایمن
    • آشنایی با رگولاتوری
    • آکادمی شاتل
    • موارد بیشتر
جستجو ...
صفحه نخست » پشتیبانی فنی » محتوای آموزشی » خاموش بودن چراغ ADSL
اطلاعات بیشتر

خاموش بودن چراغ ADSL

بازگشت

چراغ ADSL بر روی DSL CPE برای نشان دادن وجود دیتا بر روی خط و انتقال درست آن به DSL CPE بوده و برای ارتباط DSL حتما باید روشن باشد.

اولین مرحله در ارتباط با سرویس ADSL روشن بودن چراغ ADSL است.

این چراغ ممکن است به علت مشکلات داخلی و یا مشکل در تجهیزات مخابراتی خاموش شود.

چراغ ADSL بر روی مودم های متفاوت شکل ظاهری متفاوتی دارد، مودم‌های ZyXEL چراغ شماره ۴ است.

ارتباط-با-اینترنت

برای مودم‌های Dlink نیز به شکل زیر است:

ارتباط-با-اینترنت

در صورت خاموش بودن این چراغ، این مورد به این معناست که ارتباط مودم با خط رانژه به صورت صحیح برقرار نیست.

برای برطرف نمودن این مشکل شما می‌بایست کلیه‌ی مراحل را به ترتیب زیر تا روشن شدن چراغ ADSL انجام دهید:

  1. از روشن بودن مودم مطمئن شوید.
  2. آداپتور مخصوص به مودم را به صورت صحیح به مودم متصل کنید.
  3. از اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم مطمئن شوید.
  4. اطمینان پیدا کنید که کابل متصل شده به پشت مودم همان خط تلفنی باشد که رانژه شده است.
  5. اطمینان حاصل کنید خط رانژه بوق داشته باشد (این مورد را می‌توانید با اتصال خط تلفن به یک دستگاه تلفن و تماس با شماره دیگری امتحان کنید)
  6. در صورت نداشتن بوق لطفا با شماره ۲۰۱۱۷ و خرابی تلفن در تماس باشید.
  7. اتصالات اسپلیتر را به پشت مودم به صورت صحیح انجام دهید. ( Line به خط ورودی از پریز تلفن ، DSL به کابل متصل شده به مودم ، Phone به کابل متصل شده به دستگاه تلفن )
  8.  تمامی‌دستگاه‌ها از جمله تلفن،Fax، اسپلیتر، دو شاخه ضد برق، صفر بند، Caller ID، کارت خوان و Device‌های دیگر را از روی خط برداشته و مودم را مستقیم بدون اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن متصل کنید.
  9. پریز و کابل تلفن متصل به مودم را تعویض کنید.
  10. در صورت دولاینه بودن پریز تلفن ، پریز مربوطه را تعویض و در صورت امکان مودم را به پریز تک لاین متصل کنید.
  11. درصورت امکان با مودم دیگر یا از سر خط ورودی ساختمان (جایی که مخابرات سیم تلفن را به شما تحویل داده است) بررسی کنید.

در صورتی که با چک کردن تمامی‌موارد فوق باز هم مشکل Status Down بودن ادامه داشت با پشتیبانی فنی شاتل با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰ در تماس باشید.

بازگشت
خرید آنلاین

خرید خود را اینترنتی انجام دهید

گفت‌وگوی آنلاین

کارشناسان ما همیشه در دسترس‌اند

صدای مشتری

با ما در تماس باشید

تست سرعت دانلود

سرعت اینترنت خود را تست کنید

پشتیبانی

  • راهنمای استفاده از خدمات پشتیبانی
  • سیستم هوشمند پشتیبانی فنی
  • مدیریت ترافیک مصرفی
  • .MyShatel App
  • تست سرعت
  • درخواست SLA
    • گام‌های اجرای SLA در شاتل
    • قوانین سازمان تنظیم مقررات
  • فیلم‌های آموزشی آنلاین
  • فایل‌های صوتی کوتاه (پادکست)
  • محتوای آموزشی
    • اسپم چیست؟
    • دستور های کاربردی
    • تفاوت‌های بیت و بایت در محاسبه سرعت اینترنت
    • تنظیمات خودکار مودم
  • پرسش و پاسخ
  • نکات امنیتی
    • نکات امنیتی دستگاه میکروتیک
    • توصیه امنیتی مهم برای کاربران Gmail
    • امنیت در مرورگرهای اینترنتی
    • امنیت وایرلس
  • مرکز دانلود
  • درباره شاتل
  • سوالات متداول
  • صدای مشتری
  • گفت‌وگوی آنلاین
  • آشنایی با رگولاتوری
  • اخبار و تازه ها
  • سامانه رضایت‌سنجی
  • تست سرعت
  • مناقصه ها و مزایده ها

کپی‌رایت © ۱۴۰۰. گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل

  • سامانه ۱۹۵
  • شماره پروانه ۱۵-۹۴-۱۰۰
  • رسیدگی به انتقادها و پیشنهادها