• شماره سراسری ۹۱۰۰۰۰۰۰
  • English
  • تست سرعت
  • شارژ مجدد اینترنت
  • ارتباط با ما
  • همکاری با شاتل
  • راهکارهای سازمانی

مای‌شاتل شاتل کلاب
  • صفحه نخست
  • خدمات شاتل
    • +ADSL2
    • VDSL
    • FMC
    • شاتل‌تاک سازمانی
    • شاتل موبایل
    • نماوا
    • شاتل‌تاک
    • پهنای باند
    • خدمات اتصال نقطه به نقطه
    • خدمات ویژه برج‌ها و مجتمع‌ها
    • خدمات مرکز داده‌ها
    • راهکار امنیتی شاتل برای اندروید
    • سوالات متداول
    • موارد بیشتر
  • شاتل در استان‌ها
  • پشتیبانی فنی
    • راهنمای استفاده از خدمات پشتیبانی
    • سیستم هوشمند پشتیبانی فنی
    • مدیریت ترافیک مصرفی
    • MyShatel App
    • تست سرعت دانلود
    • درخواست جبران خسارت (SLA)
    • فیلم های آموزشی آنلاین
    • محتوای آموزشی
    • پرسش و پاسخ
    • نکات امنیتی
    • مرکز دانلود
    • موارد بیشتر
  • درباره شاتل
    • شاتل در یک نگاه
    • بیانیه ماموریت و چشم‌انداز
    • شاتل در مسیر تعالی
    • فراسوی کسب و کار
    • شاتل ایمن
    • آشنایی با رگولاتوری
    • آکادمی شاتل
    • موارد بیشتر
جستجو ...
صفحه نخست » پشتیبانی فنی » خدمات ارزش افزوده
اطلاعات بیشتر

خدمات ارزش افزوده

Shatel Android Security

۱) کاربرد Shatel Android Security چیست و چرا باید روی تلفن همراه یا تبلت خود از این اپلیکیشن استفاده کنیم؟
سیستم های کامپیوتری همه روزه به دلیل ارتباط به شبکه اینترنت و یا انتقال اطلاعات به یکدیگر در معرض خطراتی مانند ویروس‌ها و Spam قرار می‌گیرند، لذا استفاده از برنامه‌ای کاربردی که در هر شرایطی مانند سپر دفاعی از سیستم محافظت کند، اجباری است .
Shatel Android Security به عنوان یکی از کارآمدترین نرم افزارها در این زمینه کلیه فعالیت‌های شما را بررسی و کنترل می کند و سیستم شما را از خطرات احتمالی نظیر نفوذ ،دزدی اطلاعات مصون می دارد .
۲) لایسنس (کد فعالسازی یا Activation Code) چیست؟
به میزان اعتبار زمانی معتبر برای هر محصول لایسنس می‌گویند، در Shatel Android Security به صورت یک کد با میزان اعتبار زمانی یک‌ساله است .
۳) چرا باید از Shatel Android Security لایسنس دار استفاده کنیم؟
در نسخه رایگان نرم‌افزار برخی از ویژگی‌های مهم و قابلیت های کلیدی اپلیکیشن Shatel Android Security وجود ندارد. برخی از این موارد عبارتند از :

  • مسدود نمودن سایت‌های اینترنتی مخرب و حفاظت در مقابل بد افزارها و حملات اینترنت
  • حفاظت در مقابل سرقت دستگاه از طریق پیامک (SMS) به شکلی که با ارسال هر یک از دستورات زیر:
    • «wipe: Password» تمام اطلاعات موجود روی دستگاه بلافاصله پاک خواهند شد.
    • «lock: password» دستگاه قفل می­شود .
    • «locate: password» موقعیت مکانی دستگاه توسط لینک Google Maps ارسال می شود .
    • «alarm: password» درصورت گم شدن دستگاه در منزل، محل کار، ماشین و… با ارسال این پیامک، پیام هشدار را شنیده و دستگاه با پخش صدایی بلند شخص را از محل دقیق خود با خبر می سازد.
  •  حفاظت سیم کارت شامل قفل خودکار در زمانی است که سیم کارت  تعویض می شود.
  • لیست سیاه پیامک ها شامل مسدود کردن پیامک­های ناخواسته از شماره تلفن­های مشخص و تنظیم کردن پاسخ های خودکار
  • مسدود کننده­ی USSD، از اجرای کدهای USSD مخرب برروی دستگاه جلوگیری می نماید .
۴) با توجه به وجود نرم افزارها و اپلیکیشن های رایگان یا کرک شده در اینترنت، چرا باید این نرم افزار را تهیه کنیم؟
نرم افزارهای رایگان و کرک شده بسیاری از ویژگی ها و امکانات موجود در این نرم افزارها را ندارند و یا در صورت دارا بودن با توجه به کرک شدن نرم افزار، امکان استفاده صحیح از آن وجود ندارد. با توجه به این‌که نرم افزارها امنیتی بوده و قرار است به عنوان دستگاه حفظ امنیت مورد استفاده قرار گیرد ممکن است خود دارای ویروس یا بدافزارها باشند و از اطلاعات داخل گوشی استفاده کنند .
۵) آیا برای دریافت Shatel Android Security ازشاتل نیازی به دریافت سرویس اینترنت از این شرکت است؟
بله ، در حال حاضر ارائه این برنامه برای مشترکین شاتل است .
۶) آیا در صورت قطع شدن سرویس اینترنت، Shatel Android Security قطع خواهد شد؟
خیر ، مدت زمان اپلیکیشن به صورت جداگانه محاسبه می‌شود، ولی چنانچه اینترنت قطع شود در بروزرسانی نرم افزار اختلال بوجود می‌آید و ممکن است دستگاه آلوده به نرم‌افزارهای مخرب شود.
۷) آیا به هنگام نصب Shatel Android Security نیاز است نرم افزار امنیتی قبلی پاک شود ؟
بله ، باید آنتی ویروس قبلی از روی سیستم کامل پاک شود و پس از راه اندازی مجدد سیستم اقدام به نصب نرم افزار شود .
۸) آیا می توان نرم افزار را به صورت آزمایشی (Trial) نصب کرد؟
خیر ،امکانات ویژه این نرم افزار تنها در نسخه لایسنس دار فعال است و کاربران امکان استفاده از نسخه free را خواهند داشت که بسیاری از ویژگی های اصلی این نرم افزار را دارا نیست .
۹) شرایط لازم برای فعال سازی نرم افزار چیست؟
  • متصل بودن به اینترنت
  • استفاده از دستگاه اندرویدی (تلفن همراه یا تبلت) که دارای اندروید نسخه بالاتر از ۴ باشد .
۱۰) آیا برنامه Shatel Android Security نیازمند به روز رسانی (Update) است؟
بله ، قاعدتا با توجه به این‌که خطرات هر روزه به صورت متنوعی تغییر می کنند نیاز بهupdate مستمر است .
۱۱) پشتیبانی فنی این نرم افزار چگونه است؟
کلیه مشترکین می توانند به طور ۲۴ ساعته برای رفع مشکلات فنی و سوالات مربوط به واحد فروش خود با ۹۱۰۰۰۰۰۰ تماس حاصل کنند.
۱۲) Shatel Android Security به چه صورت ارائه می شود؟
این نرم افزار به صورت تک کاربره (قابلیت استفاده در یک دستگاه) و با اعتبار زمانی ۱ ساله قابل ارائه است.
۱۳) در صورتی که دستگاه دچار مشکل بشود و مجبور به ریست دستگاه و یا تغییر سیستم عامل گوشی بشویم باید لایسنس جدید دریافت کنیم؟
خیر،کافی است مجدد نرم افزار را نصب نموده و کد فعالسازی را در آن وارد کنیم.
۱۴) گزینه Scan در نرم افزار برای چیست و چه زمانی استفاده می شود؟
اولین بار که نرم افزار نصب می شود از کاربر می خواهد کل دستگاه را اسکن کند. پس از آن در بازه های زمانی مختلف امکان اسکن به صورت اتوماتیک و دستی وجود دارد.
اسکن ها در سیستم در ۲حالت قابل استفاده است :

  • Start Application Scan: فقط برنامه های نصب شده در دستگاه را اسکن می کند .
  • Start Full Application: کل محتویات دستگاه (اعم از فایل ها و برنامه ها) را اسکن می کند.
۱۵) هر بار Scan سیستم چقدر زمان می‌برد؟
سرعت فرآیند بررسی کردن دستگاه چون مبتنی بر سرعت دستگاه و تعداد برنامه‌های نصب شده و فایل های موجود بر روی دستگاه است ممکن است در برخی موارد طولانی شود .
۱۶) از کجا می توان فهمید که چه مقدار از اعتبار آنتی ویروس باقی مانده است ؟
بخش Info نرم افزار این امکان را دارد تا زمان انقضای کد فعال سازی را نمایش دهد .
۱۷) در هنگام دانلود یک فایل با پیغام های مختلفی مانند Delete و Ignore مواجه می شویم این به چه مفهوم است؟
به این مفهوم است که فایلی که درخواست دانلود آن را دارید یک تهدید امنیتی برای سیستم مربوطه محسوب می شود و باید با توجه به انتخاب کاربر حذف یا نادیده گرفته شود .
۱۸) چنان‌چه در هنگام بروزرسانی پیغامی مبنی بر عدم امکان Update نمایش داده شد چه باید کرد؟
برای بررسی این مورد باید از برقرار بودن اتصال به اینترنت بر روی دستگاه اطمینان حاصل کنید.
۱۹) مسدود کردن سایت‌های اینترنتی مخرب و حفاظت در مقابل بد افزارها و حملات اینترنت به چه معناست؟
این نرم افزار با بررسی سایت های اینترنتی پیش از ورود کاربر به آن در صورت وجود هرگونه ویروس یا بد افزار اجازه ورود به سایت مربوطه را نداده و به کاربر اخطار می دهد.
۲۰) چگونه می‌توانم با ارسال پیامک از یک تلفن همراه دیگر امنیت تلفن همراه را از راه دور مدیریت کنم؟
با چهار دستور زیر، با ارسال یک پیام کوتاه از تلفن همراه دیگر کدهای دستوری زیر به اجرا در می‌آید.
• «wipe: Password» تمام اطلاعات موجود روی دستگاه بلافاصله پاک خواهند شد.
• «lock: password» دستگاه فورا قفل می‌شود .
• «locate: password» موقعیت مکانی دستگاه توسط لینک Google Maps ارسال می شود .
• «alarm: password» درصورت گم شدن دستگاه در منزل، محل کار، ماشین و… با ارسال این اس ام اس، پیام هشدار روشن شده و دستگاه با پخش صدایی بلند شخص را از محل دقیق خود با خبر می سازد .
۲۱) قفل شدن دستگاه به چه صورت است؟
تا زمانی‌که کلمه عبور مشخص توسط کاربر به دستگاه داده نشود ، هیچ کس به هیچ شکلی امکان استفاده از دستگاه را نخواهد داشت.
۲۲) حفاظت سیم کارت به چه صورت است؟
با تغییر سیم کارت دستگاه قفل شده و به هیچ وجه امکان استفاده از آن وجود ندارد مگر اینکه پسورد به دستگاه داده شود.
۲۳) مسدود کننده‌ی USSD چیست؟
از اجرای کد‌های USSD مخرب برروی دستگاه جلوگیری می‌کند.
۲۴) در چه صورت می توانیم از نرم افزار به صورت نسخه فارسی استفاده کنیم؟
در صورتی که زبان پیش فرض انتخابی دستگاه فارسی باشد ،گزینه های نرم افزار به صورت فارسی نمایش داده میشود. در صورتی که زبان پیش فرض انتخابی دستگاه انگلیسی باشد، گزینه های نرم افزار به صورت انگلیسی نمایش داده می‌شود.
۲۵) Your System is Protected به چه مفهومی است؟
نشان دهنده ی حفاظت اپلیکیشن Shatel Android Security از دستگاه شما در بهترین حالت ممکن است.
۲۶) Your System is Infected به چه مفهومی است؟
نشان دهنده ی وجود یک خطر امنیتی بر روی دستگاه که شامل ویروسی شدن یا وجود برنامه های مخرب است.
۲۷) چطور می‌توان دستگاه را پاک‌سازی کرد؟
با انتخاب گزینه Your System is Infected لیست مربوط به برنامه ها یا فایل های مخرب نمایش داده می شود، که پس از آن با انتخاب دکمه Delete All Infection همه‌ی تهدیدهای امنیتی بر روی دستگاه حذف می‌شود .
۲۸) آیا این امکان وجود دارد که نرم افزار Shatel Android Security برنامه‌های ویروسی را نادیده بگیرد؟
با انتخاب گزینه Ignore برای فایل های ویروسی یا برنامه های مشکل دار، این امکان وجود خواهد داشت اما استفاده از این گزینه و نادیده گرفتن تهدیدات امنیتی با توجه به مشکلاتی که برای دستگاه به وجود خواهد آمد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

VOICE

۱) چرا مشترک از این سرویس به جای سرویس سنتی تلفن ثابت استفاده کند؟ چه مزایای رقابتی‌ دارد؟
  • تفاوت اصلی این سرویس با سیستم سنتی تلفن ثابت این است که مشترک خط تلفن ثابت خود را بر روی بستر اینترنت دریافت می‌کند. مشترک همه ویژگی‌هایی که از یک تلفن ثابت سنتی توقع‌ دارد را در این سرویس دریافت کرده و همچنین می‌تواند ویژگی‌های خاصی که در سیستم سنتی به سختی بدست می‌آورد را به صورت پیش فرض بر روی سرویس تلفن ثابت شاتل خود داشته باشد. به عنوان مثال اگر شخصی بخواهد از اپراتور تلفن ثابت سنتی یک کنفرانس تلفنی ۳ طرفه داشته باشد، باید وارد روال‌های پیچیده و هزینه‌های زیادی شود، در صورتی­‌که تلفن ثابت شاتل این ویژگی را به صورت پیش فرض در سیستم خود در بر دارد و مشترک کافی است با استفاده از کد دستوری، آن را فعال‌سازی کند.
  • در مورد ShatelTalk یک امکان بسیار متفاوتی نسبت به سیستم سنتی وجود دارد. این امکان، قابلیت جابه جایی شماره تلفن ثابت خود، در سراسر استان است. مشترک فقط کافی است به اینترنت شاتل در هر نقطه‌ای از استان خود متصل شده و ShatelTalk را باز کند تا بتواند از این سرویس استفاده کند.
  • مزیت دیگر این سرویس راحتی در ارایه بسته‌های ویژه است. در آینده بسته‌های اعتباری ویژه ای برای ارایه به مشترکین مد نظر است.
  • مزیت دیگر راحتی در جابه‌جا کردن خط POTS است. بر خلاف سیستم سنتی که یک خط برای همیشه در منزل سابق مشترک باقی می‌ماند سیستم تلفنی POTS این امکان را برای مشترک فراهم می‌کند تا در صورت جا‌به‌جا شدن به یک محل دیگری که امکانات تلفن ثابت شاتل دارد، خط سابق خود را در لحظه با هماهنگی همکاران ما جا‌به‌جا کند.
  • مزیت امنیت در انتقال صدا برای مشترکینی که امنیت تماس برایشان اولویت دارد نیز وجود دارد. به اصطلاح دزدیدن صدایی که از طریق زوج سیم‌های سیستم تلفنی سنتی منتقل می‌شود، کار راحتی است. فقط کافی است مسیر گذشتن خط زوج سیم‌های مسی مخابرات پیدا شود تا با قرار دادن دستگاه واسطه ای این صدا به راحتی استراق سمع شود. در صورتی که هنگام انتقال صدا بر روی بستر IP، این امکان وجود نخواهد داشت و صداها به صورت بسته‌های شبکه (Packet) انتقال داده می‌شوند، حتی اگر کسی بخواهد این بسته‌ها را به اصطلاح Sniff کند، موفق نخواهد شد، به این علت که بسته‌های شبکه از یک مسیر به صورت پشت سرهم رد و بدل نمی‌شوند و هر بسته از یک مسیر خاص عبور می‌کند و در نهایت به مخاطب تماس می‌رسد. به همین دلیل از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود.
۲) در صورت مشکل و اختلال در ارایه این سرویس چگونه به مشتركين پاسخگو می‌شویم؟
مشترکین می‌توانند با تماس به شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰ (بخش پشتیبانی فنی) از این اختلال ما را باخبر کنند تا در سریعترین زمان این مشکل برطرف شود.
۳) در صورتی که خط طرفی که با آن تماس گرفته می‌شود قطع باشد و یا به هر دلیلی در شبکه ثبت نشده (Unregistered) باشد چه بازخوردی دریافت می‌شود؟
در این صورت پیغامی مرتبط برای شخص تماس گیرنده پخش خواهد شد.
۴) مشترکین چه امکاناتی را از طریق کدهای دستوری در اختیار دارند و هر کدام به چه صورت عمل می‌کند؟
  • امکان Forward on Ring:

– مشترک می‌تواند با استفاده از این امکان در لحظه‌ای که خط ایشان زنگ می‌خورد، بلافاصله تماس را به شماره دیگری انتقال دهد. مشترک می‌تواند با شماره گیری کد دستوری ۶۱۱n* (منظور از n شماره تلفنی است که به عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری ۶۰۱* شماره‌ گیری شود.

  • امکان Forward on Busy:

– مشترک می‌تواند با استفاده از این امکان هنگامی که در حال مکالمه است و خط او در وضعیت اشغال است، شماره دیگری را تعیین کند تا تماس‌های ورودی به آن شماره انتقال یابد. مشترک می‌تواند با شماره گیری کد دستوری ۶۱۲n*  (منظور از n شماره تلفنی است که به عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری ۶۰۲* شماره ‌گیری شود.

  • امکان Forward on No Answer:

–  مشترک می‌تواند با استفاده از این امکان هنگامی که به تماس ورودی پاسخی نمی‌دهد، شماره دیگری را تعیین کند تا تماس به آن شماره انتقال یابد. مشترک می‌تواند با شماره گیری کد دستوری ۶۱۳n* (منظور از n شماره تلفنی است که به عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری ۶۰۳* شماره ‌گیری شود.

  • امکان Forward on Unavailable:

–  مشترک می‌تواند با استفاده از این امکان هنگامی که به هر دلیلی در دسترس نباشد، شماره دیگری را تعیین کند تا تماس‌های ورودی به آن شماره انتقال یابد. مشترک می‌تواند با شماره گیری کد دستوری ۶۱۴n* (منظور از n شماره تلفنی است که به عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری ۶۰۴* شماره ‌گیری شود.

  • امکان Forward کلیه تماس‌ها:

– مشترک می‌تواند با استفاده از این امکان کلیه تماس‌ها را بدون در نظر گرفتن اشغال بودن خط، عدم پاسخگویی و یا در دسترس نبودن بلافاصله به شماره دیگری انتقال دهد. مشترک می‌تواند با شماره گیری کد دستوری ۶۱۰n* (منظور از n شماره تلفنی است که به عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

–  برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری ۶۰۰* شماره ‌گیری شود.

۵) چگونه مي‌توان درخواست قطع موقت كرد؟
اگر مشترک در نظر دارد از تلفن برای مدتی استفاده نکند، باید با مراجعه به نمایندگی شاتل تقاضا کند تلفن به صورت موقت قطع شود. مدارک و شرایط مورد نیاز برای قطع موقت و وصل مجدد تلفن به درخواست مشترک، به شرح زیر است:

  • حضور مشترک یا قائم مقام قانونی وی و یا استفاده کننده از تلفن
  • ارایه اصل مدرک شناسایی معتبر مانند شناسنامه یا کارت ملی
اگر مشترک در نظر دارد از تلفن برای مدتی استفاده نکند، باید با مراجعه به نمایندگی شاتل تقاضا کند تلفن به صورت موقت قطع شود. مدارک و شرایط مورد نیاز برای قطع موقت و وصل مجدد تلفن به درخواست مشترک، به شرح زیر است:

  • حضور مشترک یا قائم مقام قانونی وی و یا استفاده کننده از تلفن
  • ارایه اصل مدرک شناسایی معتبر مانند شناسنامه یا کارت ملی
۶) به غیر از درخواست مشترک، در چه حالت‌های دیگری خط تلفن قطع می‌شود؟
علاوه بر درخواست مشترک، در موارد دیگری نیز امکان قطع یک تلفن ثابت از سوی شرکت شاتل وجود داردکه به شرح زیر اعلام می‌گردد:

  • قطع به سبب سوء استفاده از تلفن و ایجاد مزاحمت برای مشترکان دیگر
  • قطع به علت دخالت در زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری
  • قطع به دستور مراجع قضایی به سبب وجود شاکی
  • در صورتی که “مشترک” ظرف مدت شش ماه از تاریخ تحویل سرویس، اقدام به فعال سازی سرویس و یا تماس خارج از شبکه ننماید یا پس از اولین تماس، به مدت شش ماه متوالی هیچ تراکنشی به جز تراکنش‌های رایگان (مانند اورژانس، آتش نشانی و ۱۱۰) نداشته باشد، در صورت وجود مانده اعتبار در حساب مشترک، آبونمان بصورت ماهانه از اعتبار مشترک تا زمان اتمام اعتبار کسر خواهد شد و در صورت نبود مانده اعتبار در حساب مشترک و اتمام اعتبار ایشان نسبت به قطع یک طرفه مشترک و در صورت عدم پرداخت پس از  ۶ ماه نسبت به قطع دو طرفه و جمع آوری خط اقدام خواهد شد.
۷) براي رسیدگی به مشکل مزاحم تلفني چه اقدامي بايد انجام داد؟
مشترک شاکی با حضور در نزدیک‌ترین نمایندگی و ارایه کارت شناسایی می‌تواند مشکل خود را مطرح تا کارشناسان به آن رسیدگی کنند.
۸) مشتركي كه دائماً گرفتار مزاحم تلفني است در چه شرایطی می‌تواند اقدام به تغییر شماره خط تلفن خود کند ؟
در صورتی که ۳ شماره مختلف به عنوان مزاحم تلفنی برای خط مشترک شاکی از طرف کارشناسان شاتل تأیید شوند، تغییر شماره تلفن امکان پذیر خواهد بود.
۹) مجازات‌هاي مزاحمت تلفني چیست؟
هركس وسيله مخابراتي در اختيار خود را وسيله مزاحمت ديگري قرار دهد , يا به عمد و سوء نيت ارتباط ديگري را مختل كند, براي بار اول پس از كشف, ارتباط تلفني او به مدت يك هفته همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم پرداخت هزينه‌هاي مربوط خواهد بود. براي بار دوم پس از كشف, ارتباط‌ تلفني او به مدت سه ماه همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم تقاضاي مشترك و پرداخت هزينه‌هاي مربوطه خواهد بود و براي بار سوم شركت ارتباط تلفني وي را به طور دايم قطع و اقدام به جمع‌آوري منصوبات تلفن نموده و وديعه مربوط به مشترك را پس از تسويه حساب مسترد خواهد نمود.
۱۰) آیا برای استفاده ازسرویس های ویژه حضورمالک تلفن الزامی است ؟
خیر
۱۱) سن قانونی برای خرید خط تلفن ثابت چند سال است؟
سن قانونی برای خرید تلفن ثابت ۱۸ سال است و حضور شخص خریدار الزامی است.
۱۲) آیا مشترک می‌تواند با این سرویس تماس بین المللی داشته باشد؟
خیر
۱۳) آیا می‌توانیم یک شماره را بر روی دوتا گوشی داشته باشم؟
خیر. هر شماره فقط بر روی یک دستگاه قابل استفاده است.
۱۴) مشترک با استفاده از این سرویس با چه شماره‌هایی می‌تواند تماس بگیرد؟
مشترک می‌تواند با استفاده از خط تلفن ثابت بر روی POTS و ShatelTalk، با کلیه مقاصد شامل خطوط تلفن ثابت داخل استانی و سایر استان‌ها، اپراتورهای موبایل و سایر خطوط تلفن ثابت شاتل (POTS و ShatelTalk) تماس بگیرد.
۱۵) چه شماره‌هایی می‌توانند با خط تلفن ثابت شاتل تماس بگیرند؟
کلیه خطوط تلفن ثابت داخل استانی و سایر استان‌ها، اپراتورهای موبایل و خطوط تلفن ثابت شاتل (POTS و ShatelTalk) می‌توانند با خطوط تلفن ثابت شاتل شامل POTS و ShatelTalk تماس بگیرند.
۱۶) آیا مشترک از خط تلفنی که در یک استان خریداری کرده است می‌تواند در سایر استان‌ها استفاده کند؟
خیر. البته مسلماً فقط مربوط به ShatelTalk می شود. لازم به ذکر است که محدودیتی برای امکان جابجایی ShatelTalk در سراسر استان وجود ندارد. مشترک کافی ست به اینترنت شاتل در هر نقطه ای از استان خود که باشد متصل شود و از این سرویس استفاده کند.

POTS

۱۷) براي رفع خرابي تلفن چه كار بايد كرد؟
مشترکین می‌توانند با تماس به شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰ (بخش پشتیبانی فنی) ما را نسبت به این مشکل مطلع کنند تا در سریعترین زمان برطرف شود. شاتل هیچ‌گونه مسئولیتی در مورد خرابی ناشی از سیم کشی داخل ساختمان محل سکونت مشترک نخواهد داشت.
۱۸) چگونه شارژ کنیم؟
پس از ثبت نام، مشترکین می‌توانند از طریق MyShatel و یا نزدیکترین دفتر نمایندگی اقدام به خریداری بسته‌های مختلف اعتبار نمایند. نحوه خرید این خدمات بر مبنای روش Pay As You Go بوده و مشترک می‌تواند به مقدار اعتبار خریداری شده، با توجه به تعرفه‌های شاتل با مقاصد مختلف مکالمه نماید.
۱۹) آیا بدون داشتن اینترنت شاتل می‌توان از این سرویس استفاده کرد؟
بله. این سرویس الزامی به داشتن سرویس اینترنت شاتل ندارد و برای راه اندازی این سرویس، فقط یک LineCard شاتل به تجهیزات DSLAM مجتمع اضافه می‌شود و این سرویس کاملاً مجزا است از سرویس Data مجتمع مسکونی مشترک.
۲۰) آیا هزینه نصب این سرویس از مشترک گرفته می‌شود؟
بله. مبلغ ۱۰،۰۰۰ تومان هزینه بابت نصب و راه اندازی از مشترک گرفته می‌شود.
۲۱) آیا می‌توانیم با استفاده از این خط سرویس ADSL برای مشترکین راه اندازی کنیم؟
بله. بر روی این خط تلفن تنها می توان سرویس ADSL شاتل را راه اندازی کرد.
۲۲) آیا می‌توان از این سرویس به عنوان Fax استفاده کرد؟
بله. این خط می‌تواند برای Fax نیز استفاده شود.
۲۳)چه سخت افزاری برای استفاده از این سرویس لازم است؟
برای استفاده از سرویس POTS فقط یک دستگاه تلفن معمولی لازم است.
۲۴) آیا در صورت قطع شدن برق ساختمان، خط تلفن نیز قطع می‌شود؟
خیر. تجهیزات شاتل که در ساختمان قرار می‌گیرد، یک دستگاه UPS هم قرار داده می‌شود تا در صورت قطعی برق کلی ساختمان از این باتری اضطراری استفاده شود.
۲۵) آیا فاکتوری برای مشترک ارسال می‌شود؟
بله. فاکتوری شامل اقساط و آبونمان ماهیانه است.

ShatelTalk

۲۶) چگونه مشترک این سرویس را فعال سازی کند؟
پس از دریافت خط (حق امتیاز) و تنظیم رمز عبور در MyShatel، مشترک اپلیکیشن ShatelTalk را دانلود می‌کند و پس از نصب و باز کردن اپلیکیشن در صفحه اولی که مشاهده می‌کند در بخش ShatelTalk Username شماره تلفن خریداری شده و در بخش Password رمز عبور خود را وارد می‌کند و وارد برنامه می‌شود. در مرحله بعد صفحه شرایط استفاده را مشاهده خواهد کرد که پس از مطالعه و مورد تأیید بودن بر روی کلید I Agree کلیک می‌کند و به صورت کامل وارد اپلیکیشن می‌شود.
۲۷) چگونه شارژ کنیم؟
پس از ثبت نام، مبلغ ۱۰،۰۰۰ ریال اعتبار اولیه رایگان به حساب مشترک اضافه می‌شود و علاوه بر آن مشترکین می‌توانند از طریق MyShatel و یا اپلیکیشن ShatelTalk اقدام به خریداری بسته‌های مختلف اعتبار نمایند. نحوه خرید این خدمات بر مبنای روش Pay As You Go بوده و مشترک می‌تواند به مقدار اعتبار خریداری شده، با توجه به تعرفه‌های شاتل با مقاصد مختلف مکالمه نماید.
۲۸) اپلیکیشن ShatelTalk را از کجا دریافت کنیم؟
مشترکین می‌توانند اپلیکیشن ShatelTalk را برای نسخه Android از Google Play، کافه‌بازار، مایکت و اول مارکت و برای نسخه iOS از App Store دریافت و نصب کنند.
۲۹) آیا بدون داشتن اینترنت شاتل می‌توان از این سرویس استفاده کرد؟
خیر. مشترک برای استفاده از سرویس ShatelTalk، باید به شبکه شاتل متصل باشد و اگر به اینترنت شرکت دیگری متصل باشد نمی‌تواند از این سرویس استفاده کند.
۳۰) هر مشترک ShatelTalk تا چند خط (حق امتیاز) می‌تواند خریداری کند؟
هر مشترک می‌تواند حداکثر تا ۵ خط (حق امتیاز) خریداری کند. البته در این مورد هشدار کیفیت به او داده می‌شود به این دلیل که تعداد بیشتری از خطوط پهنای باند مصرفی را اشغال می‌کنند. در صورتی که مشترک تمایل به دریافت بیش از ۵ خط داشته باشد می‌تواند با شماره ۹۱۰۰۰۹۹۹ تماس حاصل کند.
۳۱) چه سخت افزاری برای استفاده از این سرویس لازم است؟
برای استفاده از سرویس ShatelTalk فقط یک دستگاه تلفن هوشمند برای نصب برنامه لازم است. البته مودم ADSL هم باید در منزل باشد که مشترک گوشی هوشمند خود را به صورت WiFi به آن وصل کند.
۳۲) آیا می‌توان با استفاده از سایر اپلیکیشن‌هایی مانند ShatelTalk این سرویس را راه اندازی کرد؟
بله. فقط مشکل پشتیبانی وجود دارد. ما نمی‌توانیم در صوت بروز مشکل در سایر اپلیکیشن‌ها پشتیبانی لازم را فراهم کنیم ولی اگر مشکلی از سمت اپلیکیشن ShatelTalk به وجود آید به راحتی می توانیم این مورد را پیگیری و رفع کنیم.
۳۳) مشترک چگونه از مانده اعتبار خود باخبر شود؟
میزان اعتبار باقی مانده در بالای صفحه کلید اپلیکیشن نشان داده می‌شود.
۳۴) مشترک چگونه از نرخ تماس‌ها باخبر شود؟
پس از شماره گیری شماره مقصد مورد نظر، نرخ تماس با آن شماره به ازای هر دقیقه در بالای صفحه کلید اپلیکیشن نشان داده می‌شود.
۳۵) آیا ShatelTalk تماس ویدیویی دارد؟
خیر.
خرید آنلاین

خرید خود را اینترنتی انجام دهید

گفت‌وگوی آنلاین

کارشناسان ما همیشه در دسترس‌اند

صدای مشتری

با ما در تماس باشید

تست سرعت دانلود

سرعت اینترنت خود را تست کنید

  • درباره شاتل
  • سوالات متداول
  • صدای مشتری
  • گفت‌وگوی آنلاین
  • آشنایی با رگولاتوری
  • اخبار و تازه ها
  • سامانه رضایت‌سنجی
  • تست سرعت
  • مناقصه ها و مزایده ها

کپی‌رایت © ۱۴۰۰. گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل

  • سامانه ۱۹۵
  • شماره پروانه ۱۵-۹۴-۱۰۰
  • رسیدگی به انتقادها و پیشنهادها