شنبه 20 شهریور 1395
shatel

محمدحسن شانه ‎ساززاده در همایش ایران کانکت 2016: به ارایه خدمات در حوزه اپراتور مجازی موبایل خوش‌بین هستیم

shanesaz-95-6-20-iranconnect-s

هفته گذشته همایش دو روزه «ارتباطات ایران2016» یا «IRAN CONNECT2016» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیران شرکت‌های ارتباطی داخلی و بین‌المللی فعال در حوزه مخابرات، ‌اینترنت و تلفن‌همراه برگزار شد. این همایش دو روزه نخستین گردهمایی برای آشنایی شرکت‌های بین‌المللی با بازار ارتباطات و مخابرات ایران بود. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم افتتاحیه این گردهمایی اعلام کردند که ایران کانکت 2016 می‌تواند شاهراه ارتباطی بازار تلکام ایران با بازارهای بین‌المللی باشد و فرصتی مناسب برای همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی روی بازار نوظهور تلکام ایران به حساب آید.

در این همایش دو روزه، فرصت گفت‌و‌گو و تبادل نظر بین کارشناسان و فعالان حوزه فاوا کشور در پنل‌های تخصصی و گوناگون فراهم شده بود و در آخرین روز این همایش به بررسی «نقش اپراتورهای مجازی و شبکه همراه در صحنه رقابت ایران» پرداخته شد. محمدحسن شانه‌ساز زاده، رییس هیات مدیره شرکت شاتل، به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در پنل گفت‌و‌گو درخصوص نقش اپراتورهای مجازی در بازار ایران حضور داشت. وی در این مراسم به توضیح نقش اپراتورهای مجازی شبکه تلفن‌همراه و این‌که این بازیگران چه گونه می‌توانند کیفیت خدمات این بازار را افزایش دهند، اشاره کرد و گفت: «در حال‌حاضر شاتل تلاش‌هایی برای برقراری تعامل با اپراتورهای تلفن‌همراه در کشور انجام داده است و توانسته تنها با یک اپراتور تلفن‌همراه به موافقت اولیه برسد اما متاسفانه گفت‌و‌گوها با دو اپراتور دیگر کمی به کندی پیش می‌رود. یکی از مشکلاتی که در زمینه داریم این است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان ناظر بازار فاوای کشور نمی‌تواند اپراتورهای تلفن‌همراه را مجاب به برقراری گفت‌و‌گو و امضای موافقت‌نامه با اپراتورهای مجازی تلفن‌همراه کند.» وی در ادامه با اشاره به مزیت‌هایی که اپراتورهای مجازی موبایل می‌توانند برای بازار داشته باشند افزود: «در حال‌حاضر بزرگ‌ترین جنگی که بین اپراتورهای تلفن‌های‌ همراه وجود دارد، جنگ قیمت است و بنابراین آن‌ها کم‌تر روی ارایه خدمات نوین همراه تمرکز می‌کنند. به همین دلیل اپراتورهای مجازی موبایل می‌توانند روی توسعه و ارایه خدمات ارزش افزوده در حوزه دولت الکترونیک، سلامت، آموزش، پرداخت و … فرصت‌های جذابی را ایجاد کنند.»

محمدحسن شانه‌ساز زاده، مشکل دیگر فعالیت در این حوزه را ضعف انجام کار گروهی و نداشتن طرح و سیاست ویژه در این بازار دانست و تاکید کرد که شاتل با توجه به تجربه چند ساله در بازار اینترنت پرسرعت، داشتن کاربرانی که میزان استفاده آن‌ها از ترافیک اینترنت نسبت به سال گذشته دو برابر شده و هم‌چنین زیرساخت‌هایی که فراهم کرده کاملا نسبت به فعالیتش در بازار اپراتورهای مجازی موبایل خوش‌بین است.