دوشنبه 9 شهریور 1388
shatel

مایکروسافت زمان معین شده برای پیش نمایش برنامه Office تحت وب را از دست داد

شرکت مایکروسافت زمان از پیش تعیین شده برای پیش نمایش تکنیکی از برنامه تحت وب Office را از دست داد، برنامه‌ای که نسخه تحت وب از محصول Office محسوب می‌شود.
این شرکت برنامه‌ریزی کرده بود که نسخه آزمایشی این برنامه در ماه اوت ارایه شود اما بر اساس اعلام این شرکت این پیش نمایش تا پایان ماه جاری میلادی اتفاق نخواهد افتاد.
با وجود آن که حتا نسخه‌ی آزمایشی این محصول در زمان مقرر آماده نشده و با یک ماه تاخیر ارایه خواهد شد، این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد این برنامه را زودتر از موعد ارایه کند. هرچند به گفته کارشناسان این شرکت هنوز زمان دقیقی را نیز برای ارایه نسخه آزمایشی مشخص نکرده است.
برنامه تحت وبOffice شامل نسخه‌های تحت وب از برنامه‌های Microsoft Word و PowerPoint Microsoftو Microsoft Excel و برنامه OneNote desktop است. تصمیم مایکروسافت برای این که محصول Office را به صورت online ارایه کند، در واقع واکنشی رقابتی به بازدهی محصولات تحت وب گوگل و بقیه شرکت‌های رقیب در این بازار است.
نسخه‌ی نهایی محصول Office تحت وب مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ به بازار ارایه خواهد شد.
سال ۲۰۱۰ درست هم‌زمان با برنامه شرکت مایکروسافت برای ارایه Office 2010 است که نسخه‌ی بعدی از محصولات کاربردی این شرکت پس از سری Office 2007 محسوب می‌شود.
مایکروسافت گفته است که نسخه نهایی Office 2010 در نیمه اول سال آینده آماده خواهد شد.
منبع:Computer World مترجم: شاتل