چهارشنبه 8 آذر 1396
shatel

تغییرات پایه‌ای در شیوه‌ی ارایه خدمات اینترنت پرسرعت و معرفی سرویس‌های جدید

سرویس‌های اینترنت پرسرعت ثابت شاتل (+ADSL2) از تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۶ به شیوه‌ی جدیدی به مشتریان ارایه خواهند شد.
بر اساس مصوبه شماره ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تاریخ یاد شده، سرویس‌های اینترنت پرسرعت (+ADSL2) ارایه شده به مشتریان به سرویس‌های غیرحجمی (Connection Based) تغییر می‌کند. سرویس‌های غیرحجمی که براساس سرعت قابل ارایه طبقه‌بندی می‌شوند، دارای آستانه مصرف تعریف شده هستند که جزییات آن در جدول زیر قابل مشاهده است:

ردیف

سرعت پایه سرویس* (Kbps)

آستانه مصرف منصفانه در هر ماه (گیگابایت)

تعرفه اشتراک ماهانه (تومان)

تعرفه اشتراک سه ماهه (تومان)

تعرفه اشتراک شش ماهه (تومان)

تعرفه اشتراک یک ساله (تومان)

۱

۵۱۲

۱۲

۱۲٬۵۰۰

۳۷٬۵۰۰

۷۱٬۲۵۰

۱۳۵٬۰۰۰

۲

۱۰۲۴

۲۱

۲۰٬۰۰۰

۶۰٬۰۰۰

۱۱۴٬۰۰۰

۲۱۶٬۰۰۰

۳

۲۰۴۸

۲۷

۲۵٬۰۰۰

۷۵٬۰۰۰

۱۴۲٬۵۰۰

۲۷۰٬۰۰۰

۴

۴۰۹۶

۵۱

۴۰٬۰۰۰

۱۲۰٬۰۰۰

۲۲۸٬۰۰۰

۴۳۲٬۰۰۰

۵

۸۱۹۲

۹۰

۵۰٬۰۰۰

۱۵۰٬۰۰۰

۲۸۵٬۰۰۰

۵۴۰٬۰۰۰

۶

16384

۱۸۰

۸۰٬۰۰۰

۲۴۰٬۰۰۰

۴۵۶٬۰۰۰

۸۶۴٬۰۰۰

*بنابر سیاست‌های تشویقی شاتل، سرعت هر یک از سرویس‌‌ها تا بیش‌ترین میزان کشش خط و پشتیبانی بستر مخابراتی، تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه باز خواهد بود و شاتل در صورت فراهم بودن بستر مناسب، (صرف‌نظر از سرعت پایه) به هر سرویس سرعتی فراتر از تعهدات قید شده در قرارداد اختصاص خواهد داد.
مطابق این قیمت‌ها بر اساس مصوبه کاربران می‌توانند به میزان یک سوم ترافیک یاد شده (آستانه مصرف منصفانه) ترافیک بین‌الملل استفاده کنند و به طورکلی پس از پایان ترافیک مجاز سرویس در هر ماه، سرعت آن سرویس به سرعت قانونی مصوب در مصوبه ۲۶۶ کاهش می‌یابد. اما مشتریان می‌توانند با خرید حجم ترافیک دلخواه به سرعت اصلی سرویس خود بازگردند.
به دنبال این تغییرات از این پس قیمت هر گیگابایت ترافیک بین‌الملل حداکثر ۲٬۰۰۰ تومان و قیمت هر گیگابایت ترافیک داخلی ۱٬۰۰۰ تومان خواهد بود.
بر این اساس کلیه سرویس‌های فعلی شاتل در تاریخ سررسید اشتراک، قابل تغییر به سرویس‌های جدید خواهند بود و مشتریان عزیز شاتل می‌توانند، سرویس فعلی خود را به یکی از سرویس‌های ارایه شده در جدول بالا تغییر دهند.