چهارشنبه 16 اسفند 1402
گفتگو با حسن شانه‌ساز زاده (رئیس هیئت‌مدیره شاتل) با موضوع آخرین تغییرات صنعت تلکام

گفتگو با حسن شانه‌ساز زاده (رئیس هیئت‌مدیره شاتل) با موضوع آخرین تغییرات صنعت تلکام

حسن شانه‌ساز زاده، رئیس هیئت‌مدیره شاتل، در گفت‌وگویی با شبکه شرق به بررسی آخرین تغییرات در صنعت تلکام و رویکرد شاتل نسبت به آن پرداختند.

در ابتدای این گفت‌وگو حسن شانه‌ساز ‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار درباره تاثیر تعرفه‌ها روی عملکرد اپراتورها به سیاست‌های انقباضی دولت در این زمینه اشاره و بیان کردند که این سیاست‌ها باعث محدود شدن منابع اپراتورها و به ‌تعویق افتادن توسعه زیرساخت‌هایی مانند فیبر نوری شده است که در نتیجه چرخه معیوبی در ارائه خدمات اینترنت ثابت ایجاد کرده است. افزون‌بر این، ایشان فیلترینگ را یکی دیگر از عواملی دانستند که باعث کاهش 60 درصدی مصرف ترافیک و ایجاد فشار مضاعف روی اپراتورها شده است.

در ادامه این گفت‌وگو خبرنگار شبکه شرق نظر رئیس هیئت‌مدیره شاتل را درباره پتانسیل بازار برای پذیرش تکنولوژی فیبر نوری پرسیدند و ایشان ضمن ابراز خوش‌بینی درباره استقبال مردم از اینترنت فیبر نوری، مهاجرت از ADSL به فیبر نوری را با توجه به مخاطبان زیاد پلتفرم‌های VOD و همچنین تولید و انتشار محتوای تصویری توسط کاربران، اجتناب‌ناپذیر دانستند. در پایان این گفت‌وگو، ایشان با توضیح درباره تغییر در استراتژی‌های توسعه نماوا، اعلام کردند که سال آینده سال موفقیت‌های بزرگ برای نماوا خواهد بود.

ویدیو این گفتگو: