چهارشنبه 15 مهر 1394
shatel

هشدارهای پلیس فتا به کاربران اینترنتی به مناسبت هفته نیروی انتظامی

به مناسبت هفته نیروی انتظامی پلیس فتا، توصیه‌هایی به کاربران اینترنت ارایه کرده است که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است: هشدار به کاربران اینترنتی درباره فروشگاه‌های اینترنتی

  1. در زمان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی باید از درستی نماد اعتماد الکترونیک آن سایت اطمینان حاصل و با کلیک بر روی آن، اعتبار سایت را به صورت مشخص بررسی کنید.
  2. برای خرید، از سایت‌هایی که اطلاعات مبادله شده بین شما و سرور را رمزنگاری می‌کنند استفاده کنید، مشخصه این سایت ها شروع آدرس با https به جای http است.
  3. برای ثبت مشخصات سایت خود در یک وب‌سایت ابتدا از صحت نشانی و اصالت سایت اطمینان حاصل کنید. زیرا ممکن است سایت مورد نظر برای سرقت اطلاعات کاربران طراحی شده و درگاه پرداخت الکترونیک بانک را جعل کرده باشد (فیشینگ).

(پلیس فتا پایتخت)
هشدار به کاربران اینترنتی درباره کلاه‌برداری اینترنتی

  1. درباره داد و ستدهای فضای مجازی به ویژه آگهی‌های مشکوک، از پرداخت هرگونه وجه به صورت کارت به کارت خودداری کنید. چرا که بعضی از کلاه‌برداران شما را برای پرداخت متقاعد می‌کنند.
  2. افراد سودجو با ارسال پیامک با موضوع برنده شدن شما در قرعه‌کشی، اقدام به دریافت وجه برای ارسال جایزه می‌کنند. در این شرایط پس از دریافت وجه یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی‌شود و یا در صورت ارسال، کالایی که ارزشی کم‌تر از مبلغ واریزی دارد، به کاربر تحویل داده می‌شود.
  3. در برخورد با پیامک‌های دریافتی درباره برنده شدن در قرعه کشی هیچ‌گونه مشخصات حساب بانکی مانند رمز اینترنتی، تارخ انقضا، CVV2 و … را ارسال نکنید.

(پلیس فتا تهران بزرگ)
هشدار به کاربران اینترنتی درباره بانک‌داری الکترونیک

  1. اطلاعات مهم کارت یا حساب بانکی خود به ویژه رمز عبور را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.
  2. در زمان استفاده از اینترنت بانک، به ویژه با استفاده از کامپیوترهای عمومی، از صفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز عبور خود استفاده کنید.
  3. در زمان وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود از اصالت سایت مورد نظر، اطمینان حاصل کنید، زیرا کلاه‌برداران اینترنتی با جعل درگاه بانک‌ها، اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت از آن و … می‌کنند.

(پلیس فتا پایتخت)
هشدار به کاربران اینترنتی درباره شبکه‌های اجتماعی

  1. هرگز عکس‌های خصوصی خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید و هرگز عکس خود را برای کسانی که نمی شناسید ارسال نکنید.
  2. در زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه شبکه‌های موبایلی از تنظیمات امنیتی مربوط به برنامه مورد استفاده اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ممکن است از سوی مهاجمان مورد سواستفاده قرار گیرد.
  3. برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی تا حد امکان از شبکه‌های ایرانی مانند بیسفون، سلام، ساینا و … استفاده کنید و از عضویت در دیگر شبکه‌های اجتماعی، به دلیل استقرار سرورهای آن‌ها در خارج از کشور، خودداری کنید.

(پلیس فتا تهران بزرگ)