شنبه 1 شهریور 1393
shatel

سخنرانی احمد نخجوانی، مدیرعامل شاتل، در چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی در دانشگاه تهران

در چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی که روز ۲۲ مرداد در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، احمد نخجوانی از رتبه ۱۵۸ ایران در متوسط میزان تخصیص پهنای باند به کاربران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان با ضریب نفوذ اینترنت کمتر از ۲٠ درصد خبر داد.
او در چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی گفت: طبق شاخص‌های توسعه جهانی منتشر شده از سوی بانک جهانی، در سال ۲٠۱٣ تعداد مشترکان ایرانی که از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کردند، تنها چهار میلیون نفر بوده است که در مقایسه با جمعیت جهان، ایران از نظر دسترسی به اینترنت پرسرعت در جایگاه ۱۱۵ جهان ایستاده است.
به گفته وی، شاخص آمادگی شبکه ایران در سال ۲٠۱۴ از بین ۱۴۴ کشور جهان در رتبه ۱٠۴ قرار دارد که این رتبه در سال گذشته ۱٠۱ بوده است و ایران در این رتبه‌بندی بعد از گواتمالا، پاراگوئه، بوتسوانا، و هم‌ردیف نامبیا، ونزوئلا، گامبیا و زامبیا قرار گرفته است. براساس گزارش World Economic Forum آمادگی شبکه براساس ترکیبی از ۵٠ شاخص مختلف سنجیده می‌شود.
نخجوانی گفت: درحال حاضر تعداد کاربران اینترنت در جهان به سه میلیارد نفر رسیده است و این درحالی است که این رقم در سال ۲٠٠٣ کمتر از یک میلیارد نفر بوده است.
وی افزود: در سال ۲٠۱۴ تعداد کاربران پهنای باند ثابت به حدود ۷٠٠ میلیون نفر رسیده و این درحالی است که این رقم برای پهنای باند موبایل دو میلیارد و ۷٠٠ میلیون نفر است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲٠۱٦ تعداد کاربران پهنای باند ثابت به ۸٦٦ میلیون نفر و تعداد کاربران پهنای باند موبایل به سه میلیارد و ۷٠٣ میلیون مشترک برسند.
احمد نخجوانی با اشاره به رابطه بازاریابی و فناوری و باتوجه به این که همزمان با تحولات تکنولوژیکی، تحولاتی هم در حوزه بازاریابی اتفاق می‌افتد، گفت: طبق پیش بینی گارتنر در سال ۲٠۱۷ مدیران بازاریابی بیش از مدیران انفورماتیک با فناوری اطلاعات سرو کار خواهند داشت و رسانه‌های اجتماعی بین ۵۷ تا ٦٠ درصد روی تصمیم‌گیری‌های مشتریان تاثیرگذار هستند.