شنبه 30 دی 1402
توسعه‌ فیبر نوری توسط شاتل این‌بار در ۶ شهر دیگر استان قم

توسعه‌ فیبر نوری توسط شاتل این‌بار در ۶ شهر دیگر استان قم

پیرو تفاهم‌نامه‌ مشترکی که بین شاتل و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امضا شده بود، اجرای پروژه‌ فیبر نوری برای منازل و کسب‌و‌کارها در کل استان قم به گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل واگذار شد.
روز پنج‌شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲، هم‌زمان با بازدید دکتر امیر محمدزاده لاجوردی (جانشین محترم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) از روند اجرایی پروژه فیبر نوری در شهر قم، قرارداد اجرای پروژه‌ توسعه‌ شبکه‌ اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) برای ۶ شهر دیگر استان قم نیز، ‌بین گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل و مدیران شهرداری این شهرها امضا شد.

در این مراسم که با حضور جانشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدحسن شانه‌ساززاده (رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل)، مدیران شهرداری شهرهای کهک، دستجرد، سلفچگان، جعفریه، قاهان و قنوات و ابوالفضل حسینی (نماینده‌ی شرکت شاتل در قم) برگزار شد، ماموریت اجرای شبکه‌ فیبر نوری ۶ شهر تابعه قم نیز به شرکت شاتل سپرده شد.
بر این اساس شرکت شاتل موظف است مطابق با پروانه‌ شبکه و خدمات ارتباطی یکپارچه (UNSP)، شبکه‌ اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) را برای دسترسی همه‌ ساکنان این استان، با پوشش ۱۰۰ درصدی، تا اسفند ماه فراهم کرده و گسترش دهد.
با اجرای این طرح تمام منازل و کسب‌و‌کارهای کل استان قم تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت و مردم این شهر می‌توانند از اینترنت با سرعت‌ تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.