سه‌شنبه 4 دی 1397
shatel

برگزاری همایش شاتل با موضوع «استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت سازمان» در شهر شیراز

همایش شاتل با موضوع «استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت سازمان» با حضور بیش از 450 نفر از مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها و متخصصان حوزه IT، روز دوشنبه، ۳ دی‌ماه ۹۷ در سالن همایش‌های آمفی‌تاتر دانشگاه شیراز برگزار شد.

مهرداد سهرابی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، ندا رحیمی، مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، هاله فولادفر، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس و جمعی از فرمانداران شهرهای استان، مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و مدیران استارتاپ‌ها از جمله مهمانان حاضر در این همایش بودند.

احمد نخجوانی، مدیرعامل گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل، رضا غلامی مسئول فروش راهکارهای سازمانی استان‌ها و فرهاد سلطانی مدیر فنی شاتل، در این همایش سخنرانی کردند و بخشی از تجارب این شرکت را در حوزه‌ی «کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان‌ها» با حاضران به اشتراک گذاشتند.

در بخش نخست این سخنرانی، احمد نخجوانی با تقسیم‌بندی سخنرانی خود به دو موضوع کلی استفاده از ICT در سازمان‌ها و مفهوم دیجیتالی شدن در جهان امروز، به بیان توضیحاتی در زمینه‌ی مدیریت سازمان با ابزارهای ICT، تشریح مدل EFQM به‌ عنوان مدل تعالی سازمانی و الگوی مدیریت پرداخت.

مدیرعامل گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شاتل در ادامه توضیحاتی درباره‌ی لینک‌سازی سازمانی، دورکاری، اشتراک‌گذاری داده‌ها، راه‌اندازی وب‌کارت داخلی و telework ارایه و به موفقیت شاتل در کسب عنوان بهترین محل کار در جشنواره ملی بهره‌وری اشاره کرد.

رضا غلامی در بخش دوم همایش به بحث راهکارهای سازمانی و معرفی فرایندهای داخلی شاتل پرداخت و با اشاره به بیش از ۲۰۰۰ مرکز مخابراتی فعال شاتل در ۴۰۰ شهر کشور از آمادگی شاتل برای پاسخ‌گویی به تماس مشتریان در همه ساعت‌های شبانه‌روز از طریق شماره تلفن سراسری ۹۱۰۰۰۰۰۰ در سراسر کشور اطلاع داد.

رضا غلامی در ادامه به بحث مدیریت کیفیت شاتل و دغدغه سازمان‌های فعال درحوزه فناوری اطلاعات پرداخت. غلامی از پهنای باند اختصاصی به‌عنوان اولین راهکار شاتل به سازمان‌ها یاد کرد و به تشریح خدمات پهنای باند ویژه‌ی optimal که در مواقع لزوم به مشتریان ارایه می‌شود، پرداخت. مدیر فروش راهکارهای سازمانی استان‌های شاتل در ادامه به راهکار پنها‌ن‌سازی شماره اشاره کرد که با هدف تامین امنیت سیستم‌های ارتباطی راه‌اندازی شده است. بخش بعدی این سخنرانی به معرفی خدمات دیتاسنتر شاتل، راهکارهای ارتباط نقطه به نقطه و سرویس تماشای آنلاین فیلم و سریال شاتل یعنی نماوا اختصاص یافت. غلامی در ادامه مزیت‌های رقابتی راهکارهای سازمانی شاتل را در مقایسه با خدمات مشابه برشمرد.

در پایان این همایش، فرهاد سلطانی، مدیر فنی گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شاتل، به موضوع پیش‌بینی مشاغل در بیست سال آینده پرداخت و با بیان مثال‌هایی در مورد پروژه‌ی هوش مصنوعی، استفاده از فناوری بلاکچین، مقیاس تسلط بر اطلاعات، انقلاب کشاورزی، مهندسی اجتماعی (social Engineering) و هکرها پرداخت. سلطانی، در پایان از ضرورت شناسایی محتوای خشن و آلوده و پالایش محتواهای نامناسب سخن گفت و والدین و مسئولان را به توسعه‌ی راهکارهای کنترلی برای مدیریت عملکرد کودکان در دنیای IT دعوت کرد.