پنج‌شنبه 18 آبان 1402
افتتاح پروژه فیبر نوری شاتل در شهرستان ساوه توسط وزیر محترم ارتباطات و اطلاعات

افتتاح پروژه فیبر نوری شاتل در شهرستان ساوه توسط وزیر محترم ارتباطات و اطلاعات

پروژه فیبر نوری شاتل در شهرستان ساوه توسط وزیر محترم ارتباطات و اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شاتل، امروز (۵شنبه) ۱۸ آبان ۱۴۰۲، در مراسمی، پروژه فیبر نوری شاتل در شهرستان ساوه توسط وزیر محترم ارتباطات و اطلاعات (دکتر عیسی زارع‌‌پور) افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
امروز دکتر عیسی زارع‌‌پور در سفر به استان مرکزی و با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای شاتل در شهرستان ساوه را افتتاح کرد.
گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل به عنوان مجری پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای شهر ساوه توانسته است در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه را به سرانجام برساند.
این پروژه با بیش از 120 کیلومتر فیبرکشی برای نزدیک به بیش از 70 هزار خانوار ساکن شهر ساوه پوشش ایجاد کرده است.
بر این اساس تمام منازل و کسب و کارهای شهر ساوه از امروز تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته‌اند و مردم این شهر می‌توانند از اینترنت با سرعت‌های تا چند صد مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.
محمدحسن شانه ساززاده رییس هیات مدیره شرکت شاتل در این مراسم گفت: اتفاق کم‌نظیری است که ما توانستیم این سرویس با کیفیت‌ را در کوتاه‌هترین زمان ممکن به دست مردم عزیز ساوه برسانیم. او ضمن ارایه‌ی گزارشی از روند اجرا و تکمیل این پروژه گفت: در شهر ساوه ۴۰ کیلومتر حفاری و بیش از ۱۲۰ کیلومتر فیبرکشی انجام گرفته است که کل شهر تحت پوشش شبکه قیبر قرار دارد و نزدیک به یکصد هزار خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی افزود: در ادامه کار تلاش خواهیم کرد فاصله دسترسی خانواد‌ه‌ها به فیبر را از ۳۰۰ متر به ۱۰۰ متر کاهش دهیم. هم‌چنین در تلاشیم که ارایه‌ی سرویس را در ساوه به یک هفته برسانیم.
شانه ساززاده درباره‌ی تعرفه سرویس فیبر نوری نیز گفت: سرویس یک ساله با ماهی ۴۰ گیگ بدون محدودیت سرعت با یک خط تلفن ثابت، اشتراک یکساله‌ی رایگان نماوا، برای سال اول یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.
دکتر زارع‌پور نیز پروژه‌ فیبر نوری منازل و کسب و کارها را جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های ارتباطی در تاریخ کشور خواند و گفت: این پروژه یک اتفاق تاریخی است که روند توسعه در کشور را چندین برابر سرعت می‌بخشد.
وی افزود: امروز شاهد تست سرعت ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه بر بستر فیبر نوری بودیم و این سرعت در برخی مناطق تا هزار مگابیت بر ثانیه نیز می‌رسد.
زارع پور با بیان اینکه این پروژه‌ی بزرگ تقریبا یک سال است که شروع شده، تصریح کرد: در یک سال اخیر دو و نیم میلیون پوشش ایجاد شده است و در حال حاضر نزدیک به ۴ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار دارند و تا پایان سال نیز تعهد ۸ میلیون پوشش و تا پایان دولت ۲۰ میلیون پوشش محقق خواهد شد.
در پایان این مراسم تست سرعت در حضور استاندار مرکزی، فرماندار و سایر مدیران استانی و شهری و اصحاب رسانه به نمایش گذاشته شد و سرعت ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه به ثبت رسید.

بعد از این مراسم نیز دکتر زارع پور به همراه هیات همراه و مدیران شاتل به منزل یکی از فرهنگیان شهرستان ساوه و یک کسب و کار رفت و سرویس ارایه شده به این مشترکان را مورد ارزیابی قرار داد.