چهارشنبه 25 مرداد 1402
اعطای پروانه یک‌پارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) به شاتل

اعطای پروانه یک‌پارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) به شاتل

روز سه‌شنبه 24 مرداد ماه، پروانه‌ی یک‌پارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شاتل و 6 اپراتور دیگر حوزه‌ی ارتباطات اعطا شد.

شاتل در مراسمی با حضور عیسی زارع‌پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، امیر لاجوردی (قائم مقام وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) و مدیران ارشد وزرات‌خانه و رگولاتوری، پروانه‌ی UNSP(Unified Network & Service Provider) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد.

دارندگان این پروانه که شرکت‌های فعال در اجرای طرح ملی توسعه و اتصال منازل و کسب و کارها به شبکه‌ی فیبر نوری هستند، می‌توانند با حمایت و تسهیلات بیش‌تری نسبت به پروانه‌ی قبلی خود، شبکه‌ی فیبر نوری را توسعه دهند.

هم‌چنین ارایه‌ی هرگونه خدمت مخابراتی، ارتباطی و انتقال داده‌ها در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور و بر بستر شبکه‌ی موضوع پروانه توسط دارندگان این پروانه‌ی جامع با قابلیت ترابردپذیری و تحرک‌پذیری ممکن می‌شود که نقطه‌‌ی عطفی در تاریخ صنعت ارتباطات کشورمان است.

بر این اساس از سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و تامین تجهیزات، توسعه‌ی این شبکه در شاتل صورت گرفته است و هم‌اینک در شهرهای: تهران، مشهد، ساوه، قم، قزوین، دزفول و فاز 11 پردیس، نزدیک به 700 کیلومتر شبکه‌ی فیبر نوری ایجاد شده است.

امید است با اعطای این پروانه و تلاش روز افزون خانواده‌ی بزرگ شاتل، مسیر توسعه‌ی ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری در کشور هموارتر شده و خدمات ارتباطی با کیفیت و سرعت‌ بالاتری در اختیار مشتریان عزیز شاتل قرار گیرد.