چهارشنبه 13 دی 1402
آغاز عملیات اجرایی توسعه‌ پروژه‎ فیبر نوری در شهر بجنورد توسط شاتل

آغاز عملیات اجرایی توسعه‌ پروژه‎ فیبر نوری در شهر بجنورد توسط شاتل

صبح امروز 4شنبه 13 دی ماه، در مراسمی با حضور معاون راهبردی و توسعه‌ی بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، استاندار خراسان شمالی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی، مدیر مخابرات استانداری و رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل، عملیات اجرایی طرح ملی توسعه‌ی پروژه‌ی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) در شهر بجنورد توسط گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل آغاز شد.

بر این اساس شاتل موظف است مطابق با پروانه‌ شبکه و خدمات ارتباطی یکپارچه(UNSP) ، شبکه‌ی اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) را برای دسترسی بیش از 70 هزار خانوار ساکن در شهر بجنورد، تا یک‌ سال آینده و با پوشش ۱۰۰ درصدی فراهم و گسترش دهد.

محمدحسن شانه ساززاده (رئیس هیأت مدیره گروه شرکت‌های شاتل) در این مراسم اعلام کرد: این طرح نیازمند بیش از ۱۰۰ کیلومتر حفاری و 210 میلیارد تومان هزینه است تا حدود ۷۰ هزار خانوار به فیبر نوری متصل شوند.

گفتنی‌ است نیمی از پروژه پیش از پایان امسال و مابقی آن در سه ماه نخست سال آینده به اتمام خواهد رسید و با اجرای این پروژه سرعت اینترنت در مرکز استان حدود ۱۰۰ برابر می‌شود.

امید است با اجرای این پروژه توسط شاتل، مسیر توسعه‌ ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری در این شهر هموارتر شده و خدمات ارتباطی با کیفیت و سرعت‌ بالاتری در اختیار هم‌وطنان عزیزمان قرار گیرد.