shatel

مدیرعامل شرکت شاتل خبر داد:آمادگی شاتل برای توسعه اینترنت در همه نقاط شهری و روستایی بوشهر

مدیرعامل شرکت شاتل برای ارایه خدمات اینترنت پرسرعت در تمامی نقاط شهری و روستایی استان بوشهر اعلام آمادگی کرد.
به گزارش روابط عمومی شاتل، احمد نخجوانی، صبح امروز در گردهمایی شاتل در هتل دلوار استان بوشهر با موضوع نیم نگاهی به وضعیت ICT در جهان که با حضور مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات این استان برگزار شد، گفت: درحال حاضر امکان ارایه خدمات ADSL و اینترنت بی‌سیم شاتل در استان بوشهر فراهم شده است.
وی افزود: ضریب نفوذ اینترنت در بوشهر ١٩.۸ درصد و بیست و ششمین استان کشور از نظر تعداد کاربر اینترنت و شانزدهمین استان از نظر ضریب نفوذ کاربر اینترنت است.
نخجوانی با اشاره به گزارش اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) درباره روند رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان اظهار داشت: در طول ١۵ سال گذشته، فناوری اطلاعات و ارتباطات موتور محرکه رشد جهانی بوده است.
وی افزود: در سال ٢٠١۵ بیش از هفت میلیارد مشترک موبایل در سراسر جهان وجود دارد و این درحالی است که این رقم در سال ٢٠٠٠ کمتر از یک میلیارد نفر بوده است و در جهان ٣.٢ میلیارد نفر مشترک اینترنت هستند که دو میلیون نفر آن‌ها در کشورهای درحال توسعه هستند.
٣.٢ میلیارد کاربر اینترنت در جهان
مدیرعامل شاتل با ارایه گزارشی درباره وضعیت مردم آنلاین جهان گفت: درحال حاضر ٣.٢ میلیارد کاربر اینترنت در دنیا وجود دارد و این درحالی است که این رقم در سال ٢٠٠٠، ۴٠٠ میلیون کاربر بوده است.
وی با اشاره به توسعه ICT میان مردم جهان افزود: جمعیت تحت پوشش شبکه نسل دوم تلفن همراه در دنیا ٩۵.٣ درصد، تعداد خانوارهای دارای اینترنت ۴٦.۴ درصد، تعداد افراد کاربر اینترنت ۴٣.۴ درصد، تعداد اشتراک‌های باندپهن ثابت ١٠.۸ درصد، تعداد مشترکان تلفن همراه ٩٦.۸ و تعداد مشترکان باندپهن موبایل ۴۷.٢ درصد است.
به گفته نخجوانی، بین سال‌های ٢٠٠٠ تا ٢٠١۵ ضریب نفوذ اینترنت در جهان از ٦.۵ درصد به ۴٣ درصد افزایش یافته است و این درحالی است که پهنای باند ثابت سرعت رشد کمی داشته و با نرخ رشد هفت درصد سالیانه طی سه سال گذشته به ضریب نفوذ ١١ درصد تال پایان سال ٢٠١۵ می‌رسد.
وی گفت: تا پایان سال ٢٠١۵، ٣۴ درصد از خانوارها در کشورهای درحال توسعه دسترسی به اینترنت خواهند داشت و این رقم در کشورهای توسعه یافته ۸٠ درصد است. همچنین در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز تنها هفت درصد خانوارها به اینترنت دسترسی دارند و متوسط این رقم در جهان ۴٦ درصد است.
شاخص‌های توسعه ICT در ایران
مدیرعامل شاتل در توضیح وضعیت دسترسی به پهنای باند ثابت در جهان نیز اعلام کرد: نرخ پهنای باند ثابت در کشورهای کمتر توسعه‌یافته کمتر از یک درصد است و تعداد اشتراک‌های پهنای‌باند کابلی در فاصله سال‌های ٢٠٠۵ تا ٢٠١۴ در کشورهای توسعه یافته ٢۷.۵ درصد، در جهان ٩.۸ درصد، در کشورهای درحال توسعه ٦.١ درصد، در کشورهای کمتر توسعه یافته ٠.٣ درصد و در ایران برابر با نرخ متوسط جهانی است.
وی افزود: براساس شاخص‌های توسعه ICT طبق اعلام بانک جهانی، در سال ٢٠١٢ شاخص توسعه ۴.٠٢ واحد بوده و ایران در رتبه ٩۷ قرار داشت و در سال ٢٠١٣ به رغم رشد شاخص به ۴.٢٩ واحد باز هم در رتبه ٩۷ قرار گرفت.
نخجوانی یادآوری کرد: براساس آمار سال ٢٠١٣ بانک جهانی، ایران به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت ثابت (Fix Broadband) رتبه ١١۵ جهان را دارد و به لحاظ میزان پهنای باند به ازای هر کاربر، در رتبه ١۵۸ جهان است!
شاتل بیشترین سهم بازار را در میان شرکت‌های اینترنتی کشور دارد
مدیرعامل شاتل در توضیح وضعیت و عملکرد این شرکت نیز گفت: درحال حاضر شبکه شاتل در کشور دارای بیش‌ترین پهنای باند مصرفی است و صدها سازمان و موسسه کاربر پهنای باند اختصاصی هستند و شاتل بیش‌ترین تعداد كاربر در ایران و بیش‌ترین سهم بازار در میان شرکت‏های انتقال داده (PAP) را دارا است.
وی افزود: مهم‌ترین خدمات شاتل شامل ارایه سرویس اینترنت پرسرعت +ADSL2، ارایه خدمات VoIP بین‌المللی به خارج کشور، ارایه‌ خدمات تهیه و نصب تجهیزات شبكه‌های دسترسی و تجمیع، ارایه خدمات پهنای باند، ارایه خدمات اتصال نقطه به نقطه، ارایه خدمات میزبانی سرور (Co-Location)، خدمات ویژه روی محتوا و خدمات تکمیلی و ارایه راهکارهای امنیتی اینترنتی است.
به گفته نخجوانی، درحوزه دیتاسنتر نیز شاتل از چند سایت اصلی مستقر در تهران بهره می‌برد و ٢٦ نقطه تجمیع استانی در نقاط پرترافیک كشور راه‌اندازی کرده است.
وی همچنین بهره‌مندی از ١۷٠ نیروی انسانی آموزش دیده در تهران و صدها نفر در دفاتر نمایندگی، ارایه خدمات فروش ٢۴ ساعته در تهران، ارایه خدمات به مشتریان به کمک تلفن، چت، ایمیل، پیام‌گیر صوتی، مراجعه حضوری و …، خدمات پیک و ارسال مراسلات مشتریان، ارایه خدمات مالی الکترونیکی پرداخت آنلاین، فیش خودکار، انتقال مانده حساب و … و اینترفیس‌های متنوع آنلاین برای مشتریان را از دیگر خدمات شاتل عنوان کرد.
نخجوانی، خدمات پشتیبانی فنی شاتل را نیز پشتیبانی مستمر و ٢۴ ساعته در تمامی روزهای سال به زبان‌های فارسی و انگلیسی، پشتیبانی از طریق تلفن، چت، ایمیل و پشتیبانی حضوری در محل مشترک، استفاده از ابزارهای متنوع فناوری اطلاعات از جمله امکانات دورکاری کارشناسان مرکز تماس، یکپارچکی سیستم Call Center با OSS شاتل، امکان شناسایی مراکز تماس گیرنده و اعلام پیام‏های اختصاصی، تفکیک هوشمند مشترکان و انتقال به کارشناس متناسب و پایش و گزارش‏گیری لحظه‌‏ای از تماس‏‌ها عنوان کرد.