خدمات اینترنت پرسرعت شاتل بر بستر بی‌سیم با استفاده از فناوری PTMP

گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل برای ارائه سرویس به مشتریانی که با محدودیت‌های مخابراتی یا وجود مشکل در زیرساخت‌ها و بستر ارائه خدمات روبه‌رو هستند، سرویس PTMP را ارائه می‌کند.

سرویس PTMP شاتل بر بستر بی‌سیم (Wireless) طراحی شده است و نحوه‌ی انتقال پهنای باند در آن مشابه روش WiFi است. هم‌اینک در هر نقطه از کشور که در محدوده پوشش این خدمات باشد، کاربران می‌توانند سرویس PTMP شاتل را سفارش دهند.

در این روش با توجه به بستر ارائه (ارتباط بی‌سیم) نیازی به خط تلفن و یا سیم وجود ندارد، بر این اساس امکان ارائه سرویس به کاربرانی که به دلیل مشکلاتی همچون بستر نامناسب مخابراتی (خطوط تلفن PCM و فیبر نوری، خرابی خط و …) نمی‌توانند از سرویس‌های ADSL استفاده کنند، فراهم می‌شود.

افزون بر این، حذف مراحل مربوط به تمهیدات مخابراتی همچون رانژه کردن خط نیز راه‌اندازی سرویس و ارائه خدمات را در مدت زمانی بسیار کوتاه (۲۴ ساعت از زمان ثبت درخواست) امکان‌پذیر می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات اینترنت پرسرعت با استفاده از فناوری PTMP

  • امکان انتقال پهنای باند بالاتر با استفاده از تکنولوژی بی‌سیم
  • بدون محدودیت‌های ناشی از بستر مخابراتی
  • ارائه سریع و ساده، فارغ از تمهیدات مخابراتی همچون رانژه کردن خط تلفن
  • امکان ارائه سرویس اینترنت ثابت در نقاطی که به هر دلیل، ارائه‌ی یک سرویس با کیفیت میسر نیست.
  • کیفیت بالا و پایداری خدمات

مراحل انجام کار و راه‌اندازی سرویس

برای ایجاد ارتباط به وسیله امواج رادیویی، لازم است که دو مرکز ارائه دهنده و گیرنده خدمات نسبت به یکدیگر دارای خط دید مستقیم باشند.

پس از تماس با بخش فروش شاتل در صورت تمایل شما یا وجود مشکلاتی همچون خطوط تلفن PCM و فیبر و …، که امکان ارائه خدمات +ADSL2 را محدود می‌کند، سرویس PTMP به شما معرفی و پیامکی برای‌تان ارسال می‌شود که با پاسخ دادن به آن می‌توانید موقعیت محل دریافت سرویس را مشخص کنید. در این مرحله مشخص می‌شود که از محل مورد نظر شما به سایت‌های محلی شاتل دید وجود دارد یا خیر و پس از بررسی امکان ارائه خدمات در آن موقعیت، گام‌های بعدی برای نصب سرویس را انجام دهد. برای مشاهده فرم قیمت سرویس PTMP به صفحه فهرست قیمت و شرایط خدمات اتصال نقطه به چند نقطه (PTMP) مراجعه فرمایید.

پس از انجام امکان سنجی (Site Survey) پیگیری‌های مورد نیاز برای ارسال بسته قرارداد و تجهیزات (CPE) توسط کارشناسان شاتل انجام می‌شود و پس از تکمیل مدارک و انجام مراحل اداری سرویس در مدت ۱ تا ۲ روز کاری به مشترک تحویل داده خواهد شد.

مراحل انجام کار در یک نگاه:

نصب اینترنت ptmp

لطفا به نکاتی درباره‌ی مراحل انجام کار توجه کنید:

  • زمان‌های ارائه شده، تقریبی‌ست و بسته به آن که سفارش در چه روزی از هفته (ابتدا یا پایان هفته) ثبت شده باشد، می‌تواند متفاوت باشد.
  • همکاری کاربر در تهیه‌ی مدارک، پاسخ‌گویی به تلفن و حضور برای نصب، بر مدت زمان انجام کار تاثیر خواهد داشت.
  • گاه ممکن است پس از امکان سنجی (Site Survey) اولیه وجود برخی موانع، اختلالاتی برای دید مستقیم و ارتباط بین فرستنده (شاتل) و گیرنده (محل مشتری) به وجود آورد، در این صورت لازم است که امکان سنجی (Site Survey) دوباره انجام شود.

تجهیزات مورد نیاز برای دریافت سرویس PTMP:

برای استفاده از خدمات PTMP به یک گیرنده رادیویی (CPE) مناسب نیاز دارید که در پشت‌بام نصب خواهد شد.

یک مودم ADSL یا اکسس پوینت برای توزیع اینترنت در محل، (POE (Power Over Eternet که تامین کننده‌ی برق تجهیزات از طریق شبکه‌ی داخلی است، پایه‌ی آنتن که روی بام مستقر می‌شود در صورت نیاز و کابل LAN، از تجهیزات مورد نیاز برای ارائه این سرویس است.

افزون بر آن، لازم است که از محل نصب آنتن تا مودم کابل‌کشی انجام شود که کابل مصرفی آن هم از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای ارائه این سرویس است.

مراحل راه‌اندازی سرویس PTMP

POE

تجهیزات مورد نیاز سرویس PTMP

Access point/Modem

تجهیزات مورد نیاز سرویس PTMP

Antenna Base- Transmitter mast

تجهیزات مورد نیاز سرویس PTMP

(Lan Cable (Cat5

تجهیزات مورد نیاز سرویس PTMP

Outdoor CPE/Mikrotik Radio

شیوه سفارش‌دهی خدمات PTMP

برای دریافت سرویس PTMP می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان فروش تهران با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰ اقدام فرمایید.

پس از تماس اولیه با کارشناسان شاتل و انجام بررسی‌های مورد نیاز برای امکان ارائه سرویس، سرویس مورد نظر برای شما ثبت و هماهنگی‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات به روش PTMP انجام می‌شود.

برای تمدید و یا تغییر دوره سرویس PTMP می‌توانید از طریق مراجعه به اپلیکیشن یا وب‌سایت my.shatel.ir اقدام کنید.