حساب یک‌پارچه شاتل (SSO)

۱) آیا مشترک امکان ورود با کد اشترک و رمز قبلی خود را ندارد؟
چنانچه هنوز نسبت به ایجاد حساب یکپارچه اقدام نکرده‌اند می‌توانند از قسمت ورود با رمز ثابت، نام کاربری و رمز عبور قبلی خود را وارد کرده و login کنند.
بعد از ورود اگر مایل به ایجاد حساب یکپارچه و تغییر روش ورود نیستند، گزینه بعدا یادآوری کن را انتخاب کنند.
۲) آیا اگر به حساب یکپارچه متصل شده باشند دیگر امکان ورود با کد اشتراک و یا شناسه کاربری را ندارند؟
خیر این امکان دیگر فراهم نیست و باید فقط به روش‌های جدید وارد شوند.
۳) منظور از رمز ثابت و یکبار مصرف چیست؟
مشترک در فرآیند ایجاد حساب یکپارچه یک رمز را به عنوان “رمز ثابت” برای ورودهای بعدی مشخص می‌کند. علاوه بر رمز ثابت چنانچه رمز ثابت را فراموش کرده ولی شماره همراه معرفی شده در دسترس باشد می‌تواند درخواست پیامک رمز یکبار مصرف را ارسال و وارد حساب خود شوند.
۴) مشترک دیگر صفحه ورود نام کاربری و رمز عبور را مشاهده نمی‌کنند و وقتی وارد آدرس مای‌شاتل می‌شوند فقط می‌توانند یکی از حساب های زیرمجموعه قبلی را انتخاب کنند. علت چیست؟
به این علت است که مشترک هنگام خارج شدن آیکون کوچک نشانگر درب خروج را انتخاب کرده‌اند. در این صورت در موارد بعدی چون کامل از حساب کاربری خارج نشده‌اند دیگر نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ندارند.
چنانچه مایل باشند کامل از حساب قبلی خارج شده و وارد مای‌شاتل با نام کاربری و رمز عبور دیگری شوند، باید گزینه خروج از سیستم را انتخاب کرده باشند.
۵) آیا حساب های با نقش مهمان قابل حذف هستند؟
بله هر زمان مالک مایل باشد، می‌تواند حساب‌های با نقش مهمان را که زمانی به ایشان دسترسی داده است را در قسمت مدیریت حساب‌ها حذف کند.
۶) آیا مشترک از داخل مای‌شاتل امکان تغییر شماره همراه متصل را دارد؟
بله. در قسمت ویرایش پروفایل اگر گزینه تنظیمات امنیتی را انتخاب کند و بر روی نشانگر قلم در کنار شماره موبایل کلیک کند می‌تواند از طریق رمز یکبار مصرف و احراز هویت نسبت به تغییر شماره موبایل اقدام کند.
۷) آیا کارشناس مرکز تماس شماره همراه را در crm تغییر دهد مشترک با شماره موبایل جدید و رمز یکبار مصرف می‌تواند وارد حساب کاربری شود یا باید از همان شماره همراه قبلی همچنان اقدام کند؟
خیر با تغییر شماره موبایل در crm تغییری ایجاد نمی‌شود و همچنان مشترک باید با شماره همراهی که فرآیند احراز هویت را در ابتدا انجام داده است وارد مای‌شاتل شده و بعد از ورود از داخل مای‌‌شاتل نسبت به ویرایش شماره همراه اقدام کند.
۸) آیا برای مشترکی که برای دریافت رمز یکبار مصرف به شماره موبایل دسترسی ندارد، امکان ورود فراهم است؟
متاسفانه به هیچ عنوان امکان ورود با شماره موبایل دیگری نیست. یا باید از رمز ثابتی که در فرایند احراز هویت اعلام کرده اطلاع داشته باشند، یا در صورت فراموشی رمز ثابت باید برای ورود از طریق رمز یکبار مصرف، یا بازیابی رمز ثابت به شماره همراه دسترسی داشته تا پیامک دریافت کند. البته در صورتی‌که گزینه فعال‌سازی ورود از طریق آدرس ایمیل را در قسمت تنظیمات امنیتی از قبل فعال کرده باشد می‌تواند با آدرس ایمیل نیز وارد حساب کاربری بشود.