• شماره سراسری ۹۱۰۰۰۰۰۰
  • English
  • تست سرعت
  • شارژ مجدد اینترنت
  • ارتباط با ما
  • همکاری با شاتل

مای‌شاتل شاتل کلاب
  • صفحه نخست
  • خدمات شاتل
    • +ADSL2
    • FMC
    • شاتل‌تاک سازمانی
    • شاتل موبایل
    • نماوا
    • شاتل‌تاک
    • پهنای باند
    • خدمات اتصال نقطه به نقطه
    • خدمات ویژه برج‌ها و مجتمع‌ها
    • خدمات مرکز داده‌ها
    • راهکار امنیتی شاتل برای اندروید
    • سوالات متداول
    • موارد بیشتر
  • شاتل در استان‌ها
  • پشتیبانی فنی
    • راهنمای استفاده از خدمات پشتیبانی
    • سیستم هوشمند پشتیبانی فنی
    • مدیریت ترافیک مصرفی
    • MyShatel App
    • تست سرعت دانلود
    • درخواست جبران خسارت (SLA)
    • فیلم های آموزشی آنلاین
    • محتوای آموزشی
    • پرسش و پاسخ
    • نکات امنیتی
    • مرکز دانلود
    • موارد بیشتر
  • درباره شاتل
    • شاتل در یک نگاه
    • بیانیه ماموریت و چشم‌انداز
    • شاتل در مسیر تعالی
    • فراسوی کسب و کار
    • شاتل ایمن
    • آشنایی با رگولاتوری
    • آکادمی شاتل
    • موارد بیشتر
جستجو ...
صفحه نخست » درباره شاتل » آشنایی با رگولاتوری
اطلاعات بیشتر

آشنایی با رگولاتوری

 

با رگولاتوری بیشتر آشنا شویم:
آشنایی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
  • سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (www.cra.ir) با استناد به ماده ۷ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب ۱۳۸۲/۹/۱۹ مجلس شورای اسلامی از تجمیع معاونت امور مخابراتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات رادیویی، به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شده است.
    این سازمان یک نهاد مستقل قانون‌گذار و نظارتی است که نقش آن رقابتی کردن بازار ارایه خدمات مخابراتی، بالا بردن سطح کیفی سرویس‌ها و ارایه خدمات آن‌هاست. یکی از اصلی‌ترین وظایف این نهاد رونق بخشیدن به فرآیند خصوصی‌سازی‌ست که به این موضوع در اساس‌نامه سازمان نیز اشاره شده است.سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف و ایفای وظایف مورد نظر در بخش ارتباطات رادیویی تاسیس شده و رییس این سازمان معاون وزیر است.
اصول رگولاتوری
  • سلامت در رقابت، شفافیت در عملکرد، انصاف در خدمات، عدالت در سرویس، اخلاق محوری، صراحت و نوآوری
اهداف رگولاتوری
  • تثبیت جایگاه سیاست‌گذاری و نظارتی حاکمیت کلی و فاصله گرفتن از امور تصدی‌گری غیرضروری
  • تسهیل حضور بخش غیردولتی و ترغیب آن برای مشارکت حداکثری در عهده‌داری امور تصدی‌گری
  • حفظ منافع ملی
  • حفظ رقابت سالم در میان فعالان
  • ریشه کنی فساد
حقوق مشترکین
  • یکی از مزایای وجود رگولاتوری این است که زمینه حضور و مداخله حداکثری مشترکین را تامین و صرف نظر از کارکرد نظارتی این سازمان که موجب ارایه کالا و خدمات با کیفیت و بهای مناسب می‌شود، از بروز شکاف میان مشترکین و حقوق آنان در این حوزه جلوگیری می‌کند.
    سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (www.cra.ir) می‌تواند با اتخاذ تدابیر مناسب، از موضع حاکمیت وارد عمل شده و حقوق مشترکین را تامین کند.
    بر این اساس، مقررات مربوط تحت عنوان مقررات روابط دارنده‌ی پروانه با مشترکین در ارایه خدمات شبکه‌ی انتقال داده‌ها تدوین شده و در پروانه لحاظ گردیده است.
روابط با مشترکین
  • مشخصات و نرخ خدمات باید به نحو مناسب و کامل، به طور رایگان به اطلاع متقاضیان و مشترکین رسانده شود.
  • اطلاعات و جزییات دقیق تماس با شرکت، ساعت فعالیت و راه‌های برقراری تماس به صورت مشخص در اختیار مشتریان قرار گیرد.
  • شرکت شاتل به عنوان دارنده‌ی پروانه (FCP) تنها مجاز به ارایه‌ی خدماتی‌ست که در متن پروانه یا پیوست‌ها، به صورت مشخص به آن اشاره شده باشد.
  • شرکت شاتل به عنوان دارنده‌ی پروانه (FCP) تنها در محدوده جغرافیایی مشخص شده در پروانه، مجاز به فعالیت سازمانی است.
  • دارنده‌ی پروانه موظف است زمان شروع و مدت ثبت‌نام، چگونگی دریافت وجه، نحوه‌ی دریافت مدارک، زمان برقراری خدمات و دیگر توضیحات مورد نیاز برای تهیه و دریافت یک سرویس را به روش مناسب به مشتریان و استفاده‌کنندگان اطلاع دهد.
  • در صورت اختلاف بین دارنده پروانه و مشترکین و متقاضیان یا در صورتی‌که هر یک از طرفین به تعهدات خود عمل نکنند، در مرحله‌ی اول دو طرف از طریق مذاکره برای رفع اختلاف اقدام خواهند کرد و در صورت محقق نشدن توافق، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند وارد عمل شود و طبق شرط اعلام شده در شرایط پروانه عمل ‌کند.
  • دارنده‌ی پروانه موظف است مشکلات و خرابی‌های احتمالی در برقراری سرویس و ارتباط مشترکین را ظرف مدت اعلام شده برطرف کند.
  • برای ارایه خدمات باید بین دارندگان پروانه و متقاضی قراردادی منعقد گردد که افزون بر موارد مورد نیاز قرارداد، نوع خدمات قابل ارایه، زمان برقراری خدمات شیوه دریافت وجه، نحوه‌ی حل اختلاف و نحوه پرداخت جریمه در صورت قطع خدمات بیش از مدت زمان مجاز در متن قرارداد آورده شود.
  • درخواست خدمات از سوی متقاضی به هر تعداد بلامانع است.
  • ارایه خدمات در محدوده امکانات فنی هر مرکز، با رعایت حق تقدم نوبت متقاضی انجام می‌شود.
    تبصره: دارنده‌ی پروانه مکلف است برای ایجاد امکانات فنی مناسب برای پاسخ به نیازهای متقاضیان تا حد امکان تلاش کند.
  • قطع موقت خدمات با تکمیل فرم تقاضای قطع توسط مشترک و یا وکیل قانونی وی و یا استفاده کننده (با ارایه مدارک مندرج در دستورالعمل اجرایی) و یا هر یک از وراث پس از تسویه حساب آبونمان و دیون معوقه با دریافت تعهد از استفاده کننده و یا از ورثه مبنی بر پاسخ‌گویی به مدعی انجام می‌پذیرد.
  • ارایه مجدد خدمات با تقاضای کتبی صاحب امتیاز یا وکیل قانونی وی با استناد اسناد معتبر با ارایه برگ تسویه حساب آبونمان و سایر دیون خدمات انجام می‌پذیرد.

گزارش شاخص‌های کیفیت خدمات سه ماهه دوم ۱۳۹۹

سامانه ارزیابی میزان رضایت‌مندی کاربران حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات

مناقصه‌ها و مزایده‌ها آخرین گزارش شاخص‌های کیفیت خدمات

داشبورد آنلاین شاخص‌های کیفی

ردیفشرح
۱شبکه شاتل در برج ها
۲شبکه شاتل در مراکز
۳شبکه شاتل در کافوها
۴شبکه شاتل در سایت های خصوصی

مصوبات سازمان تنظیم مقررات

ردیفعنوان مصوبه
pdf-logo محور مصوبه: FCP
۱۱۹۱-۳- تعرفه برقراری و نگه‌داری خطوط ADSL برای نرخ بیت‌های بالاتر از ۲ مگ
۲۲۰۰-۳-ااصلاح مصوبه ۱٨۱- کاهش تعرفه
۳۲-۲۰۶- اصول حاکم بر صدور پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)
۴۱۸۹-۳-تعرفه اجاره استفاده از فضا به میزان کسری از یک متر مربع در مراکز مخابراتی
۵۱۸۱- تعرفه ارایه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL
۶۱۷۲-۲-تاکید بر ارایه خدمات بر اساس تعرفه‌های مصوب/ تاکید بر ارزیابی مستمر عملکرد اپراتورها
۷۱۶۶-۲- تصمیم‌گیری در خصوص تعرفه فروش پهنای باند
۸۱۶۶-۶- تعرفه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات
۹۱۶۶-۷- تعرفه واگذاری ماهانه برق در مراکز مخابراتی
۱۰۱۶۷-۱- تعرفه اجاره لینک‌های کم سرعت و پرسرعت شبکه سیگنالینگ سراسری شرکت ارتباطات زیرساخت
۱۱۱۵۴-۳- تعرفه ارایه خدمات VPLS
۱۲۱۵۳-۲- اصلاح تعرفه مکالمات صادره بین الملل
۱۳۲۳۷-۱- تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL
۱۴۱۴۷- تعرفه استفاده از فضا در مراکز مخابراتی
۱۵۱۴۶- تعرفه مکالمات بین الملل صادره از کشور و ترانزیت ترافیک بین‌الملل
۱۶۱۱۲- تعرفه واگذاری خطوط E١ از سوی مخابرات
۱۷۸۸- کاهش تعرفه استفاده از اینترنت هوشمند IN
۱۸۸۶- تعرفه اینترنت
۱۹۷۲- تعرفه خدمات تایید نمونه
۲۰۴۳- تعرفه اتصال به شبکه زیرساخت به ازای هر لینک E١
۲۱۲۶-تعرفه تامین ارتباط نقطه به نقطه اختصاصی به شبکه‌های شهری، بین شهری و بین‌الملل و شبکه ملی انتقال داده‌ها
۲۲۲۴۲- تعیین تعرفه از / به تلفن‌های ثابت ترابردپذیر
۲۳۲۵۱- مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات
۲۴۲۵۳- تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL و اینترنت مبتنی بر فناوری WiFi به صورت برون ساختمانی
۲۵۲۶۶- مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات
pdf-logo محور مصوبه: تبلیغات
۲۶۱۹۲-۱-دستورالعمل نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی
pdf-logo محور مصوبه: سامان‌دهی IP
۲۷۱۷۷-۳- اصلاحیه آیین نامه ساماندهی IP
۲۸۱۲۰-اصلاحیه آیین نامه ساماندهی IP
۲۹۱۰۶- آیین نامه ساماندهی IP
pdf-logo محور مصوبه: تجهیزات
۳۰۱۶۳-۱- آیین نامه اجرایی حمایت از صاحبان صنایع و منابع و مهارت‌های داخل کشور در بخش ICT
۳۱۵۳- آیین نامه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات
pdf-logo محور مصوبه: خدمات اینترنت
۳۲۱۴- مقررات تامین، توزیع و عرضه خدمات اینترنت
۳۳۳۵-۱۰۰۱-۱- آیین نامه تامین، توزیع و عرضه خدمات اینترنت و اینترانت ملی
۳۴استفاده از فناوری WIFI
pdf-logo محور مصوبه: صدور پروانه
۳۵۲۰۶-۲- اصول حاکم بر صدور پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)
۳۶۱۵۱- اصلاح ضوابط و دستورالعمل صدور پروانه ISP و ISDP
۳۷۱۴۳- تمدید اعتبار پروانه‌های ISP و ISDP
۳۸۱۹- ضوابط و دستورالعمل اجرایی صدور پروانه
۳۹۱۸۴-۱- مهلت تسویه حساب مالی بین دارندگان پروانه ارایه خدمات مخابراتی
۴۰۲-۹۰-اصلاحیه ضوابط و چارچوب (اصلاحیه ۱۷۷ SLA)
۴۱۱-۱۷۲- اصلاحیه چگونگی دریافت هزینه اتصال به شبکه زیرساخت
pdf-logo محور مصوبه: ضوابط شرکت‌های PAP
۴۲۲۵- ضوابطی در خصوص شرکت‌های PAP
pdf-logo محور مصوبه: دستورالعمل حمل ترافیک غیرمجاز
۴۳۵۷-۵۸-۵۹-۶۰- دستورالعمل پیش‌گیری از حمل ترافیک غیرمجاز بین‌الملل به داخل کشور
pdf-logo محور مصوبه: ضوابط ناظر بر میزبانی و تبادل محتوا
۴۴۹۶- ضوابط ناظر بر میزبانی و تبادل محتوا در شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات
۴۵۹۷- آیین نامه تعاملی شرکت‌های مخابراتی با شرکت‌های PAP
pdf-logo محور مصوبه: آیین‌نامه سامان‌دهی و توسعه سامان‌دهی
۴۶۱۴۹-۳- آیین نامه سامان‌دهی و توسعه سامانه‌های DNS
pdf-logo محور مصوبه: مقررات پدافند غیرعامل
۴۷۱۶۵-۳- پیوست مقررات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران
pdf-logo محور مصوبه: طرح‌های تشویقی
۴۸۲۴۹- مقررات طرح‌های تعرفه‌ای تشویقی
pdf-logo محور مصوبه: مقررات حاکم بر تعرفه بخش ICT
۴۸۲۶۶- مقررات حاکم بر تدوین و اجرایی شدن تعرفه در بخش ICT
pdf-logo محور مصوبه: مقررات حاکم بر عمده فروشی بیت استریم
۴۹۲۶۰- مقررات حاکم بر ارایه خدمت عمده فروشی بیت استریم
pdf-logo محور مصوبه: ارزش افزوده
۵۰۱۰۰/۸۳۴۱۳- ارایه و استفاده از خدمات ارزش افزوده
تماس با پشتیبانی

مشکلات‌تان را برطرف می‌کنیم

خرید آنلاین

خرید خود را اینترنتی انجام دهید

گفت‌وگوی آنلاین

کارشناسان ما همیشه در دسترس‌اند

اخبار شاتل

از آخرین خبرها مطلع شوید

صدای مشتری

با ما در تماس باشید

پیوستن به شاتل

به ما بپیوندید

درباره شاتل

  • شاتل در یک نگاه
  • سرمایه‌های انسانی
  • بیانیه ماموریت و چشم‌انداز
  • شاتل در مسیر تعالی
  • فراسوی کسب و کار
  • شاتل ایمن
  • آشنایی با رگولاتوری
    • مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات
  • آکادمی شاتل
  • درباره شاتل
  • سوالات متداول
  • صدای مشتری
  • گفت‌وگوی آنلاین
  • آشنایی با رگولاتوری
  • اخبار و تازه ها
  • سامانه رضایت‌سنجی
  • تست سرعت
  • مناقصه ها و مزایده ها

کپی‌رایت © ۱۳۹۹. گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل

  • سامانه ۱۹۵
  • شماره پروانه ۱۵-۹۴-۱۰۰
  • رسیدگی به انتقادها و پیشنهادها