دوشنبه 30 شهریور 1388
shatel

گوگل مرورگر خود را به روز کرد

شرکت گوگل اعلام کرد که نسخه جدید مرورگر وب Chrome و نسخه مرورگرMac آن در کم‌تر از یک ماه به کاربران اینترنت ارایه خواهد شد. این حرکت به منظور افزایش و دو برابر کردن سهام بازارChrome انجام گرفته است.
تقریبا یک سال از حضور پر قدرت گوگل به بازار مرورگرها که تحت سلطه شرکت مایکروسافت قرار دارد می‌گذرد و در حال حاضر در جای‌گاه چهارم با در دست داشتن سهمی در حدود ۸/۲% قرار دارد.
برای گوگل، Chrome بیش از یک مرورگر ساده است؛ زیرا به آن به عنوان قسمتی از استراتژی این شرکت برای تولید یک سیستم‌عامل تحت وب نگاه می‌کند که روزی به وسیله آن خواهد توانست بازار نرم‌افزار را از دست غول نرم‌افزاری مایکروسافت، خارج کند.
این شرکت در حالی که تلاش می‌کند نسخه جدید مرورگر Chrome خود را به بازار ارایه کند، با مشارکت با شرکت‌های مختلف سعی می‌کند تا Chrome نقش مهم‌تری در بازار مرورگرها داشته باشد.
Linus Upson مدیر مهندسی Chrome می‌گوید: اگر در تولد دو سالگی Chrome میزان سهام این مرورگر به ۵% نرسد و در تولد ۳ سالگی به ۱۰% نرسد برای ما بسیار ناامید کننده خواهد بود و اضافه کرده است که اهداف سازمانی شان بیش‌تر از این تهاجمی است که بخواهند در هر سال میزان سهام‌شان دو برابر شود.
نسخه ۳ مرورگر Chrome که در روز سه‌ شنبه ارایه می‌شود، بهبودهایی در نمایش آن و عملکرد سریع‌تر خواهد داشت و”theme”هایی دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تا نحوه‌ی نمایش مرورگر را به شکل دل‌خواه‌شان درآورد.
هم‌اکنون کاربرانی که علاقه‌مند به سرعت بالا و فناوری‌های جدید هستند به استفاده از Chrome روی آورده‌اند ولی برای جذب کاربران بیش‌تر از میان ۳۰ میلیون کاربر گوگل نیاز است که شرکت تلاشی بسیار بیش‌تر بکند.
از پیش نصب شدن IE بر روی ویندوز مانعی جدی بر سر راه گوگل برای پیشرفت در این بازار محسوب می‌شود.
با این که تولید این نرم‌افزار هیچ‌گونه سودی برای این شرکت نداشته است و نقشی در ۲۲ میلیارد سود این شرکت نداشته است، اما این محصول نقشی بسیار استراتژیک برای آن‌ها دارد و قسمتی از برنامه‌ی این شرکت برای تولید برنامه‌های تحت وب است.
منبع: Reuters مترجم: شاتل