سه‌شنبه 24 شهریور 1388
shatel

کامپیوترهای Sony مرورگر گوگل را ارایه می‌کنند

شرکت گوگل مرورگر chrome را به همراه کامپیوترهای شرکت Sony به بازار ارایه خواهد کرد. این اقدام اولین معامله شرکت گوگل برای ارایه chrome به بازار است. از سال گذشته که برای اولین بار این شرکت، این مرورگر را برای رقابت با مایکروسافت تولید کرد.
این اقدام برای گسترش سهم بازار این مرورگر تازه که در جای‌گاهی بسیار دور بعد از مرورگرهای شرکت‌های مایکروسافت و شرکت موزیلا قرار دارد، می‌تواند بسیار موثر باشد.
سخن‌گوی شرکت گوگل Eitan Bencuya گفت که این قرارداد از تابستان امسال اجرایی خواهد بود. اما از دادن توضیحات بیش‌تر در مورد جزییات این قرارداد مانند این که کدام نوع از کامپیوترهای شرکت Sony به این مرورگر مجهز خواهند شد و آیا همه‌ی کامپیوترهای تولید شده در این شرکت دارای این مرورگر خواهند شد یا نه، امتناع کرد و همچنین در مورد جزییات مالی این قرارداد نیز هیچ توضیحی نداد.
گوگل در این باره گفت که این شرکت به دنبال پیدا کردن و افزایش راه‌هایی است که این مرورگر را برای افراد بیش‌تری قابل دسترس کند و قرارداد یاد شده با شرکت Sony، برای آزمودن یکی از این کانال‌هاست.
این معامله برای اولین بار در Financial Times گزارش شد به گفته Bencuya این شرکت به دنبال قراردادهایی شبیه به قرارداد حاضر با دیگر شرکت‌های تولید کننده کامپیوتر است.
گوگل مرورگر chrome را در سپتامبر ۲۰۰۸ به بازار ارایه کرد. با سهم ۵۹/۲% بر اساس آمار ارایه شده در ماه جولای بر اساس گزارشات شرکت Net Applications، در جایگاه چهارم بازار مرورگرهای دنیا قرار گرفت .
مرورگر شرکت مایکروسافت IE با ۷/۶۷% سهم بازار حاکم فعلی این بازار است و پس از آن Firefox شرکت موزیلا با۵/۲۲% و در جای‌گاه سوم Safari شرکت اپل با ۴% سهم بازار قرار دارد.
منبع: Reuters مترجم: شاتل