جمعه 5 تیر 1388
shatel

کابلی که نویدهای بسیاری برای اینترنت آفریقا خواهد داشت

کابلی زیر دریایی که شرق آفریقا را به اینترنت پرسرعت متصل می‌کند پنجشنبه به بهره‌برداری رسید و گزینه‌ی دیگری در مقابل ارتباطات پرهزینه ماهواره‌ای در این قاره به وجود آورد.
SEACOM شرکتی تولید کننده کابل، این کابل ۱۷۰۰۰ کیلومتری زیردریایی را با قابلیت ۲۸/۱ ترابایت در ثانیه را راه اندازی کرد، تا در این ناحیه ارتباط خوبی در دست‌رس کاربران قرار گیرد.
بیش‌تر آفریقا یی‌ها از اینترنت ماهواره‌ای پرهزینه و کم‌سرعت استفاده می‌کنند که عملا استفاده از سایت‌هایی مانند youtube وface book را در آن‌جا با مشکل مواجه می‌کند.
سخن‌گوی شرکت SEACOM می‌گوید که این موضوع سبب کاهش هزینه‌ی تجارت با آفریقا و شرکت‌های بین‌المللی خواهد شد و این سیم که به باریکی یک تار موست در هر ثانیه می‌تواند میزان download، ۱۶۰ نفر را از خود عبور دهد.
۷۵% آفریقا از طریق این شرکت به پهنای باند open source و ارزان قیمت دسترسی پیدا خواهند کرد.
در پروژه‌ای که به پروژه‌ی ماموت معروف است و در کم‌تر از سه سال به بهره برداری رسید، ایستگاه‌های زمینی در غرب آفریقا کنیا و ماداگاسکار و نقاط دیگری در سواحل شرقی این کشور، آماده بهره‌برداری شد.
با راه‌اندازی این کابل تغییرات زیادی در این قاره پیش‌بینی می‌شود، با توجه به این که با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه فناوری‌های ارتباطات آفریقای جنوبی از یک پهنای باند محدود و گران برخوردار بود و اکنون به فناوری‌های روز دنیا از طریق اینترنت بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر دست‌رسی خواهند داشت.
امیدهای بیش‌تری با وجود این کابل به وجود آمده است تا این کابل باعث ارتباط آفریقا با دنیای توسعه یافته از طریق اینترنت و یک دگردیسی کامل اقتصادی – اجتماعی در این قاره شود.
منبع: CNN مترجم: شاتل