چهارشنبه 11 شهریور 1388
shatel

قطعی Gmail موجب محرومیت میلیون‌ها کاربر شد

خدمات محبوب email رایگان گوگل، Gmail، در بعدازظهر سه‌شنبه گذشته برای ۳۶ میلیون کاربر آن غیرقابل دسترس بود و موجب بروز بحث‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی Facebook و Twitter شد.
علت بروز این قطعی که به گفته شرکت گوگل یک ساعت و چهل و پنج دقیقه طول کشیده، تا هنوز مشخص نشده است.
سرپرست تیم مهندسی گوگل در بلاگ Gmail اعلام کرده است که آن‌ها با کاربرانی که از دسترسی نداشتن بهemail دچار مشکل شده‌اند، احساس همدردی می‌کنند و از این که موجب ایجاد دردسر برای کاربران‌شان شده‌اند ناراحت هستند و به محض دریافت اطلاعات از علت بروز مشکل، این اطلاعات را دراختیار کاربران نیز قرار خواهند داد و آن‌ها سخت در حال تلاش هستند تا بتواند سیستم‌های پشتیبانGmail را راه‌اندازی کنند.
این مشکل برای ساعت‌ها بالاترین لینک بحث‌ها در Twitter بود و لینک‌های مربوط به ۵ کاری که درمواقعی که Gmail قطع است باید انجام داد در این سایت در راس قرار گرفت و خبر قطع شدن Gmail ساعت‌ها مورد بحث بود.
سرانجام در ۵:۳۷ بعدازظهر بلاگ Gmail به روز شد تا خبر رفع شدن مشکل را به اطلاع کاربران برساند و خبر به راه افتادن سیستم پشتیبان‌گیری آن را بدهد و گفته شد که آن‌ها هم‌چنان به دنبال پیدا کردن علت بروز این مشکل هستند و به زودی اخبار بیش‌تری در این مورد به کاربران خواهند داد.
بر اساس گزارش‌های Com score در ماه ژوئن تقریبا ۳۷ میلیون کاربر در کل دنیا از Gmail استفاده می‌کنند و این عدد این شرکت را به سومین شرکت محبوب در ارایه خدمات email تحت وب در دنیا بعد از میل یاهو و خدمات هات میل شرکت مایکروسافت تبدیل کرده است.
منبع: CNN مترجم: شاتل