شنبه 14 شهریور 1388
shatel

عصبانیت از قانون به اشتراک‌گذاری فایل در انگلیس

ارایه کنندگان خدمات اینترنتی (ISP) با عصبانیت در مقابل طرح پیشنهادی دولت انگلیس در مورد جرایم اینترنتی واکنش نشان داده‌اند.
دولت این کشور قوانینی سخت‌گیرانه برای مقابله با جرایم اینترنتی را وضع کرده است که بر اساس آن متخلفی که چندین بار اقدام به نقض قانون بکند باید ارتباط اینترنتش به کلی قطع شود.
شرکت ارایه کننده خدمات اینترنتی انگلیسی Talk Talk، در این‌باره می‌گوید که این طرح شبیه تجاوز به حقوق اولیه افراد است و به این شیوه نمی‌توان عمل کرد. شرکتVirgin نیز در این باره گفته است که ترغیب به جای اجبار کلید نبرد برای کاهش تقریبا ۶ میلیون به اشتراک گذارنده فایل در انگلیس است.
سخن‌گوی شرکت Talk Talk در این باره می‌گوید که شرکتش به اندازه بقیه، مشتاق کاهش به اشتراک گذاران فایل غیر قانونی است اما باید راه‌های قانونی به کاربران آموزش داده شود و به کاربران متخلف تذکر داده شود و حتا به دادگاه فرا خوانده شوند اما این که صرفا دست‌رسی اینترنت آنها را به سادگی قطع کرد، راه حل خوبی نیست.
متخلفان به راحتی می‌توانند هویت واقعی خود را تغییر دهند و خود را مخفی کنند و یا از روش‌هایی استفاده کنند که قابل شناسایی نباشند. در این روش شناسایی که از طریق IP است، ممکن است افرادی که ارتباط تحت وب را به اشتراک گذاشته‌اند نیز به اشتباه تنبیه شوند.
سیاست‌مداران انگلیسی نیز با این طرح به دو دسته تقسیم شده‌اند.
عده‌ای آن را تصمیمی خطرناک و اشتباه می‌دانند و عقیده دارند که قطع ارتباط اینترنتی خانواده‌ای که فرزندشان ناآگاهانه اقدام به اشتراک‌گذاری فایل می‌کند، اشتباه است.
از سوی دیگر عده‌ای دیگر عقیده دارند که طرف مقابل تنها جنجال به پا می‌کند و باید ازاشتراک‌گذاری‌های peer-to-peer که موجب آسیب به صنایع مرتبط با رسانه می‌شوند، جلوگیری شود. البته آن‌ها نیز قطع ارتباط را پیشنهاد نمی‌کنند بلکه معتقد به کاهش سرعت پهنای باند متخلفان هستند.
تخمین زده می‌شود که نیمی از ترافیک شبکه انگلیس مربوط به اشتراک‌گذاران غیرمجاز است و با این اقدام دولت، پیش‌بینی می‌‍شود تا ۷۰% این ترافیک کاهش یابد.
منبع: BBC مترجم: شاتل