چهارشنبه 24 بهمن 1386
shatel

روسیه، ابر قدرت هرزنامه

یکی از شرکت‌های امنیت شبکه روز گذشته اعلام کرده است که روسیه را می‌توان ابر قدرت هرزنامه نامید. هم‌چنین از نظر تولید نامه‌های ناخواسته این کشور پس از ایالات متحده دومین جایگاه را در دنیا دارد.
به گزارش جدید شرکت امنیتی Sophos که هر سه ماه آمار جدید در این زمینه را به روز رسانی می‌کند، روسیه در زمینه‌ی ارسال نامه‌های ناخواسته دومین رتبه را در جهان دارد و جالب آن که ۸٫۳ درصد از تمامی هرزنامه‌های سراسر دنیا یا به بیانی دیگر یکی از ۱۲ نامه‌ی ناخواسته در صندوق نامه‌های الکترونیکی کاربران، از این کشور ارسال می‌شود.
در طول ماه‌های اکتبر و دسامبر ۲۰۰۷، ایالات متحده سلطان هرزنامه‌ی جهان بوده و ۲۱ درصد از هرزنامه‌ی ارسال شده در سراسر دنیا از آنجا ارسال شده است. گفتنی آن که نامه‌های یادشده شامل تبلیغات بازاریابی و گاهی ویروس‌ها و دیگر نرم‌افزارهای مشکل آفرین بوده است.
اما در طبقه‌ بندی منطقه‌یی، آسیا با ۳۲ درصد از تمامی هرزنامه‌ها، پس از آن اروپا با ۲۷ درصد و شمال آمریکا با ۲۶٫۵ درصد به ترتیب جایگاه اول تا سوم ارسال نامه‌های ناخواسته را داشته‌اند.
کشورهای تهیه کننده‌ی نامه‌های مرتبط با هرزنامه به ترتیب ایالات متحده، روسیه، چین (۴٫۲ درصد)، برزیل (۴ درصد)، کره جنوبی (۳٫۹ درصد)، ترکیه (۳٫۸ درصد)، ایتالیا (۳٫۵ درصد)، لهستان (۳٫۴ درصد)، آلمان (۳٫۲ درصد)، اسپانیا (۳٫۱ درصد)، مکزیک (۳٫۱درصد)، و انگلستان (۲٫۵ درصد) بوده‌اند.
مایک هارو، تحلیل‌گر ارشد شرکت Sophos در این خصوص گفته است کشورهایی که همیشه در شمار تولید کنندگان هرزنامه هستند باید تلاش بیشتری برای محافظت از سیستم‌های کامپیوتر انجام دهند.
اگر مقامات اقدامی انجام ندهند، هکرها به فعالیت خود ادامه خواهند داد و از کامپیوترهای آلوده برای انتشار نامه‌ و نرم‌افزارهای مشکل آفرین استفاده خواهند کرد، پس از آن هکرها برای رسیدن به اهداف شوم خود از سیستم‌های آلوده سوءاستفاده کرده و مشکلات عظیمی را ایجاد خواهند کرد. هکرها می‌توانند کنترل سیستم‌های آلوده را به دست آورند و این امر موجب انتشار سریع مشکل‌آفرینان اینترنتی خواهد شد.
کارشناسان Sophos گفته‌اند در جریان یکی از جدیدترین اقدامات آنان برای فیلتر کردن هرزنامه، آنان دریافته‌اند که هکرها فایل‌های آلوده را به صورت پیام‌هایی که حامل فایل‌های ضمیمه‌ شده‌ی موزیک از ستارگان مشهور این هنر بوده را برای کاربران ارسال کرده‌اند.
ارسال کنندگان هرزنامه با استفاده از چنین روش‌هایی کاربران را اغوا کرده تا انتخاب نادرستی داشته باشند و هکرها را در رسیدن به اهداف خود کمک کنند.
مترجم: شاتل منبع: Associated press