جمعه 20 شهریور 1388
shatel

در چهل سالگی؛ اینترنت پس از این چگونه خواهد بود

در این هفته اینترنت چهل ساله شد و بد نیست که نگاهی به عقب بیاندازیم و تغییراتی را که اینترنت در دنیا به وجود آورد، مرور کنیم.
نامه الکترونیکی، پیام‌های فوری، خرید و فروش online کالاها، تماشای زنده یک عمل جراحی همه این فعالیت‌ها هم‌اکنون به لطف وجود اینترنت به صورت گسترده در حال استفاده هستند و علاوه بر این‌ها استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیاری از صاحبان کسب و کارها می‌توانند به هصورت مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشند. مدیران شرکت‌های بزرگ در مورد شرکت‌شان و فعالیت روزانه‌شان بلاگ‌نویسی می‌کنند. انتخابات در کشورها و فعالیت‌های ورزشی همه از طریق اینترنت قابل پی‌گیری هستند وهمین طور فضا نوردان پیام‌های‌شان را از طریقtwitter می‌فرستند.
Leonard Kleinrock ازدانشمندان کامپیوتری دانشگاه UCLA و یکی از پایه‌گذاران اینترنت عقیده دارد که اینترنت فاصله‌ی بسیاری از میان‌سالی دارد و در واقع اکنون در نوجوانی خود به سر می‌برد و ویروس‌ها و هرزنامه‌ها وکلاه‌برداری‌ها به نوعی دوران بلوغ اینترنت محسوب می‌شوند که باید سپری شود.
پس اگر اکنون در طبقه اول هستیم در طبقات بعدی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
به عقیده تحلیل‌گران اینترنت زندگی بشر را تغییر خواهد داد ولی هنوز مشخص نیست که این تغییر به سوی نابودی است یا به‌روزی و نجات بشر. اما آن چه مسلم است اینترنت باعث تحول در زندگی بشر خواهد شد.
هم‌اکنون بشر می‌تواند بسیاری از کارها از طریق اینترنت انجام دهد ولی روزی که او بتواند تمام فعالیت‌های روزانه‌اش را از طریق اینترنت انجام دهد چه پیش خواهد آمد.
عده‌ای عقیده دارند که آینده اینترنت را می‌توان در عملکرد موفق سایت Wikipedia ملاحظه کرد. در جایی که همه بتوانند تلاش‌شان را در به وجود آوردن یک اثر مشترک به کار ببرند و تمام هم‌افزایی برای آفرینش به کار برود.
برای عده ای دیگر آینده اینترنت در به وجود آوردن تصاویر سه بعدی در فضای اینترنت است و به نظر آن‌ها آوردن دنیای پیرامون به صورت سه بعدی در اینترنت یک آغاز برای آن خواهد بود.
و تصاویر سه بعدی از مکان‌ها و افراد به صورتی بسیار شبیه به واقعی در سه تا پنج سال آینده در اینترنت قابل دسترس خواهد بود.
منبع:Computer World مترجم: شاتل