پنج‌شنبه 26 شهریور 1388
shatel

جست‌وجوی بصری در Bing مایکروسافت

مایکروسافت، غول نرم‌افزاری جهان، به موتور جست‌وجوی خود جست‌وجوی بصری را اضافه کرد تا خود را بیش‌تر از پیش از گوگل، پیشگام جست‌وجوهای اینترنتی در جهان، جدا کند.این قابلیت جدید به کاربر اجازه می‌دهد تا برای جست‌وجوی نتایج مورد نظرش از تصاویر استفاده کند. جست‌وجوی بصری به طور اساسی بر روی چهار موضوع اصلی تمرکز دارد: سفر، سلامت، اوقات فراغت و خرید.
به گفته‌ی سخن‌گوی این شرکت با این شیوه جدید مفهوم کلی جست‌وجو در دنیا دگرگون خواهد شد. راه‌های زیادی برای جست‌وجوی گرافیکی برای مردم وجود دارد که به طور کلی بنیان جست‌وجو را تغییر خواهد داد.
مایکروسافت نسخه بتا یا تستی این قابلیت را در TechCrunch 50 کنفرانسی که در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، ارایه کرد جایی که شرکت‌ها ایده‌های‌شان را برای سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنند.
یکی از سرمایه‌گذاران در این باره می‌گوید که رقابت موجب بروز خلاقیت می‌شود و نبرد زیبای بین گوگل و مایکروسافت سود بسیار زیادی برای کاربران خواهد داشت.
مایکروسافت،bing را در ماه می ارایه کرد و بر اساس آخرین آمارها ۷/۱۰% از سهم بازار جست وجوی آمریکا را تا ماه آگوست به دست آورده است و گوگل با ۶/۶۴% در مکان اول و پس از آن یاهو با ۱۶% سهام قرار دارد.
در جلسه ارایه این قابلیت مایکروسافت مدعی شد که جست وجوی بصری به کاربران کمک می‌کند تا جست وجو های مشخص را بسیار سریع تر از جست وجوی سنتی تصاویر انجام دهند و به نتیجه دلخواه برسند و بر اساس گفته های این شرکت در بلاگش بر اساس تحقیقات آنها جست وجو به این شیوه ۲۰% سریع‌تر است نسبت به جست وجو با کلمات و عملیات جست‌وجو با استفاده از تصاویر بسیار سریع‌تر به نتیجه مورد نظر خواهد رسید.
به گفته مایکروسافت این شیوه شبیه این است که در بین یک کاتالوگ بزرگ online شروع به جست وجونماییدو به محض این که کاربر جمله مورد نظرش برای جست وجو را وارد نمود یک لینک در بالای صفحه اول نتایج به کاربر به طور بصری نمایش می‌دهد که bing چه چیزی پیدا کرده است و با کلیک بر روی لینک کاربر گالری تصاویر مرتبط را مشاهده خواهد کرد.
منبع:BBC مترجم: شاتل