چهارشنبه 3 بهمن 1386
shatel

تصمیم شگفت‌انگیز یاهو

مقامات شرکت یاهو اعلام کرده‌اند که به دلیل درآمد غیر قابل قبول این و ب سایت و همگانی شدن وب سایت‌های اجتماعی در میان کاربران، تصمیم جدیدی گرفته‌اند. گزارش‌ها حاکی از آنند که مدیران این وب سایت قصد دارند صدها کارمند خود را از کار برکنار سازند.

جالب آن که منابع خبری معروف گفته‌اند که مدیران یاهو به این موضوع اشاره نکرده‌اند که از میان ۱۴٫۰۰۰ نفر کارمندان یاهو، تا کنون چند نفر کار خود را از دست داده‌اند.

تصمیم نهایی مدیران و شمار از کار برکنار شدگان این شرکت در آینده اعلام خواهد شد.

برخی از منابع خبری اعلام کرده‌اند که یاهو قصد دارد بین ۱٫۵۰۰ تا ۲٫۵۰۰ شغل را از این شرکت حذف کند، اما گزارش‌های روز گذشته از مدیران وب سایت یادشده نشان می‌دهد که شمار کارکنانی که از کار برکنار خواهند شد کم‌تر از این میزان خواهد بود.

یکی از سخنگویان یاهو از صحبت کردن در این خصوص و ابراز هر گونه نظر خودداری کرده است.

تحلیل‌گران باور دارند این اقدام دور از انتظار نبوده و یاهو به دلیل حذف برخی از خدمات از وب سایت خود ناگزیر است تعداد کارکنان خود را تعدیل کند.

در کنار رقابت تنگاتنگ یاهو با حریف قدرتمند خودگوگل که بازار پر رونقی دارد، این وب سایت رقیبان تازه وارد و جوانتری مانند Facebook و MySpace دارد.
مشکلات این وب سایت و افزایش درآمد کند آن موجب شده ارزش سهام آن نیز کاهش یابد و از اواخر سال ۲۰۰۵ تاکنون ارزش سهام این شرکت در حدود ۵۰ درصد کاهش یابد. سهام یاهو هفته‌ی گذشته ۲۰٫۷۸ دلار بوده است.

بنیانگذار شرکت یاهو، Jerry Yang، فعالیت خود را در این شرکت آغاز کرده و امید دارد که وب سایت یاهو را به همان موقعیتی برساند که سال‌ها پیش، هنگام آغاز فعالیت داشت. از زمانی‌که Jerry Yang به عنوان مدیرعامل مشغول به کار شده است، سهام یاهو هم‌چنان روند نزولی خود را طی کرده. این در حالی‌ست که در همین مدت ارزش سهام گوگل بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است. اکنون مدیران یاهو برای ارایه‌ی خدمات جدید خود تلاش می‌کنند و امید دارند بار دیگر شاهد افزایش درآمد این وب سایت باشند.

مترجم: شاتل
منبع: Associated Press