دوشنبه 25 بهمن 1400
افتتاح پروژه‌ی ملی فیبر نوری شاتل در قم توسط وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

افتتاح پروژه‌ی ملی فیبر نوری شاتل در قم توسط وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

عصر امروز در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیران عامل اپراتورهای کشور و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه‌‌ی ملی فیبر نوری شرکت شاتل در شهر قم افتتاح شد که امید است زمینه‌‌ساز ایجاد تحول جدی در صنعت ICT کشور باشد.

با افتتاح این پروژه، کاربران شاتل در شهر قم طی ماه‌های آینده تجربه اینترنت با سرعتی تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را خواهند داشت. از برجسته‌ترین نکات این افتتاحیه می‌توان به تست سرعت سرویس FTTH شاتل برای یکی از کاربران قم به صورت زنده اشاره کرد که سرعت دسترسی آن بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری شد.

گفتنی‌ست، هم‌اینک عملیات اجرایی این پروژه توسط شاتل در دو شهر تهران و قم به شکل جدی آغاز شده است و پروژه‌ی قم امروز به شکل نمادین افتتاح شد. چه آن‌که در فاز اول شهرهای تهران، قم، شیراز و مشهد در دستور کار شاتل برای توسعه‌ی جدی شبکه و ارایه‌ی سرویسی با سرعت یاد شده قرار دارد.

امیدواریم توسعه‌ی چشم‌گیر این خدمات رضایت کاربران شهرهای یاد شده را به دنبال داشته باشد و به زودی شاهد گسترش این خدمات در سراسر کشور و برای تمام کاربران گران‌قدر شاتل باشیم.