راهنمای پرداخت Online

برای استفاده از خدمات پرداخت Online به وسیله کارت‌های عضو شتاب، لازم است به رمز اینترنتی و پارامتر CVV2 کارت خود دست‌رسی داشته باشید.

CVV2 در بیش‌تر کارت‌ها روی کارت و یا پشت آن درج شده و معمولا عددی سه یا چهار رقمی است.

در صورتی که این عدد بر روی کارت شما درج نشده باشد، باید برای دریافت این پارامتر به بانک صادر کننده کارت مراجعه کنید.

با استفاده از امکان پرداخت آنلاین اشما می‌توانید از طریق بانک‌ پارسیان، سامان، ملی، ملت … پرداخت وجه خود را به صورت آنلاین با کارت‌های بانکی عضو شتاب به حساب شرکت واریز کنید.

توصیه شاتل به شما این است که به عنوان اولویت اول برای سهولت کار، پرداخت وجه خود را به صورت آنلاین از طریق سایت شاتل my.shatel.ir انجام دهید.

گفتنی‌ست چنان‌چه رمز پرداخت اینترنتی کارت خود را ندارید، برای دریافت آن کافی است به یکی از دستگاه‌های خودپرداز مربوط مراجعه و آن را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که برای پرداخت اینترنتی شما می‌توانید از همه کارت‌های عضو شبکه شتاب (مانند کارت‌های اقتصاد نوین، پاسارگاد، صادرات، کشاورزی، ملت، ملی، سامان و …) استفاده کنید و پرداخت از درگاه بانک‌های پارسیان، سامان، ملی، ملت در سایت انجام می‌پذیرد و لزومی ‌به داشتن کارت همان بانک نیست و می‌توانید از کارت‌های تمام بانک‌های عضو شتاب استفاده کنید.

پس از انتخاب بانک مورد نظر، شما وارد صفحه‌ای می‌شوید که بانک آن را در اختیار مشترک شاتل قرار داده است. پس لازم است پس از انجام عملیات حتما شماره رهگیری یا پیگیری را نزد خود نگه دارید.

مراحل پرداخت اینترنتی

ابتدا سایت my.shatel.ir را باز و شناسه کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید تا وارد صفحه کاربری خود در سایت شوید.

در صفحه کاربری‌تان وارد لینک “امور مالی” و سپس “آخرین پیش فاکتور” شوید.

راهنمای پرداخت Online - 1

راهنمای پرداخت Online - 2

راهنمای پرداخت Online - 3

در قسمت پرداخت اینترنتی (آنلاین)، یکی از بانک‌ها را انتخاب و روی کلید پرداخت اینترنتی کلیک کنید.

به این مورد توجه فرمایید که در صورتی که بانک شما جزو سرویس بانک‌های عضو شتاب باشد شما می‌توانید بانک‌های دیگر را نیز برای پرداخت انتخاب کنید.

راهنمای پرداخت Online - 4

در صفحه‌ای که باز می‌شود اطلاعات مربوط به شماره کارت‌، کلمه عبور (رمز اینترنتی)، کد CVV2، تاریخ انقضای کارت و … را وارد نمایید و پرداخت را انجام دهید.

راهنمای پرداخت Online - 5

هم‌چنین برای خرید ترافیک نیز شما می‌توانید با وارد شدن به قسمت “خرید ترافیک” و انتخاب مقدار گیگ و بانک مورد نظر پرداخت خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

راهنمای پرداخت Online - 6

توصیه‌های جانبی:

  • ترجیحاً هنگام استفاده از کارت‌های بانک‌های خصوصی  از درگاه بانک‌های سامان و پارسیان استفاده کنید.
  • با توجه به این که اگر مشترکین مبلغ پیش فاکتور خود را در مهلت مقرر پرداخت نکنند (طبق مفاد قرارداد) خط رانژه آن‌ها جمع‌آوری خواهد شد، توصیه می‌شود قبل از پایان مهلت وجه پرداخت شود.
  • همچنین در صورتی که به دلایل مختلف مانند خطاهای جست‌وجوگر اینترنتی، مبلغ از حساب مشترک کسر شود ولی در حساب شاتل محاسبه نشده باشد، سیستم بانکی به طور خودکار در حساب بانکی مشترک اصلاحیه می‌زند و مبلغ را باز می‌گرداند، بنابراین توصیه می‌کنیم در پرداخت‌های ناموفق، حداکثر ۲۴ ساعت تامل کنید و سپس دوباره پرداخت را انجام دهید.