خدمات ارزش افزوده

VOICE

۱) چرا مشترک از این سرویس به جای سرویس سنتی تلفن ثابت استفاده کند؟ چه مزایای رقابتی‌ دارد؟
تفاوت اصلی این سرویس با سیستم سنتی تلفن ثابت این است که مشترک خط تلفن ثابت خود را بر روی بستر اینترنت دریافت می‌کند. مشترک همه ویژگی‌هایی که از یک تلفن ثابت سنتی توقع‌ دارد را در این سرویس دریافت کرده و همچنین می‌تواند ویژگی‌های خاصی که در سیستم سنتی به سختی بدست می‌آورد را به صورت پیش فرض بر روی سرویس تلفن ثابت شاتل خود داشته باشد. به عنوان مثال اگر شخصی بخواهد از اپراتور تلفن ثابت سنتی یک کنفرانس تلفنی 3 طرفه داشته باشد، باید وارد روال‌های پیچیده و هزینه‌های زیادی شود، در صورتی­‌که تلفن ثابت شاتل این ویژگی را به صورت پیش فرض در سیستم خود در بر دارد و مشترک کافی است با استفاده از کد دستوری، آن را فعال‌سازی کند.
در مورد ShatelTalk یک امکان بسیار متفاوتی نسبت به سیستم سنتی وجود دارد. این امکان، قابلیت جابه جایی شماره تلفن ثابت خود، در سراسر استان است. مشترک فقط کافی است به اینترنت شاتل در هر نقطه‌ای از استان خود متصل شده و ShatelTalk را باز کند تا بتواند از این سرویس استفاده کند.
مزیت دیگر این سرویس راحتی در ارائه بسته‌های ویژه است. در آینده بسته‌های اعتباری ویژه ای برای ارائه به مشترکین مد نظر است.
مزیت دیگر راحتی در جابه‌جا کردن خط POTS است. بر خلاف سیستم سنتی که یک خط برای همیشه در منزل سابق مشترک باقی می‌ماند سیستم تلفنی POTS این امکان را برای مشترک فراهم می‌کند تا در صورت جا‌به‌جا شدن به یک محل دیگری که امکانات تلفن ثابت شاتل دارد، خط سابق خود را در لحظه با هماهنگی همکاران ما جا‌به‌جا کند.
مزیت امنیت در انتقال صدا برای مشترکینی که امنیت تماس برایشان اولویت دارد نیز وجود دارد. به اصطلاح دزدیدن صدایی که از طریق زوج سیم‌های سیستم تلفنی سنتی منتقل می‌شود، کار راحتی است. فقط کافی است مسیر گذشتن خط زوج سیم‌های مسی مخابرات پیدا شود تا با قرار دادن دستگاه واسطه ای این صدا به راحتی استراق سمع شود. در صورتی که هنگام انتقال صدا بر روی بستر IP، این امکان وجود نخواهد داشت و صداها به صورت بسته‌های شبکه (Packet) انتقال داده می‌شوند، حتی اگر کسی بخواهد این بسته‌ها را به اصطلاح Sniff کند، موفق نخواهد شد، به این علت که بسته‌های شبکه از یک مسیر به صورت پشت سرهم رد و بدل نمی‌شوند و هر بسته از یک مسیر خاص عبور می‌کند و در نهایت به مخاطب تماس می‌رسد. به همین دلیل از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود.
۲) در صورت مشکل و اختلال در ارائه این سرویس چگونه به مشتركين پاسخگو می‌شویم؟
مشترکین می‌توانند با تماس به شماره 91000000 (بخش پشتیبانی فنی) از این اختلال ما را باخبر کنند تا در سریعترین زمان این مشکل برطرف شود.
۳) در صورتی که خط طرفی که با آن تماس گرفته می‌شود قطع باشد و یا به هر دلیلی در شبکه ثبت نشده (Unregistered) باشد چه بازخوردی دریافت می‌شود؟
در این صورت پیغامی مرتبط برای شخص تماس گیرنده پخش خواهد شد.
۴) مشترکین چه امکاناتی را از طریق کدهای دستوری در اختیار دارند و هر کدام به چه صورت عمل می‌کند؟
  • امکان Forward on Ring:

– مشترک می‌تواند با استفاده از این امکان در لحظه‌ای که خط ایشان زنگ می‌خورد، بلافاصله تماس را به شماره دیگری انتقال دهد. مشترک می‌تواند با شماره گیری کد دستوری 611n* (منظور از n شماره تلفنی است که به عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری 601* شماره‌ گیری شود.

  • امکان Forward on Busy:

– مشترک می‌تواند با استفاده از این امکان هنگامی که در حال مکالمه است و خط او در وضعیت اشغال است، شماره دیگری را تعیین کند تا تماس‌های ورودی به آن شماره انتقال یابد. مشترک می‌تواند با شماره گیری کد دستوری 612n*  (منظور از n شماره تلفنی است که به عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری 602* شماره ‌گیری شود.

  • امکان Forward on No Answer:

–  مشترک می‌تواند با استفاده از این امکان هنگامی که به تماس ورودی پاسخی نمی‌دهد، شماره دیگری را تعیین کند تا تماس به آن شماره انتقال یابد. مشترک می‌تواند با شماره گیری کد دستوری 613n* (منظور از n شماره تلفنی است که به عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری 603* شماره ‌گیری شود.

  • امکان Forward on Unavailable:

–  مشترک می‌تواند با استفاده از این امکان هنگامی که به هر دلیلی در دسترس نباشد، شماره دیگری را تعیین کند تا تماس‌های ورودی به آن شماره انتقال یابد. مشترک می‌تواند با شماره گیری کد دستوری 614n* (منظور از n شماره تلفنی است که به عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری 604* شماره ‌گیری شود.

  • امکان Forward کلیه تماس‌ها:

– مشترک می‌تواند با استفاده از این امکان کلیه تماس‌ها را بدون در نظر گرفتن اشغال بودن خط، عدم پاسخگویی و یا در دسترس نبودن بلافاصله به شماره دیگری انتقال دهد. مشترک می‌تواند با شماره گیری کد دستوری 610n* (منظور از n شماره تلفنی است که به عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

–  برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری 600* شماره ‌گیری شود.

۵) چگونه مي‌توان درخواست قطع موقت كرد؟
اگر مشترک در نظر دارد از تلفن برای مدتی استفاده نکند، باید با مراجعه به نمایندگی شاتل تقاضا کند تلفن به صورت موقت قطع شود. مدارک و شرایط مورد نیاز برای قطع موقت و وصل مجدد تلفن به درخواست مشترک، به شرح زیر است:

  • حضور مشترک یا قائم مقام قانونی وی و یا استفاده کننده از تلفن
  • ارائه اصل مدرک شناسایی معتبر مانند شناسنامه یا کارت ملی
اگر مشترک در نظر دارد از تلفن برای مدتی استفاده نکند، باید با مراجعه به نمایندگی شاتل تقاضا کند تلفن به صورت موقت قطع شود. مدارک و شرایط مورد نیاز برای قطع موقت و وصل مجدد تلفن به درخواست مشترک، به شرح زیر است:

  • حضور مشترک یا قائم مقام قانونی وی و یا استفاده کننده از تلفن
  • ارائه اصل مدرک شناسایی معتبر مانند شناسنامه یا کارت ملی
۶) به غیر از درخواست مشترک، در چه حالت‌های دیگری خط تلفن قطع می‌شود؟
علاوه بر درخواست مشترک، در موارد دیگری نیز امکان قطع یک تلفن ثابت از سوی شرکت شاتل وجود داردکه به شرح زیر اعلام می‌گردد:

قطع به سبب سوء استفاده از تلفن و ایجاد مزاحمت برای مشترکان دیگر
قطع به علت دخالت در زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری
قطع به دستور مراجع قضایی به سبب وجود شاکی
در صورتی که “مشترک” ظرف مدت شش ماه از تاریخ تحویل سرویس، اقدام به فعال سازی سرویس و یا تماس خارج از شبکه ننماید یا پس از اولین تماس، به مدت شش ماه متوالی هیچ تراکنشی به جز تراکنش‌های رایگان (مانند اورژانس، آتش نشانی و 110) نداشته باشد، در صورت وجود مانده اعتبار در حساب مشترک، آبونمان بصورت ماهانه از اعتبار مشترک تا زمان اتمام اعتبار کسر خواهد شد و در صورت نبود مانده اعتبار در حساب مشترک و اتمام اعتبار ایشان نسبت به قطع یک طرفه مشترک و در صورت عدم پرداخت پس از  6 ماه نسبت به قطع دو طرفه و جمع آوری خط اقدام خواهد شد.

۷) براي رسیدگی به مشکل مزاحم تلفني چه اقدامي بايد انجام داد؟
مشترک شاکی با حضور در نزدیک‌ترین نمایندگی و ارائه کارت شناسایی می‌تواند مشکل خود را مطرح تا کارشناسان به آن رسیدگی کنند.
۸) مشتركي كه دائماً گرفتار مزاحم تلفني است در چه شرایطی می‌تواند اقدام به تغییر شماره خط تلفن خود کند ؟
در صورتی که 3 شماره مختلف به عنوان مزاحم تلفنی برای خط مشترک شاکی از طرف کارشناسان شاتل تأیید شوند، تغییر شماره تلفن امکان پذیر خواهد بود.
۹) مجازات‌هاي مزاحمت تلفني چیست؟
هركس وسيله مخابراتي در اختيار خود را وسيله مزاحمت ديگري قرار دهد , يا به عمد و سوء نيت ارتباط ديگري را مختل كند, براي بار اول پس از كشف, ارتباط تلفني او به مدت يك هفته همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم پرداخت هزينه‌هاي مربوط خواهد بود. براي بار دوم پس از كشف, ارتباط‌ تلفني او به مدت سه ماه همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم تقاضاي مشترك و پرداخت هزينه‌هاي مربوطه خواهد بود و براي بار سوم شركت ارتباط تلفني وي را به طور دايم قطع و اقدام به جمع‌آوري منصوبات تلفن نموده و وديعه مربوط به مشترك را پس از تسويه حساب مسترد خواهد نمود.
۱۰) آیا برای استفاده ازسرویس های ویژه حضورمالک تلفن الزامی است ؟
خیر
۱۱) سن قانونی برای خرید خط تلفن ثابت چند سال است؟
سن قانونی برای خرید تلفن ثابت 18 سال است و حضور شخص خریدار الزامی است.
۱۲) آیا مشترک می‌تواند با این سرویس تماس بین المللی داشته باشد؟
خیر
۱۳) آیا می‌توانیم یک شماره را بر روی دوتا گوشی داشته باشم؟
خیر. هر شماره فقط بر روی یک دستگاه قابل استفاده است.
۱۴) مشترک با استفاده از این سرویس با چه شماره‌هایی می‌تواند تماس بگیرد؟
مشترک می‌تواند با استفاده از خط تلفن ثابت بر روی POTS و ShatelTalk، با کلیه مقاصد شامل خطوط تلفن ثابت داخل استانی و سایر استان‌ها، اپراتورهای موبایل و سایر خطوط تلفن ثابت شاتل (POTS و ShatelTalk) تماس بگیرد.
۱۵) چه شماره‌هایی می‌توانند با خط تلفن ثابت شاتل تماس بگیرند؟
کلیه خطوط تلفن ثابت داخل استانی و سایر استان‌ها، اپراتورهای موبایل و خطوط تلفن ثابت شاتل (POTS و ShatelTalk) می‌توانند با خطوط تلفن ثابت شاتل شامل POTS و ShatelTalk تماس بگیرند.
۱۶) آیا مشترک از خط تلفنی که در یک استان خریداری کرده است می‌تواند در سایر استان‌ها استفاده کند؟
خیر. البته مسلماً فقط مربوط به ShatelTalk می شود. لازم به ذکر است که محدودیتی برای امکان جابجایی ShatelTalk در سراسر استان وجود ندارد. مشترک کافی ست به اینترنت شاتل در هر نقطه ای از استان خود که باشد متصل شود و از این سرویس استفاده کند.

POTS

۱) براي رفع خرابي تلفن چه كار بايد كرد؟
مشترکین می‌توانند با تماس به شماره 91000000 (بخش پشتیبانی فنی) ما را نسبت به این مشکل مطلع کنند تا در سریعترین زمان برطرف شود. شاتل هیچ‌گونه مسئولیتی در مورد خرابی ناشی از سیم کشی داخل ساختمان محل سکونت مشترک نخواهد داشت.
۲) چگونه شارژ کنیم؟
پس از ثبت نام، مشترکین می‌توانند از طریق MyShatel و یا نزدیکترین دفتر نمایندگی اقدام به خریداری بسته‌های مختلف اعتبار نمایند. نحوه خرید این خدمات بر مبنای روش Pay As You Go بوده و مشترک می‌تواند به مقدار اعتبار خریداری شده، با توجه به قیمت‌های شاتل با مقاصد مختلف مکالمه نماید.
۳) آیا بدون داشتن اینترنت شاتل می‌توان از این سرویس استفاده کرد؟
بله. این سرویس الزامی به داشتن سرویس اینترنت شاتل ندارد و برای راه اندازی این سرویس، فقط یک LineCard شاتل به تجهیزات DSLAM مجتمع اضافه می‌شود و این سرویس کاملاً مجزا است از سرویس Data مجتمع مسکونی مشترک.
۴) آیا هزینه نصب این سرویس از مشترک گرفته می‌شود؟
بله. مبلغ 10،000 تومان هزینه بابت نصب و راه اندازی از مشترک گرفته می‌شود.
۵) آیا می‌توانیم با استفاده از این خط سرویس ADSL برای مشترکین راه اندازی کنیم؟
بله. بر روی این خط تلفن تنها می توان سرویس ADSL شاتل را راه اندازی کرد.
۶) آیا می‌توان از این سرویس به عنوان Fax استفاده کرد؟
بله. این خط می‌تواند برای Fax نیز استفاده شود.
۷)چه سخت افزاری برای استفاده از این سرویس لازم است؟
برای استفاده از سرویس POTS فقط یک دستگاه تلفن معمولی لازم است.
۸) آیا در صورت قطع شدن برق ساختمان، خط تلفن نیز قطع می‌شود؟
خیر. تجهیزات شاتل که در ساختمان قرار می‌گیرد، یک دستگاه UPS هم قرار داده می‌شود تا در صورت قطعی برق کلی ساختمان از این باتری اضطراری استفاده شود.
۹) آیا فاکتوری برای مشترک ارسال می‌شود؟
بله. فاکتوری شامل اقساط و آبونمان ماهیانه است.

ShatelTalk

۱) چگونه مشترک این سرویس را فعال سازی کند؟
پس از دریافت خط (حق امتیاز) و تنظیم رمز عبور در MyShatel، مشترک اپلیکیشن ShatelTalk را دانلود می‌کند و پس از نصب و باز کردن اپلیکیشن در صفحه اولی که مشاهده می‌کند در بخش ShatelTalk Username شماره تلفن خریداری شده و در بخش Password رمز عبور خود را وارد می‌کند و وارد برنامه می‌شود. در مرحله بعد صفحه شرایط استفاده را مشاهده خواهد کرد که پس از مطالعه و مورد تأیید بودن بر روی کلید I Agree کلیک می‌کند و به صورت کامل وارد اپلیکیشن می‌شود.
۲) چگونه شارژ کنیم؟
پس از ثبت نام، مبلغ 10،000 ریال اعتبار اولیه رایگان به حساب مشترک اضافه می‌شود و علاوه بر آن مشترکین می‌توانند از طریق MyShatel و یا اپلیکیشن ShatelTalk اقدام به خریداری بسته‌های مختلف اعتبار نمایند. نحوه خرید این خدمات بر مبنای روش Pay As You Go بوده و مشترک می‌تواند به مقدار اعتبار خریداری شده، با توجه به قیمت‌های شاتل با مقاصد مختلف مکالمه نماید.
۳) اپلیکیشن ShatelTalk را از کجا دریافت کنیم؟
مشترکین می‌توانند اپلیکیشن ShatelTalk را برای نسخه Android از Google Play، مایکت و اول مارکت دریافت و نصب کنند.
۴) آیا بدون داشتن اینترنت شاتل می‌توان از این سرویس استفاده کرد؟
خیر. مشترک برای استفاده از سرویس ShatelTalk، باید به شبکه شاتل متصل باشد و اگر به اینترنت شرکت دیگری متصل باشد نمی‌تواند از این سرویس استفاده کند.
۵) هر مشترک ShatelTalk تا چند خط (حق امتیاز) می‌تواند خریداری کند؟
هر مشترک می‌تواند حداکثر تا 5 خط (حق امتیاز) خریداری کند. البته در این مورد هشدار کیفیت به او داده می‌شود به این دلیل که تعداد بیشتری از خطوط پهنای باند مصرفی را اشغال می‌کنند. در صورتی که مشترک تمایل به دریافت بیش از 5 خط داشته باشد می‌تواند با شماره 91000999 تماس حاصل کند.
۶) چه سخت افزاری برای استفاده از این سرویس لازم است؟
برای استفاده از سرویس ShatelTalk فقط یک دستگاه تلفن هوشمند برای نصب برنامه لازم است. البته مودم ADSL هم باید در منزل باشد که مشترک گوشی هوشمند خود را به صورت WiFi به آن وصل کند.
۷) آیا می‌توان با استفاده از سایر اپلیکیشن‌هایی مانند ShatelTalk این سرویس را راه اندازی کرد؟
بله. فقط مشکل پشتیبانی وجود دارد. ما نمی‌توانیم در صوت بروز مشکل در سایر اپلیکیشن‌ها پشتیبانی لازم را فراهم کنیم ولی اگر مشکلی از سمت اپلیکیشن ShatelTalk به وجود آید به راحتی می توانیم این مورد را پیگیری و رفع کنیم.
۸) مشترک چگونه از مانده اعتبار خود باخبر شود؟
میزان اعتبار باقی مانده در بالای صفحه کلید اپلیکیشن نشان داده می‌شود.
۹) مشترک چگونه از نرخ تماس‌ها باخبر شود؟
پس از شماره گیری شماره مقصد مورد نظر، نرخ تماس با آن شماره به ازای هر دقیقه در بالای صفحه کلید اپلیکیشن نشان داده می‌شود.
۱۰) آیا ShatelTalk تماس ویدئویی دارد؟
خیر.