تغییرات

تغییر خط

1) چه‌طور می‌توانم سرویسم را روی خط جدیدی دریافت کنم؟
  • درخواست شما باید ابتدا از طریق سایت مای‌شاتل، یا ارائه فرم درخواست تغییر خط که به امضای مالک سرویس رسیده باشد، برای واحد فروش شاتل ارسال شود.
  • کارشناسان شاتل وضعیت سرویس شما را بررسی می‌کنند تا سرویس شما در وضعیت «در حال استفاده» باشد.
  • در مرحله بعد بدهی‌های قبلی خط جدید باید با مرکز مخابراتی تصفیه شود.
  • امکان ارائه سرویس روی خط جدید در مرکز مخابراتی جدید بررسی می‌شود.
  • تغییرات در سیستم ثبت می‌شود و به زودی سرویس شما روی خط جدید ارائه خواهد شد.
2) برای ارسال درخواست تغییر خط رانژه، چه راه‌هایی وجود دارد؟
مشترکین می‌توانند با ارسال نامه کتبی و مدارک مورد نیاز برای نصب سرویس ADSL درخواست تغییر خط را اعلام کنند، برای این منظور می‌توان از روش‌های ارسال درخواست، به شرح زیر استفاده کرد:

ارسال درخواست به صورت کتبی از قسمت صدای مشتری یا از قسمت “خدمات شاتل” > “اینترنت پرسرعت” >”درخواست­‌ها” > “تغییر شماره تلفن” از سایت my.shatel.ir

  • ارسال درخواست امضا شده با امضای صاحب قرارداد به نشانی Sales@shatel.ir
  • ارسال نمابر به شماره نمابر 91000003
  • مراجعه حضوری به امور مشتریان شاتل
  • درخواست تلفنی (با احراز هویت)
3) آیا با تغییر خط رانژه، زمان و ترافیک سرویس فعلی صفر می‌شود؟
اگر شروع دوره‌ی جدید سرویس شما هم‌زمان با تغییر خط رانژه باشد، ترافیک شما در شروع دوره صفر و از آغاز محاسبه می‌شود اما در صورتی که تغییر خط در میان دوره باشد ترافیک باقی‌مانده صفر نخواهد شد و پس از تغییر خط رانژه شما می‌توانید از مابقی ترافیک دوره‌ برخوردار شوید. بازه تغییر خط جز دوره مشترک محسوب می‌شود.
4) با تغییر خط، سرویس از چه زمانی قطع می‌شود؟
از زمان ارسال درخواست و ثبت تغییرات در سیستم، سرویس فعلی شما قطع می‌شود.
5) مدت زمان لازم برای تغییر خط چقدر است؟
روال تغییر خط پس از ارسال مدارک به مخابرات 7 تا 10 روز کاری است، که در برخی از مراکز مخابراتی ممکن است طولانی‌تر شود، البته در این حالت به مشترک اطلاع رسانی خواهد شد.
6) آیا تغییر خط شامل هزینه است؟
بله، پس از تغییر خط و برقراری سرویس روی خط جدید، شما باید هزینه دایری خط جدید را پرداخت کنید.

تغییر نام

1) اگر بخواهم سرویس فعلی خود را به نام شخص دیگری ثبت کنم، چه مراحلی را باید طی کنم؟
  • ثبت درخواست یه یکی از روش‌های زیر:
  • ثبت تغییر سرویس از طریق پنل کاربری (my.shatel.ir) از منوی خدمات شاتل > اینترنت پرسرعت > درخواست‌­ها و انتخاب گزینه “تغییر سرویس”
  • ارسال درخواست به صورت کتبی از قسمت صدای مشتری در my.shatel.ir
  • ارسال ایمیل درخواست به آدرس Sales@shatel.ir
  • ارسال فکس به شماره نمابر 91000003
  • تماس با شماره 91000000 داخلی 1 سپس 3
  • مراجعه حضوری به امور مشتریان شاتل
  • درخواست تلفنی (با احراز هویت)
  • پرداخت هزینه بعد از اعمال تغییرات
2) آیا می‌توانم هم‌زمان با تغییر مالک سرویس، تغییری در خود سرویس به وجود آورم؟
هرگونه ارتقای سرویس در لحظه قابل انجام است اما برای کاهش سرعت سرویس، یا باید بسته به نوع سرویس تا سررسید دوره بعدی صبر کنید و یا از سرویس فعلی خود صرف‌نظر کنید؛ به این معنی که سرویس فعلی شما لغو خواهد شد و هزینه‌ای که برای مدت زمان اشتراک یا ترافیک باقی مانده در حساب شما وجود دارد، به حساب بستانکاری شما منظور نمی‌شود و ترافیک باقی‌مانده نیز به سرویس­ جدید منتقل نخواهد شد.
3) نحوه ارسال درخواست تغییر نام به چه صورت است؟
  • ارسال درخواست به صورت کتبی از قسمت صدای مشتری یا از قسمت “خدمات شاتل” > “اینترنت پرسرعت” > “درخواست­‌ها” > قسمت “تغییر شماره تلفن” از سایت my.shatel.ir
  • ارسال درخواست به نشانی Sales@shatel.ir
  • ارسال نمابر به شماره نمابر 91000003
  • مراجعه حضوری به دفتر امور مشتریان شاتل

تغییر سرویس

1) چه‌طور می‌توانم سرویسم را تغییر دهم؟
  • ثبت تغییر به یکی از روش‌های زیر:
  • ثبت تغییر سرویس از طریق پنل کاربری (my.shatel.ir) و انتخاب گزینه “تغییر سرویس” از منوی خدمات مشترکین
  • ارسال درخواست به صورت کتبی از قسمت صدای مشتری در my.shatel.ir
  • ارسال ایمیل درخواست به نشانی Sales@shatel.ir
  • ارسال نمابر به شماره نمابر 91000003
  • تماس با شماره 91000000
  • مراجعه حضوری به امور مشتریان شاتل
  • پرداخت هزینه بعد از اعمال تغییرات
  • نکته: تغییر سرویس در صورتی که برای ارتقای سرویس باشد در لحظه انجام می‌گیرد ولی در صورت کاهش سرعت سرویس، مشترک باید تا پایان دوره و یا اتمام ترافیک منتظر بماند.
2) سرویس من در وضعیت قطع به علت بدهی قرار دارد. آیا می‌توانم سرویس را تغییر دهم و در این صورت تا چه زمانی برای پرداخت فرصت خواهم داشت؟
بله این تغییر امکان‌پذیر است. پس از اعمال تغییر سرویس در سیستم، شما تا پایان همان روز فرصت دارید تا مبلغ صورت‌حساب جدید را پرداخت کنید. در غیر این‌صورت تغییر سرویس به صورت سیستمی لغو می‌شود و در صورت نیاز لازم است بار دیگر درخواست تغییر سرویس خود را ثبت کنید.
3) آیا امکان لغو سرویس شبانه وجود دارد؟
لغو سرویس شبانه در زمان اتمام ترافیک یا پایان دوره امکان‌پذیر است.