سه‌شنبه 23 بهمن 1386
shatel

یاهو پیشنهاد مایکروسافت را نمی‌پذیرد!

شرکت یاهو که پیشنهاد ۴۴٫۶ میلیارد دلاری شرکت مایکروسافت برای تصاحب این شرکت را دریافت کرده بود روز گذشته اعلام کرده است که رقم مطرح شده کافی نخواهد بود و بدون تردید شرط بسته است که می‌تواند رقم بیشتری را از بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی نرم‌افزار در دنیا دریافت کند. شرکت یاهو در جواب رسمی خود گفته است که هیت مدیره‌ی آن در خصوص پیشنهاد مایکروسافت گفته‌اند که این شرکت ارزش یاهو را دست کم گرفته و بهای پیشنهادی کم‌تر از ارزش حقیقی یاهو است.
یاهو تاکید کرده است که آنان حاضرند بار دیگر با مدیران مایکروسافت به گفت وگو نشسته و در این باره صحبت کنند، به این شرط که مایکروسافت قیمت بازگو شده را فراموش کند.
یاهو در بیانیه‌یی اعلام کرده است که اعضای هیت مدیره‌ی این شرکت بهای شرکت و امکانات آن را ارزش یابی می‌کنند.
سرمایه‌گذاران اطمینان دارند که مایکروسافت آن چنان خواهان تصاحب یاهو است که قیمت را افزایش خواهد داد. گفتنی آن که ارزش سهام یاهو روز گذشته با ۲۵ درصد افزایش به ۲۹٫۴۵ دلار رسیده و این در حالی‌ست که بهای سهام مایکروسافت ۴۸ درصد کاهش یافته و به ۲۸٫۰۸ دلار رسیده است.
بسیاری از تحلیل‌گران باور دارند که مایکروسافت در نهایت ارزش هر سهم را از ۳۵ دلار به ۴۰ دلار افزایش خواهد داد تا ارزش یاهو از ۵ میلیارد به ۱۲ میلیارد دلار افزایش یابد.
براساس یکی از منابع آگاه که درخواست کرده نام وی فاش نگردد، سال گذشته شرکت مایکروسافت مایل بود برای هر سهم یاهو دست کم ۴۰ دلار بپردازد. اما یاهو علاقه‌یی به انجام این کار نداشت، چراکه مدیران یاهو استراتژی خود را بسیار قبول داشته و تمایل نداشتند این تصاحب صورت گیرد. این فرد مطلع نام خود را بیان نکرده زیرا پیشنهاد مایکروسافت در سال ۲۰۰۷ برای تصاحب یاهو هیچ گاه بازگو نشده و خصوصی بوده است.
قیمت بیشتر برای یاهو می‌تواند به ارزش سهام مایکروسافت آسیب برساند. پس از بازگو شدن پیشنهاد مایکروسافت برای خرید یاهو، ارزش سهام مایکروسافت کاهش یافته است.
نمایندگان شرکت مایکروسافت از ابراز نظر در این زمینه خودداری کرده‌اند. یاهو هنوز یکی از پر مخاطب‌ترین نام‌های اینترنتی است. شرکت مایکروسافت قصد دارد با تصاحب یاهو و ملحق شدن دو شرکت، رقیب جدی برای گوگل باشد. اکنون گوگل یکه‌تاز بازار پر رونق جست وجوی اینترنت و بازار تبلیغات آنلاین است.
مترجم: شاتل منبع: Info World