یکشنبه 8 شهریور 1388
shatel

یاهو با وجود معامله‌ با مایکروسافت با bing رقابت خواهد کرد

 شرکت یاهو اعلام کرده است که موتور جست‌وجویش را اصلاح خواهد کرد تا بتواند باbing شرکت مایکروسافت رقابت کند. هرچند که آنها به Redmond giant در مورد دستورهای جست وجویش اطمینان دارند.
اعلام این برنامه از طرف یاهو به همراه تغییراتی که قرار است این شرکت درYahoo Messenger و Yahoo Mail با ایجاد نمای جدید داشته باشد، همراه بوده است و درست پس از زمانی انجام شد که اعلام شده بود هر دو شرکت یاهو و گوگل جزیی از سهم‌شان را در بازار جست وجو به bing مایکروسافت واگذار کرده‌اند.
سخن‌گوی شرکت یاهو در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما نسخه‌ای از bing نیستیم، ما یاهو هستیم و این ادامه خواهد داشت. درست است که در پایه با مایکروسافت همکاری می کنیم اما رقابت ما در سطح هم‌چنان ادامه خواهد داشت.»
در جلسه‌ای که با مطبوعات در دفتر مرکزی یاهو برگزار می‌شود این شرکت اطلاعات بیش‌تری در مورد معامله‌ی مایکروسافت با یاهو در اختیار خبرنگاران قرار خواهد داد.
در قراداد ۱۰ ساله بین یاهو ومایکروسافت که در اواخر جولای امضا شد، قرار شده است که مایکروسافت تکنولوژی جست‌وجوی bing را در اختیار یاهو قرار دهد تا در سایت‌های یاهو از آن استفاده شود.
سخن‌گوی یاهو گفت که مایکروسافت تبلیغاتش را به همراه نتایج دستورات جست‌وجو ارسال می‌کند. یاهو بر اساس یک فرمول پیچیده بنا به میل خودش در استفاده کردن یا نکردن از این تبلیغات مختار خواهد بود.
در سری جعبه‌های جدید این شرکت نتایج جست‌وجوی باقی‌مانده و تبلیغات به گونه‌ای قرار می‌گیرد که به کاربر اجازه استفاده بیش‌تر از نتایج جست‌وجو راخواهد داد.
در سری جعبه‌های جدید این شرکت نتایج جست‌وجوی باقی‌مانده و تبلیغات به گونه‌ای قرار می‌گیرد که به کاربر اجازه استفاده بیش‌تر از نتایج جست‌وجو راخواهد داد. این جعبه‌ها که توسط شرکت امنیت اینترنتی McAfee طراحی شده است، همه‌ی لینک‌های خطرناک فیلتر می‌شود و نمایش فیلم‌ها درون صفحه جست‌وجو صورت می‌گیرد. این جعبه‌ها اکنون در مرحله تست هستند و به زودی نمایش داده خواهند شد.
منبع: Reuters مترجم< /strong>: شاتل