یکشنبه 21 بهمن 1386
shatel

وب سایت شرکت امنیتی وسیله‌ای برای انتقال ویروس

کارشناسان امنیت شبکه اعلام کرده‌اند که وب سایت یکی از بزرگ‌ترین تهیه کنندگان نرم‌افزارهای ضد ویروس در هندوستان با نام AvSoft هک شده است. هکرها با استفاده از وب سایت این شرکت نرم‌افزارهای مشکوکی را در کامپیوتر کاربران نصب کرده‌اند.
گفتنی آن که بخش دوانلود وب سایت یادشده حامل کدهای مشکل‌آفرین و مشکوک بوده است. راجر تامسون، کارشناس ارشد امنیت در این زمینه گفته است هکرها به گونه‌یی نقشه‌ی خود را عملی ساخته‌اند که هر کاربری می‌تواند قربانی این نقشه‌ی شوم باشد.
تکنیک استفاده شده برای آلوده ساختن کامپیوتر کاربران بیش از هزاران بار در طول ماه‌های گذشته دیده شده است. هنگامی که کاربر وارد وب سایت هک شده می‌شود، پنجره‌یی نامرئی در مرورگر کاربر باز شده که وی را به سرور دیگری هدایت می‌کند. سرور جدید به نوبه‌ی خود کدهایی را گشوده و نرم‌افزار مشکل‌آفرین را در کامپیوتر قربانیان نصب می‌کند.
این نرم‌افزار، نسخه‌ی جدیدی از نرم‌افزارهای موجود بوده است. شرکت AvSoft در دهلی واقع شده و محصولات ضدویروس با نام SmartCOP را در دست‌رس کاربران قرار می‌دهد و محصولات ضدویروس دیگری با نام تجاری Smartdog نیز تهیه کرده و می‌فروشد. این شرکت که ممکن است نام آن چندان در ایالات متحده معروف نباشد، در کار دیگری تخصص دارد که بازگرداندن اطلاعات از دست رفته در حمله‌ی هکرها است.
کارشناسان امنیت شبکه هم‌چنین اشاره کرده‌اند که کاربرانی که از برنامه‌های ضد ویروس معروف استفاده می‌کنند، از نرم‌افزار یادشده در امان خواهند بود.
به گفته‌ی شرکت‌های امنیتی هیچ کس نمی‌داند که نرم‌افزارهای مشکل آفرین چگونه برای اولین بار در وب سایت وارد می‌شوند.
دیو مارکس، مدیر تحقیقات شرکت امنیتی McAfee در این خصوص گفته است که هکرها از نقص موجود در این وب سایت استفاده کرده‌اند.
کارشناسان امنیت گفته‌اند که هکرها برنامه‌های خودکاری می‌نویسند که این برنامه‌ها در صورت یافتن هر گونه نقصی در وب سایت‌ها به طور خودکار فعال می‌شوند و موجب بروز مشکلات بعدی می‌شوند.
مترجم: شاتل منبع: PC World