شنبه 3 مرداد 1388
shatel

هشدار شرکت Network solution به تاجران

مجرمین بیش ازنیم میلیون شماره کارت اعتباری را از روی سرورهای تجاری که به وسیله شرکت Network solution میزبانی می‌شده است، ربوده‌اند. این شرکت روز جمعه در این مورد هشدار داد.
در نامه‌ای که از سوی این شرکت به بازرگانانی که از خدمات میزبانی بازرگانی الکترونیکی(e-commerce) شرکت Network solution استفاده می‌کنند، فرستاده شده، گفته شده است که یک نفر به طور غیرمجاز نرم‌افزاری بر روی یکی از این سرورها نصب کرده است و به وسیله‌ی آن همه‌ی تراکنش‌های کارت‌های اعتباری ۵۹۷۹۲۸ نفر از مشتریان را از تاریخ ۱۲ مارچ تا ۸ ژوئن ۲۰۰۹ به دست آورده است.
در این نامه که توسط مدیر عامل شرکت به امضا رسیده است و در روز جمعه برای تاجران فرستاده شده است، گفته شده که دستورالعمل‌های این برنامه به گونه‌ای بوده است که تراکنش‌های ۴۳۴۳ مورد از ۱۰۰۰۰ وب‌سایت تجاری آنها را به مقصد مورد نظر هکرمنتقل کند.
استفاده کنندگانی که مورد این حمله واقع شده‌اند می‌توانند توسط سرویس مانیتورینگ کارت اعتباری که به صورت رایگان برای ۱۲ ما ه از شرکت credit monitoring service Trans Unionدر اختیار آن‌ها قرار گرفته است نیز متوجه این مورد بشوند.
به گفته‌ی سخن‌گوی این شرکت استفاده کنندگان سایر خدمات تجاری شرکت work solution Netمانند ثبت نام دامنه و یا خدمات میزبانی وب این شرکت مورد این حمله واقع نشده‌اند ونیازی به نگرانی در این مورد ندارند.
تا کنون گزارشی مبنی بر سوء استفاده ازشماره‌ی کارت‌های اعتباری ربوده شده، ارایه نشده است.
این شرکت سایتی را برای اطلاع‌رسانی بیش‌تر به بازرگانانی که مورد این حمله واقع شده‌اند، دایر کرده است.
منبع: computer world مترجم: شاتل