شنبه 18 آبان 1387
shatel

مایکروسافت هیچ علاقه‌ای به تصاحب یاهو ندارد

پس از آن که روز گذشته مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت اعلام کرد که ابر شرکت نرم‌افزار دنیا تمایلی به پیشنهاد مجدد و آغاز گفت و گو برای خریدن یاهو ندارد، ارزش سهام یاهو بیش از ۱۴ درصد کاهش یافته است.
استیو بالمر از شرکت مایکروسافت در نشستی در سیدنی گفته است از بهار که یاهو پیشنهاد آنان را نپذیرفت، مایکروسافت دیگر تصمیمی برای تصاحب این شرکت ندارد. وی اشاره کرده است تنها احتمال موجود، امکان همکاری مایکروسافت و یاهو در زمینه‌ی بازار موتور جست وجو، خواهد بود.

بالمر هم‌چنین اشاره کرده است که مایکروسافت برای خرید یاهو پیشنهاد خود را ارایه کرده بود، پس از مخالفت یاهو مایکروسافت برای دومین بار پیشنهاد جدید را عنوان کرده، اما یاهو باز هم موافقت نکرده است و به گفته‌ی بالمر یاهو قصد فروش نداشته و مایکروسافت نیز دیگر تمایلی به خرید این شرکت ندارد.

بالمر افزوده است که مدیران مایکروسافت قصد ندارند پیشنهاد دیگری به یاهو مطرح کرده و باز گفت وگو و بحث در این زمینه را آغاز کنند.

روز گذشته، پس از انتشار این خبر، ارزش سهام یاهو با کاهش چشم‌گیری به ۱۱٫۹۵ دلار رسیده است.

بنیانگذار و مدیر اجرایی یاهو، جری یانگ، روز چهارشنبه اعلام کرده بود که مایکروسافت باید پیشنهاد دیگری برای خرید این شرکت بدهد. این بیانیه هنگامی صادر شد که گوگل از همکاری با یاهو منصرف شده و برای جلوگیری از چالش‌ها و جنجال‌هایی که همکاری تبلیغات آنلاین گوگل و یاهو به بار نشانده بود، از این کار منصرف شد.

این در حالی‌ست که یاهو بر همکاری با گوگل حساب بازکرده و انتظار داشت منافع مالی خوبی به دست آورد.

استیو بالمر در ادامه افزوده است که با قطع و یقین می‌توان گفت که فرصت‌هایی برای همکاری در زمینه‌ی جست وجوی اینترنت در دو شرکت مایکروسافت و یاهو وجود دارد، اما ماجرای تصاحب کامل یاهو به طور کامل پایان یافته است.

مترجم: شاتل منبع: AFP