چهارشنبه 11 شهریور 1388
shatel

شرکت Opera نسخه جدید مرورگر اینترنتی اش را ارایه کرد

شرکت نرم‌افزاری نروژی روز سه‌شنبه نسخه جدیدی از مرورگر اینترنتی‌اش را ارایه نمود، Opera 10، که قول داده شده است در آن نسبت به نسخه‌های قبلی downloadبسیار سریعتر و دارای طراحی جدید و دارای قابلیت‌های جدیدی باشد.‌نبرد Opera برای کسب مقام سوم در بین بزرگ‌ترین مرورگرها در دنیا با مرورگر chrome شرکت گوگل و مرورگر Safari شرکت Apple است که فاصله‌ی زیادی با Firefox شرکت موزیلا و IE مایکروسافت دارند.
Opera گفته است که این مرورگر به شدت سریع شده است به خصوص در صفحات سنگینی مانند face bookو gmail سرعت بسیار بالایی دارد و قابلیت‌های جدیدی نظیر نمایش تمام‌نمای کوچکی از تمامی تب‌های باز به این مرورگر اضافه شده است.
Opera گفته است که قابلیت Turbo این مرورگر که مخصوص به ارتباط‌های اینترنتی کم سرعت است و در واقع صفحات وب را به صورت بسته‌هایی در می‌آورد، می‌تواند سرعت این مرورگر را در ارتباط‌های کم سرعت اینترنتی به هشت برابر سرعت مرورگرها رقیب برساند.
به گفته سخن‌گوی این شرکت آن‌ها بر روی فناوری Turbo بسیار کار کرده‌اند و پیشرفت‌های چشم‌گیری نیز در زمینه پایداری کلی نرم‌افزار داشته‌اند و این مرورگر در واقع پایدارترین مرورگر Opera ارایه شده تاکنون است.
این شرکت به طور معمول نسخه‌های آزمایشی موفقیت‌آمیزی برای استفاده از بازخورد کاربران ارایه می‌کند که این در پیشرفت نسخه نهایی ارایه شده توسط این شرکت تاثیر زیادی خواهد داشت.
Opera نسخه تست عمومی این جست وجو گر را در ۳ ژوئن ارایه کرده بود.
IE مایکروسافت شصت درصد سهم از بازار جهانی مرورگرها، Firefox شرکت موزیلا سی درصد سهم از این بازار، chrome شرکت گوگل، Opera و Safari شرکت Apple هرکدام تنها سه درصد از این بازار جهانی سهم دارند.
با این حال مرورگر Opera مرورگر محبوب در کشورهایی مانند روسیه و اکراین است و همچنین مرورگر محبوب هکرها نیز است و همچنین مرورگر مورد استفاده در اکثر تلفن‌های همراه نیز هست.
منبع: Reuters مترجم: شاتل