دوشنبه 20 اسفند 1386
shatel

روش جدید هکرها برای کمک به کاربران گوگل

هکرها راه جدیدی را یافته‌اند که با استفاده از آن گوگل می‌تواند وب سایت‌های آلوده و مشکل دار را با کمک وب سایت‌هایی که خود از این موضوع بی خبر هستند، بیابد. به عنوان مثال یافتن لینک‌هایی که با استفاده از نام‌های معروف در میان نتایج جست وجوی گوگل به کاربران نشان داده می‌شود که همگی مشکل دار هستند. با استفاده از این روش بیش از ۱۰۱٫۰۰۰ نتیجه‌ی جست وجو در گوگل یافته شده است که به ظاهر کاربران را به وب سایت‌های معروف و قانونی هدایت می‌کند، اما آنان را به سایت‌هایی هدایت می‌کند که تلاش می‌کنند نرم‌افزار جاسوسی در کامپیوتر کاربران نصب کنند.
گوگل همواره در تلاش است از کامپیوتر کاربران در برابر هکرها محافظت کند و بارها به کاربران برای کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که در میان نتایج جست وجو به دست می‌آورند اخطار داده است. هنگامی که برای واژه‌های عمومی جست و جو می‌کنید این خطر بیشتر می‌شود. در هنگام ثبت کلمه‌یی برای جست وجو تا آنجا که می‌توان باید دامنه‌ی جست وجو را محدود کرد.
جالب آن که در جست وجوی گوگل که برای عبارت ZDNet Asia انجام شده، در حدود ۵۲٫۰۰۰ نتیجه‌ برای هدایت به وب سایت‌های مشکوک بوده است. در هنگام جست وجو برای TV.com نیز افزون بر ۵۰٫۰۰۰ لینک مشکل‌دار کشف شده است.
به گفته‌ی کارشناسان، هکرها و مجرمان اینترنتی در هنگام حمله‌های آنلاین بسیار با دقت عمل کرده و اجازه نمی‌دهند نشانی از آنها باقی بماند. باید توجه داشت که وب سایت‌های مشکل‌آفرین تنها زمانی برای کاربران مشکلاتی ایجاد می‌کنند که آنان بر روی لینک آن کلیک کنند. این لینک‌ها در میان نتایج جست وجوی گوگل یا موتورهای جست وجوی معروف دیگر به کاربران نشان داده می‌شوند. این در حالی‌ست که اگر کارشناسان امنیت شبکه همان آدرس را در مرورگر وارد کنند، پیام خطایی دریافت می‌کنند که به آنان می‌گوید وب سایت مورد نظر قابل دست‌رسی نیست.
مترجم: شاتل منبع: The Register