یکشنبه 8 شهریور 1388
shatel

خطرناک‌ترین جست‌وجوهای online مربوط به افراد مشهور است

اگر می‌خواهید در مورد Brad Pitt یا Jessica Biel جست‌وجویی انجام دهید احتیاط کنید زیرا بر اساس گزارش‌ها با این جست‌وجو ممکن است کامپیوترتان را دچار ویروس کنید.
بر اساس آخرین گزارشی که شرکت امنیت کامپیوتری MacAfee منتشر کرده است، بازیگران هالیوودی در فهرست ۱۰ جست‌وجوی برتر افراد مشهور در اینترنت قرار دارند که می‌توانند منجر به بروز مشکل در کامپیوتر شما شوند.
بر اساس این گزارش خطرناک‌ترین جست‌وجو در مورد Jessica Biel است که از هر ۵ نتیجه جست‌وجو در مورد این بازیگر هالیوودی یکی از آنها شامل هرزنامه‌ای است که منجر به سرقت اطلاعات از کامپیوتر کاربر خواهد شد. در ادامه‌ی فهرست خطرناک‌ترین جست‌وجوها، نام Beyonce خواننده قرار گرفته و پس از او Jennifer Anistonبازیگر است و بعد از او Tom Brady بازیکن فوتبال و در رده پنجم هم Jessica Simpson بازیگر قرار دارد.
Brad Pitt که در سال گذشته در بالای این لیست قرار داشت به رده دهم رسیده است.
بر اساس گزارش محققان شرکت MacAfee، هکرها از محبوبیت اجتماعی افراد برای رسیدن به اهداف خودشان برای گسترش ویروس‌ها و نرم‌افزارهای‌شان استفاده می‌کنند. برای مثالBiel هم اکنون از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است، در نتیجه هکرها هم بسیار هوشمندانه او را به عنوان موردی مناسب برای رسیدن به اهداف‌شان انتخاب می‌کنند.
با این حال MacAfee گفته است که قصد ترساندن کاربران از جست‌وجوهای اینترنتی را ندارد، بلکه می‌خواهد کاربران را از خطرهای موجود آگاه کند و از آن‌ها خواسته تنها به سایت‌های شناخته شده مراجعه کنند نه به سایت‌های مشکوک که هکرها برای اهداف خودشان طراحی کرده‌اند.
فهرست ارایه شده توسط شرکت MacAfee از درصدهای نتایج جست‌وجو و بر اساس زیان‌هایی که این جست‌وجو می‌تواند برای کاربر داشته باشد، مرتب شده است.
منبع: CNN مترجم: شاتل