شنبه 6 بهمن 1386
shatel

جایگاه گوگل در بازار جست وجوی آنلاین چین

منابع خبری چین گزارش داده‌اند که موتور جست وجوی Baidu.com در چهارمین سه ماهه‌ی سال ۲۰۰۷، بار دیگر رتبه‌ی نخست را در بازار موتور جست و جوی اینترنت این کشور به دست آورده است.
به گزارش یکی از شرکت‌های تحلیل اینترنت، سهم این موتور جست از بازار یادشده ۶۱٫۱ درصد بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از موتور جست وجوی Baidu.com ، مقام دوم به موتور جست وجوی گوگل اختصاص داشته است. سهم گوگل از این بازار ۲۵٫۹ درصد و پس از آن یاهوی چین با ۹٫۶ درصد گزارش شده است.

سهم Baidu از بازار پر رونق جست وجوی اینترنت در چین، در سومین سه ماهه از سال ۲۰۰۷ نیز ۶۱ درصد بوده است. حال آنکه سهم گوگل در چهارمین سه ماهه از سال نسبت به فصل پیش از آن ۲ درصد افزایش یافته است که این افزایش مشتری را گوگل با ارایه‌ی خدمات پیام کوتاه تلفن همراه به دست آورده است. بازار موتور جست وجوی اینترنت چین در سه ماهه‌ی سال گذشته به ۹۴۶٫۶ میلیون یوان (۱۳۱٫۳ میلیون دلار) رسیده است که به جرات می‌توان گفت رقم پیش گفته نسبت به سال ۲۰۰۶ دو برابر شده است. برترین‌های بازار جست وجوی اینترنت چین به ترتیب Baidu، گوگل، یاهوی چین بوده‌اند که در مجموع ۹۶ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مرکز خبری Xinhua که در اوایل ماه اخیر منتشر شده، کاربران آنلاین کشور چین در اواخر سال ۲۰۰۷ به ۲۱۰ میلیون نفر رسیده‌اند که پس از ایالات متحده دومین رتبه را از نظر تعداد کاربران اینترنتی دارند. گفتنی آن که مدیران این صنعت باور دارند چین از نظر جمعیت آنلاین تا پایان سال جاری از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت.
مترجم: شاتل منبع: Reuters