شنبه 7 شهریور 1388
shatel

انگلیس دسترسی متخلفان را به اینترنت قطع می کند

بر اساس طرحی که دولت انگلیس پیشنهاد داده است، تکرار تخلف از سوی کسانی که اقدام به download غیرقانونی موزیک از سایت های به اشتراک گذاری فایل مانند Limewire بکنند، بسته شدن دسترسی این افراد را به دنبال خواهد داشت.
دولت این کشور این ایده را برای سرعت بخشیدن به روند پیش گیری ازعملکرد سایت های به اشتراک گذاری فایل غیر قانونی peer-to-peer که موجب صدمه به صنایع نشر آثار هنری می شود، مفید می داند.
از جمله پیش نیازهای این طرح این است که شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی باید در خصوص متخلفان به کارهایی نظیر: محدود کردن دسترسی کاریران به سایت های download فایل، کاهش سرعت پهنای باند و یا قطع موقت ارتباط کاربر متخلف اقدام کنند.
پیش از این دولت اجرای طرح را منوط به ارایه معیارهای اندازه گیری مشکل از سوی شرکت ofcom نموده بود که اجرای طرح را تا سال ۲۰۱۲ به تعویق می انداخت اما بر اساس تصمیم جدید دولت این کشور با این تصمیم گیری جدید روند عملیاتی نمودن این طرح بسیار سریع تر خواهد بود و شرکت می تواند بر اساس موارد خاص معیارهایش را مشخص کند و به این ترتیب بسیار سریع تر می تواند با سایت های متخلف که اقدام به اشتراک گذاری فایل به صورت غیر قانونی می کنند و کاربرانی که به صورت غیرقانونی به download فایل ها می پردازند، برخورد شود.
به گفته وزیر دیجیتال این کشور فناوری و کاربران به سرعت در حال تغییر است و بسیار مهم است که Ofcom از انعطاف پذیری لازم برای پاسخ به موقع برای جلوگیری از به اشتراک گذاری های غیر قانونی برخوردار باشد.
دولت های سراسر دنیا به دنبال یافتن راه حل هایی مناسب برای جلوگیری از سرقت اینترنتی با درجه هایی مختلف هسنتد.
در همین چارچوب قانون قطع دسترسی یه اینترنت کاربران فرانسوی که اقدام به download غیر مجاز موسیقی می کنند هنوز از سوی دادگاه های فرانسه به طور جدی اجرا نمی شود و فعلا اجرای آن را تا سپتامبر به تعویق انداخته اند.
منبع: Reuters مترجم: شاتل