چهارشنبه 15 اسفند 1397
shatel

آغاز ارایه خدمات FTTC شاتل از شهر دزفول

شاتل برای نخستین بار خدمات اینترنت بسیار پرسرعت ثابت (VDSL) را در شهر دزفول ارایه می‌کند. این خدمات با تغییر زیرساخت‌های فنی و بر بستر (FTTC (Fiber to the Curb/Cabinet ارایه می شود.

خدمات VDSL در پاسخ به نیاز روزافزون کاربران اینترنت به خدماتی با سرعت‌های بالاتر و با قیمتی ارزان‌تر از ADSL ارایه می‌شود و محدودیت‌های کم‌تری نسبت به سرویس‌های ADSL دارد. ارایه این خدمات می‌تواند ضمن تنوع بخشیدن به خدمات، توقعات کاربران از پهنای باند و کیفیت خدمات اینترنت پرسرعت را بیش از پیش برآورده کند.

بر این اساس مشتریان فعلی و جدید شاتل در شهر دزفول این امکان را خواهند داشت تا در صورت تمایل سرویس‌های VDSL را با شرایط ویژه دریافت کنند و سرویس اینترنت ثابت بسیار پرسرعت با پهنای باندی نزدیک به 100 مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند.

گفتنی‌ست در گام نخست نیز سرویس اینترنت مشتریان فعلی دزفول با استفاده از ویژگی برگردان خطوط مخابرات و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای تا ۲۰ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

فناوری (FTTC (Fiber to the Curb/Cabinet، با ترکیب دو بستر سیم مسی و فیبر نوری، با پهنای باند بالا فرصتی برای ارایه خدمات و کاربردهای جدید ایجاد کرده است. سرعت تبادل داده در این بستر بسیار قابل توجه است و همین ویژگی سبب شده است این راهکار به یکی از گزینه‌های مناسب برای رفع نیازهای ارتباطی کاربران در دهه‌های آینده تبدیل شود.