شاتل در مسیر تعالی

مدیران شاتل، تعالی را مقوله‌­ای می‌دانند که هر سازمان باید از زمان تاسیس خود، مسیر آن را با بهبود و نوآوری در فرآیندها و همراهی ذی‌نفعان از سر ‌گیرد. این الگو برای تمام فرآیندهایی که به تازگی در سازمان شروع می‌شوند نیز صادق است.

هر سازمان برای حفظ بقا و گسترش فعالیت‌های خود، باید خود را بر اساس معیارهای معتبر ارزیابی کند و با الگوبرداری از برترین تجارب، نقاط قابل بهبود خود را به قوت تبدیل کند. رهبران سازمان‌های متعالی، جهت‌گیری روشن و تمرکز استراتژیک سازمان را با تعریف ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌ها تعیین می‌کنند و آن را با کارکنان و ذی‌نفعان کلیدی در میان می‌گذارند تا آن‌ها را در دست‌یابی به اهداف سازمان سهیم کنند.

شاتل نیز به دنبال چشم‌انداز خود در تبدیل شدن به یک الگوی مدیریتی در کسب و کار، حضور در فرآیند جایزه ملی تعالی سازمانی متکی بر الگوی EFQM (بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت) را به عنوان یکی از اقدامات راهبردی از سال ١٣٩٠ در دستور کار خود قرار داده است. خوش­بختانه موفقیت چشم­‌گیر این شرکت در دریافت “تقدیرنامه­ دو ستاره” در اولین سال و “تقدیرنامه سه ستاره” در سال دوم حضور در جشنواره جایزه ملی تعالی سازمانی و انتخاب به عنوان “اپراتور برتر” در هر دوره از ارزیابی­‌های صورت گرفته، چشم‌انداز روشنی را برای شاتل ترسیم ­کرده است تا بدین‌ترتیب بتواند گام‌های بلندتری را در مسیر تعالی بردارد و ضمن افزایش توان رقابتی، بر پایداری سازمان خود بیافزاید و در تحقق اهداف سازمانی به موفقیت‌های بیش‌تری دست یابد.

گفتنی‌ست، شاتل با در دست داشتن پروژه‌­های بهبود که از سال‌های گذشته برای کلیه­ واحدها تعریف شده است، در تلاش مداوم و مستمر برای رسیدن به بالاترین جای‌گاه رشد و تعالی است.

خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه

گروه شرکت‌های شاتل با چشم‌انداز “حفظ جایگاه برترِ شاتل در بازارِ دسترسی پرسرعت به اینترنت و محتوای دیجیتال در ایران و برقراری ارتباط میان مردم و سازمان‌ها با آن‌چه برای آن‌ها مهم است از طریق ایجاد بسترهای ارتباطی و ارائه خدمات امن، مطمئن و با کیفیت “خود را متعهد به رفع نیازهای مشتریان و سایر ذی‌نفعان در انتخاب، راه‌اندازی و استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت و محتوای دیجیتال و ارائه خدمات مرتبط، می‌داند.

بدین منظور رشد و توسعه‌ی سازمان و افزایش سطح رضایت مشتریان را به عنوان مهم‌ترین مسئولیت سازمانی و اجتماعی خود قرار داده و با اتکا به توان‌مندی و دانش کارکنان و روش‌های موثر مدیریتی و اعتقاد به این امر که کیفیت خدمات، رسیدگی به شکایات مشتریان، حفاظت از محیط زیست و صیانت از ایمنی و بهداشت کارکنان از مهم‌ترین عوامل موفقیت در حفظ جایگاه برتر در بازار است، نسبت به استقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) براساس الزامات استاندارهای  ISO9001:2015 ، ISO14001:2015 ، ISO10015:1999 ، ISO10004-2018 ، ISO10002-2018 و ISO45001:2018 اقدام و برای دسترسی به مقاصد یادشده، محورهای زیر را سرلوحه‌ی عملکرد خود قرار می‌دهد:

  1.  توسعه بازار و حفظ جایگاه برتر در بین همکاران
  2. کسب رضایت مشتریان، با برآورده کردن انتظارات، نیازمندی و شناسایی علل ریشه‌ای شکایات آنان
  3.  پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات مشتریان به صورت منصفانه و بی‌طرفانه در حداقل زمان ممکن
  4.  اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی فرآیند رسیدگی به شکایت برای شاکیان و سایر طرف‌های ذی‌نفع
  5.  تعهد به تبعیت از قوانین، الزامات و مقررات ملی متناسب با فعالیت‌ها و خدمات سازمان
  6.  کسب رضایت کارکنان از طریق ارتقای سطح دانش و آگاهی فردی، ایجاد فضای پاک، ایمن و مناسب برای خلق ایده‌های نو از سوی با ارزش‌ترین سرمایه‌های سازمانی
  7.  حرکت در راستای توسعه پایدار با استفاده بهینه از منابع و انرژی
  8.  تعهد به صیانت از ایمنی و بهداشت کارکنان با شناسایی خطرات، ارزیابی و کاهش ریسک‌های ایمنی و بهداشت شغلی
  9.  تعهد به حفاظت از محیط زیست با شناسایی، ارزیابی و کاهش جنبه‌های بارز زیست محیطی ‌ناشی از فعالیت‌ها و خدمات سازمان
  10.  حفظ چالاکی سازمان با افزایش اثربخشی فرآیندهای سیستم مدیریت یکپارچه متکی بر نوآوری و بهبود مستمر